Fake News

Fake News 

Onderwerp van Sheeba


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:01

Terug naar de lijst
  1. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    quote:
    Dit schreef Anke
    Nu krijg ik toch sterk de indruk dat hier persoonlijke motieven meespelen. Het voelt iig verre van zuiver


    Ik wil heel graag weten wat je met deze insinuatie bedoelt. Ik hoop echt dat het niet de flagrante belediging is die ik er in lees.
  2. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba

    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik zou het bij de eerder door mij benoemde disclaimer houden. Ik snap jouw/jullie zorgen en behoefte tot beschermen van OA. Maar ook, gaat je/jullie niet lukken, niet linksom en niet rechtsom. Niets is goed in dit geval.

    Met een disclaimer heb je in ieder geval gewaarschuwd waardoor je wat met jouw bezorgdheid hebt gedaan en daarnaast kun je dan ook niet inhoudelijk verantwoordelijk gesteld worden. Tegelijkertijd laat je de OAers vrij in datgene waarin ze geloven. In het echte leven bepalen mensen ook graag zelf met wie ze praten, waarover ze praten en waar ze in geloven. Virtueel is dat echt niet anders Smile



    Dit dus! En ook wat Dayenne noemde
  3. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Dit dus! En ook wat Dayenne noemde


    Uiteindelijk of mogelijk wil Bart er toch wat mee. Mogelijk dat bijv. het gebruik van een disclaimer een oplossing kan bieden.
  4. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef bart
    Jullie gaan een beetje overboord. Ik ga natuurlijk niet bepalen wat jullie wel of niet moeten doen of geloven of schrijven of denken. Ik moet er niet aan denken.

    Waar het wel om gaat is dat er een fenomeen is, dat via sociale media (zoals OA en Facebook en Twitter) probeert mensen te beïnvloeden. Dat doen ze op een best wel slimme manier en dat is niet meer zo één twee drie te doorzien. Vooral ook omdat het heel makkelijk is even een link te plaatsen maar het veel ingewikkelder is om te achterhalen of wat er precies staat ook echt wel klopt. We kunnen denken dat we dat allemaal direct doorzien, maar dat is dus niet zo. Je kunt gewoon niet van alles verstand hebben. Daarom heeft het ook zo een vlucht genomen.

    Er zijn meerdere redenen om aan fake news te doen.
    - misschien gaan mensen dan op je stemmen (Trump, maar er zijn er meer)
    - je krijgt lekker veel views als je rare dingen roept en dat kan geld opleveren
    - je wil een land, een regio, een continent destabiliseren
    - omdat je niet beter weet en anderen napraat
    - er zijn vast nog meer redenen

    Iedere keer dat je fake news deelt werk je daaraan mee. Mijn plan was, dat OA daar wat minder aan mee ging werken.



    Word er op OA dan fake news geplaatst?

    Zoja, dan heb ik het niet door Smile Vandaar dat je mij daar voor wilt beschermen




  5. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef bart


    Ik wil heel graag weten wat je met deze insinuatie bedoelt. Ik hoop echt dat het niet de flagrante belediging is die ik er in lees.


    Ik krijg de indruk dat je je laat leiden door je persoonlijke motieven. Precies zoals het er staat. En dat voelt voor mij niet zuiver.

    Het feit dat je reageert met woorden als 'insinuatie' en 'flagrante belediging' geven mij daarnaast de indruk dat de relaxte bart zoals ik die jaren geleden heb leren kennen, even niet aanwezig is. Allemaal vanuit mijn gezichtspunt.

  6. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik zou het bij de eerder door mij benoemde disclaimer houden. Ik snap jouw/jullie zorgen en behoefte tot beschermen van OA. Maar ook, gaat je/jullie niet lukken, niet linksom en niet rechtsom. Niets is goed in dit geval.

