Fake News

Fake News 

Onderwerp van Sheeba


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:01

Terug naar de lijst
  1. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Caroline


    Kun je iets specifieker zijn? Wie bedoel je met jullie?


    Al die mensen die schrijven dat Bart als webmaster zich op glad ijs begeeft.
  2. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Alles even gelezen hebbende, de diverse draadjes en media en gevaccineerde BN-ers in mijn achterhoofd…
    Iedereen mag de coronavaccinatie aanbevelen en applaudisseren en juichen wanneer er weer iemand gevaccineerd is, maar Bart mag dat niet.

    Welke meetlat gebruiken jullie?


    Het verschil is dat wij zeggen "Ik vind...." en dat Bart zegt dat het zo is. En dat hij ook nog wil gaan modereren op informatie en meningen die daar anders over denken. Dat maakt het eng.

    Bart zijn mening is duidelijk, maar je kan een mening nooit aan anderen opleggen. Hoe goed die mening ook is.
  3. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Alles even gelezen hebbende, de diverse draadjes en media en gevaccineerde BN-ers in mijn achterhoofd…
    Iedereen mag de coronavaccinatie aanbevelen en applaudisseren en juichen wanneer er weer iemand gevaccineerd is, maar Bart mag dat niet.

    Welke meetlat gebruiken jullie?

    Mijn meetlat is dat ik zelf bepaal wat ik lees. Ik vind het niet aan de webmaster van een forum voor alleenstaande ouders om te bepalen welk nieuws ik wel mag lezen en welk nieuws niet.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef Carla-S


    Alles even gelezen hebbende, de diverse draadjes en media en gevaccineerde BN-ers in mijn achterhoofd…
    Iedereen mag de coronavaccinatie aanbevelen en applaudisseren en juichen wanneer er weer iemand gevaccineerd is, maar Bart mag dat niet.

    Welke meetlat gebruiken jullie?

    Voor mij is de meetlat het verschil tussen "ik vind" en "het is"

    Maar vooral de "fake news commissie".
  5. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Mijn meetlat is dat ik zelf bepaal wat ik lees. Ik vind het niet aan de webmaster van een forum voor alleenstaande ouders om te bepalen welk nieuws ik wel mag lezen en welk nieuws niet.


    Eens.
  6. Eric1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Eric1
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Mijn meetlat is dat ik zelf bepaal wat ik lees. Ik vind het niet aan de webmaster van een forum voor alleenstaande ouders om te bepalen welk nieuws ik wel mag lezen en welk nieuws niet.

    Toch wordt ook voor het nieuws dat we op dit forum lezen een (voor)selectie gemaakt van wat er interessant is om te plaatsen en wat niet. Net als dat overigens gedaan wordt bij de redactie van een krant.
  7. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    Ik vind dat Bart goed recht heeft om op het forum dat hij beheert fake news te verwijderen.
    Daarin is hij niet anders dan facebook of wel ander platform/forum beheerder dan ook.
    Net zoals hij n.a.v. bedreigingen, racisme, seksisme etc etc kan /cq. m.i. moet optreden
  8. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Eric1

    Toch wordt ook voor het nieuws dat we op dit forum lezen een (voor)selectie gemaakt van wat er interessant is om te plaatsen en wat niet. Net als dat overigens gedaan wordt bij de redactie van een krant.

    Dat klopt. Maar ik kan zelf een item plaatsen van een andere nieuwsbron. Juist om geen eenzijdig beeld te schetsen.
  9. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Piep


    Het verschil is dat wij zeggen "Ik vind...." en dat Bart zegt dat het zo is. En dat hij ook nog wil gaan modereren op informatie en meningen die daar anders over denken. Dat maakt het eng.

    Bart zijn mening is duidelijk, maar je kan een mening nooit aan anderen opleggen. Hoe goed die mening ook is.

    Eens!
  10. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef Piep


    Het verschil is dat wij zeggen "Ik vind...." en dat Bart zegt dat het zo is. En dat hij ook nog wil gaan modereren op informatie en meningen die daar anders over denken. Dat maakt het eng.

    Bart zijn mening is duidelijk, maar je kan een mening nooit aan anderen opleggen. Hoe goed die mening ook is.

    Nee hoor. Want niet-fake nieuws kan uit verschillende bronnen voortkomen en verschillende visies behelsen.
    Het is alleen niet fake
  11. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Jep
    Ik vind dat Bart goed recht heeft om op het forum dat hij beheert fake news te verwijderen.
    Daarin is hij niet anders dan facebook of wel ander platform/forum beheerder dan ook.
    Net zoals hij n.a.v. bedreigingen, racisme, seksisme etc etc kan /cq. m.i. moet optreden

    Het is zijn goed recht, maar of het ethisch juist is...

    En nogmaals; het is al een aantal keer genoemd; zogenaamd ‘fake news’ kan gisteren, vandaag of morgen zomaar waarheid zijn.
  12. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Jep

    Nee hoor. Want niet-fake nieuws kan uit verschillende bronnen voortkomen en verschillende visies behelsen.
    Het is alleen niet fake


    Ik begrijp niet wat je hier zegt..
Terug naar de lijst