Fake News

Fake News 

Onderwerp van Sheeba


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:01

Terug naar de lijst
  1. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Ik had je redenatie al begrepen hoor Bart.
    Ik vind het een slecht idee.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    En dan is dat zo, Bart. Dan plaatst er iemand een link waarvan jij je afvraagt of het fake is of niet. Dan klikken mensen er op. Welke schade levert jou dat precies op? Zolang het merendeel op OA zijn of haar gezonde verstand gebruikt, is OA geen broeinest voor fake nieuws. En als jij dat niet kunt dragen, moet je de toko opheffen.
  3. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba

    quote:
    Dit schreef bart


    Iedere keer dat je fake news deelt werk je daaraan mee. Mijn plan was, dat OA daar wat minder aan mee ging werken.



    Dat laatste begrijp ik
    Is een comissie dan de oplossing?
    Misschien een moderator?

    Ik heb ook het idee dat er genoeg leden zijn die anderen erop wijzen, zelfreinigend vermogen is hier wel( verkeerd woord )

    Maar je merkt dat een en ander weerstand oproept


  4. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Het hele internet zit vol met fake nieuws
    Moeten we achter een kinderslot
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Sheeba


    Dat laatste begrijp ik
    Is een comissie dan de oplossing?
    Misschien een moderator?



    Dan hou je nog steeds dat iemand anders bepaalt of iets fake news is. En dat ik het niet mag lezen.
  6. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    Nou, ik zit steeds beter in m’n eigen boot hoor, hier geen vrouw overboord Smile.
    Ik zou zoveel meer willen delen maar doe dat al heel bewust hier niet en dat is prima. We leven in een samenleving waarin we het met z’n allen hebben te doen.
    Je schrijft het zelf al, ‘je kan niet overal verstand van hebben’. Want ja wanneer is iets fake en wanneer niet.
    Ik vind het mooi dat je dit voor jou wel belangrijke onderwerp aansnijdt en het hier deelt. Ik hoop dat wat iedereen schrijft bijdraagt aan jouw gedachtengoed hierover. Ik wens je veel wijsheid in je besluit toe.
  7. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    ik denk dat het slim is om me te beperken tot een melding dat het waarschijnlijk fake news is. Zoals Twitter dat doet. je kunt het dan alsnog gewoon lezen, maar bent voorbereid.
  8. Bericht van Nep_indigo is op 26-05-2021 om 14:47:35 uur verwijderd door TanteLydia.

    Reden: Geen invloed

     
  9. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef bart
    ik denk dat het slim is om me te beperken tot een melding dat het waarschijnlijk fake news is. Zoals Twitter dat doet. je kunt het dan alsnog gewoon lezen, maar bent voorbereid.



    ‘Waarschijnlijk’ fake news - Slecht idee. Echt


    Als je je nou zou bezig houden met de beperking van verspreiding racistische/seksistische uitspraken op dit forum, dan zou ik dat nog snappen

    Nu krijg ik toch sterk de indruk dat hier persoonlijke motieven meespelen. Het voelt iig verre van zuiver


  10. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    ‘Waarschijnlijk fake nieuws’ is gewoon glad ijs. Ik zou nieuwe schaatsen kopen, lekker in beweging blijven en dingen doen waar ik echt blij van wordt.
  11. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Wat dacht je van een algemene disclaimer ergens in de kelders van OA. Ben je mooi ingedekt.
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    Ik zou het bij de eerder door mij benoemde disclaimer houden. Ik snap jouw/jullie zorgen en behoefte tot beschermen van OA. Maar ook, gaat je/jullie niet lukken, niet linksom en niet rechtsom. Niets is goed in dit geval.

    Met een disclaimer heb je in ieder geval gewaarschuwd waardoor je wat met jouw bezorgdheid hebt gedaan en daarnaast kun je dan ook niet inhoudelijk verantwoordelijk gesteld worden. Tegelijkertijd laat je de OAers vrij in datgene waarin ze geloven. In het echte leven bepalen mensen ook graag zelf met wie ze praten, waarover ze praten en waar ze in geloven. Virtueel is dat echt niet anders Smile
Terug naar de lijst