    Met een disclaimer heb je in ieder geval gewaarschuwd waardoor je wat met jouw bezorgdheid hebt gedaan en daarnaast kun je dan ook niet inhoudelijk verantwoordelijk gesteld worden. Tegelijkertijd laat je de OAers vrij in datgene waarin ze geloven. In het echte leven bepalen mensen ook graag zelf met wie ze praten, waarover ze praten en waar ze in geloven. Virtueel is dat echt niet anders Smile


    Hier ben ik het mee eens. Goed idee. Smile
  7. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Anke



    [b]‘Waarschijnlijk’
    fake news - Slecht idee. Echt


    Als je je nou zou bezig houden met de beperking van verspreiding racistische/seksistische uitspraken op dit forum, dan zou ik dat nog snappen

    Nu krijg ik toch sterk de indruk dat hier persoonlijke motieven meespelen. Het voelt iig verre van zuiver


    [/B]

    Eens.
  8. sanny
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van sanny
    quote:
    Dit schreef bart


    Ik wil heel graag weten wat je met deze insinuatie bedoelt. Ik hoop echt dat het niet de flagrante belediging is die ik er in lees.


    Bij mij schoot die gedachte ook kort door mijn hoofd (mijn gedachte en niet de waarheid, dus heb me verder hierover van commentaar onthouden). Dat kwam omdat er al tijden links geplaatst worden waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek, maar je er bovenop sprong toen dit gedaan werd in een draadje over het open gaan van de middelbare scholen. En het dus in zekere zin dichtbij kwam voor jou (weer mijn interpretatie).
    Let wel, dit is geen waardeoordeel van mij. Besef me terdege dat deze gedachten van mij zijn en niets met jouw overwegingen te maken hoeven hebben. Ben blij dat ik in deze geen beheerder ben.
    Ik zou me beperken tot een disclaimer, als ik dat wel zou zijn.
    En dan een link naar de site waarop je, als je dat wenst, kan controleren of de site voorkomt op de lijst van fake News.

    Elke vorm van controle vind ik een beperking van de vrijheid van meningsuiting en geeft me het gevoel niet meer vrij te zijn in wat ik wel en niet zeg.
    En misschien overbodig, ik ben wel degelijk voor vaccineren en het houden aan de maatregelen, daar heeft het niets mee te maken.

    26 mei '21 - 16:41:47 / 26 mei '21 - 18:50:11
  9. Nova
    Positief blijven !

    Toon alleen de berichten van Nova
    Ajb gooi er een disclaimer tegenaan en wij zullen je niet aanklagen.

    Ik word er helemaal kriegelig van wanneer iets of iemand voor mij gaat filteren wat wel of niet fake nieuws is.
    Wie of wat bepaalt wat fakenews is?

    Ik bepaal zelf of ik in fake nieuws wil geloven of niet.
    Het zet mij aan tot denken, verder kan ik bijna niet geloven dat er niet meer mensen zijn zoals ik die bepaald nieuws uitpluizen om te kijken wat er nu wel of niet waar van is.
    Het nieuws heeft mij doen besluiten bepaalde merken van vaccinaties niet te willen hebben.
    Das mijn keuze, das geen fake, maar wel behoud van mijn lichaam. Ik ga hier in dit draadje verder geen discussie over aan.

    Ik wil niet gesust worden met eenzijdig nieuws, ik wil na blijven denken over zaken die in de wereld voorkomen.

    Per wanneer zou deze censuur plaats moeten gaan vinden?
    Dit ivm wel of niet verlengen van mijn abo.
  10. quote:
    Dit schreef Nova

    Het zet mij aan tot denken, verder kan ik bijna niet geloven dat er niet meer mensen zijn zoals ik die bepaald nieuws uitpluizen om te kijken wat er nu wel of niet waar van is.
    .

    Ja hoor, die zijn er natuurlijk. Ik doe dat ook.
  11. Nova
    Positief blijven !

    Toon alleen de berichten van Nova
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ja hoor, die zijn er natuurlijk. Ik doe dat ook.

    Precies 😉

    Daarmee bedoelde ik dus te zeggen dat er geen betutteling hoeft te zijn vanuit een commissie fake news watchers.

    Degene die elk bericht geloven zijn toch al niet te redden.
  12. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Weet niet


    Plaatje
Terug naar de lijst