Fake News

Fake News 

Onderwerp van Sheeba


Dit onderwerp is gesloten.
door de webmaster op 17 juni 2021 om 13:19:01

Terug naar de lijst
  1. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Jep

    Nee hoor. Want niet-fake nieuws kan uit verschillende bronnen voortkomen en verschillende visies behelsen.
    Het is alleen niet fake

    Haha
    ‘Nee hoor’
    Was het maar zo eenvoudig.
  2. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz

    Haha
    ‘Nee hoor’
    Was het maar zo eenvoudig.

    Ja dat is het .
    Feiten en wetenschappelijk onderzoek (onderzoek is controleerbaar)
  3. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Nou Jep lijkt me een goede kandidaat voor de fake news commissie
  4. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Nou Jep lijkt me een goede kandidaat voor de fake news commissie

    Nou nee, ik zou willen dat mensen zelf meer eens een bron van een bepaald bericht eerst goed checken voordat ze iets geloven of delen etc.

    Bv ook berichten van viruswaarheid. Ik heb wel eens een paar beweringen van Jeroen Pols nagezocht. Echt niet heel veel werk moeten doen om te ondeken dat iets geheel uit context was gehaald, of verwezen werd naar niet valdide onderbouwd onderzoek etc. Het is echt niet zo moeilijk. Punt is echter : er wordt iets geplaatst en men roept al onmiddellijk ach en wee.
  5. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Ik zou niet eens weten wie die mensen zijn
    Jij kent nog namen
  6. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef TanteLydia
    Ik zou niet eens weten wie die mensen zijn
    Jij kent nog namen

    Goed zo Smile Niet belangrijk om deze namen te weten eigenlijk. Dus houden zo zou ik zeggen Smile
  7. cool_lizz
    Met een missie

    Toon alleen de berichten van cool_lizz
    quote:
    Dit schreef Jep

    Ja dat is het .
    Feiten en wetenschappelijk onderzoek (onderzoek is controleerbaar)


    Ik heb hier een voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Column (ik kan het niet anders knippen en plakken) in de Volkskrant;
    Wat we vorig jaar zeker dachten te weten, blijkt nu onwaar.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  8. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Er ligt geen lectuur meer hoor bij onze tandarts
  9. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef cool_lizz


    Ik heb hier een voorbeeld van voortschrijdend inzicht. Column (ik kan het niet anders knippen en plakken) in de Volkskrant;
    Wat we vorig jaar zeker dachten te weten, blijkt nu onwaar.

    Nee, men dacht het niet zeker. Men /RIVM heeft continu gezegd in het begin het virus te moeten leren kennen (het was nieuw) en n.a.v. verder onderzoek meer grip /zicht te krijgen op het virus.
    En geen idee wat voor wetenschappelijke onderzoeken hier worden aangehaald. Iemand die een column schrijft kan altijd verwijzen naar "wetenschappelijke onderzoeken " het gaat er om dat je weet welke/controleerbaar
    (Maar volgens mij is al ruimte tijd inderdaad de opvatting vanuit wetenschappelijke hoek dat besmetting via oppervlakten weinig plaatsvindt. )
  10. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    Even terug naar het begin: als iemand op een forum van alleenstaande ouders voor mij gaat bepalen wat fake news is over bijvoorbeeld corona, en ervoor zorgt dat ik het überhaupt niet te zien krijg, dan ben ik hier wel klaar.
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik schaar dit niet echt als iets dat onder fakenews zou zijn gevallen. Ik was mijn handen al een tijdje alleen maar als ik naar de wc ben geweest of als ik ga koken of als ze vies zijn door een of ander en winkelwagentjes maak ik ook al heel lang niet meer schoon.

    Wat ik meer onder fakenews vind vallen is bv chips in een vaccin, dat er een tribunaal gaat komen, dat de vaccins nog in een experimentele fase zitten en dat soort onzin.
  12. Jep
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jep
    quote:
    Dit schreef nibo
    Ik schaar dit niet echt als iets dat onder fakenews zou zijn gevallen. Ik was mijn handen al een tijdje alleen maar als ik naar de wc ben geweest of als ik ga koken of als ze vies zijn door een of ander en winkelwagentjes maak ik ook al heel lang niet meer schoon.

    Wat ik meer onder fakenews vind vallen is bv chips in een vaccin, dat er een tribunaal gaat komen, dat de vaccins nog in een experimentele fase zitten en dat soort onzin.

    juist. Of dat gevaccineerden je mentruatiecycles in de war brengen.
    Dat je met een mondkapje op je zelf vergiftigd
    Dat coronavirus is verspreid ivm de grote reset
    Dat je een vrijheidstrijder bent als je virologen bestrijdt.
    dat je..
Terug naar de lijst