Fake News

Fake News 

Onderwerp van Sheeba


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:01

Terug naar de lijst
  1. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Jep

    wat een onaardige reactie.
    ik geef mijn visie op fake nieuws en benoem t gevaar dat ik er bij zie. Dat is gewoon zoals ik t zie. Waarom het dan nodig te stellen dat ik door sla of op op wil l voeden begrijp ik even niet..
    ik moet even op mijn plaats worden gezet begrijp ik. Nodigt niet echt uit voor nieuwe leden om zich uit te spreken hier he. Jammer hoor.

    Niks van aan trekken. Ik vond je verhaal best duidelijk over fake nieuws. Smile
  2. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef Eric1

    Niks van aan trekken. Ik vond je verhaal best duidelijk over fake nieuws. Smile

    dank je.


  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Jep

    wat een onaardige reactie.
    ik geef mijn visie op fake nieuws en benoem t gevaar dat ik er bij zie. Dat is gewoon zoals ik t zie. Waarom het dan nodig te stellen dat ik door sla of op op wil l voeden begrijp ik even niet..
    ik moet even op mijn plaats worden gezet begrijp ik. Nodigt niet echt uit voor nieuwe leden om zich uit te spreken hier he. Jammer hoor.

    Kom op, jij bent geen "nieuwe leden" maar een oude bekende.

    Maar weer on topic.

    OA is geen volwassenen-opvoedforum: als mensen onzin willen vertellen dan moeten ze dat mogen.
  4. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Dat is rot. Ik zie dat je nog niet zo lang lid bent. Je intentie zal vast heel goed zijn, maar je slaat wel een beetje door. We zijn jouw vriendin niet en dit is een site voor alleenstaande ouders die af en toe hun ei kwijt willen. Niks meer en niks minder.
    Opvoeden doe je maar bij je kinderen.

    Precies. Mijn broer gelooft in Human Design en nog wat van die (in mijn ogen) rare zooi. Andere mensen geloven in horoscopen. Die gaan we ook niet tegen zichzelf in bescherming nemen. Ook vóór nepnieuws over corona zochten mensen al naar 'onlogische' verklaringen en stelden mensen beslissingen van de overheid ter discussie. Zo dachten mensen bij de Bijlmerramp in 1992 dat de mannen in witte pakken agenten van de Israëlische geheime dienst Mossad waren. Veroorzaakt Rijkswaterstaat zelf files om zichzelf van werk te voorzien. Verzwijgt de Katholieke Kerk dat Jezus getrouwd was met Maria Magdalena. En Finland bestaat helemaal niet.
  5. cootje
    Alsjestilbenthoorjemeer

    Toon alleen de berichten van cootje
    quote:
    Dit schreef scar

    Kom op, jij bent geen "nieuwe leden" maar een oude bekende.

    Maar weer on topic.

    OA is geen volwassenen-opvoedforum: als mensen onzin willen vertellen dan moeten ze dat mogen.

    Smile
    Psies.
  6. Jako
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Jako
    quote:
    Dit schreef Inge_
    En Finland bestaat helemaal niet.

    Wat lees ik nou... 😳
  7. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    ja nou - ik herken mezelf ook enorm in human design Smile
  8. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Nooit van gehoord
  9. Astrid
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Astrid
    quote:
    Dit schreef Anke
    ja nou - ik herken mezelf ook enorm in human design Smile


    Waarom huilen?

    Iedereen heeft toch het recht te geloven, als het nu in human design is of in god of welke geloofsovertuiging, sinterklaas, kerstman of dat covid een complottheorie is.

    Wat is goed en wat is een foute redenatie?
    Wie bepaald dat? Een ieder moet doen en geloven, waar hij/zij gelukkig van wordt en niet waar een webmaster gelukkig van wordt (geloofd).
  10. ingrid001
    de zon schijnt, heerlijk!

    Toon alleen de berichten van ingrid001
    Prima toch. Iedereen herkent zich waarin hij/zij zich herkent, helemaal prima, blijf vooral jezelf en ieder willekeurig moment heb je altijd de keuze om het anders te doen. Wat gisteren niet was, kan vandaag zomaar wel zo zijn. Ik loop inmiddels behoorlijk mijn eigen route met vallen en opstaan, ik respecteer een ander maar vooral eerst mijzelf want vanuit mij begint mijn leven en mijn welzijn.
  11. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Anke
    ja nou - ik herken mezelf ook enorm in human design Smile

    En dus zou het raar zijn als dat op OA geband zou worden door een fake-news-groepje.
  12. bart
    De OA webmaster

    Toon alleen de berichten van bart
    Jullie gaan een beetje overboord. Ik ga natuurlijk niet bepalen wat jullie wel of niet moeten doen of geloven of schrijven of denken. Ik moet er niet aan denken.

    Waar het wel om gaat is dat er een fenomeen is, dat via sociale media (zoals OA en Facebook en Twitter) probeert mensen te beïnvloeden. Dat doen ze op een best wel slimme manier en dat is niet meer zo één twee drie te doorzien. Vooral ook omdat het heel makkelijk is even een link te plaatsen maar het veel ingewikkelder is om te achterhalen of wat er precies staat ook echt wel klopt. We kunnen denken dat we dat allemaal direct doorzien, maar dat is dus niet zo. Je kunt gewoon niet van alles verstand hebben. Daarom heeft het ook zo een vlucht genomen.

    Er zijn meerdere redenen om aan fake news te doen.
    - misschien gaan mensen dan op je stemmen (Trump, maar er zijn er meer)
    - je krijgt lekker veel views als je rare dingen roept en dat kan geld opleveren
    - je wil een land, een regio, een continent destabiliseren
    - omdat je niet beter weet en anderen napraat
    - er zijn vast nog meer redenen

    Iedere keer dat je fake news deelt werk je daaraan mee. Mijn plan was, dat OA daar wat minder aan mee ging werken.

Terug naar de lijst