Suikervrije recepten

Suikervrije recepten 

Onderwerp van Bezoeker

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Oh, bedenk ik me ineens, en het is heerlijk!

    In plaats van pasta kun je ook courgette gebruiken. Wel handig als je dan een juliennesnijder hebt (linkje naar bol.com - >>LINK<< )

    Ik had nooit verwacht dat het echt lekker zou zijn, maar het lijkt op normale pasta en smaakt dus heerlijk.
  2. Bericht van Jako is op 12-01-2016 om 17:02:42 uur verwijderd door Jako.

    Reden: weg ermee

     
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Jako
    Koolhydraten en suiker. Ik dacht dat dat zo'n beetje hetzelfde was... Smile

    Wat is nu beter/slechter voor je? En wat is beter/slechter voor je gewicht?

    Een product waar (per 100 gr) 59 gr koolhydraten, waarvan 0,7 gr suiker, in zit
    of
    Een product waar (per 100 gr) 4,5 gr koolhydraten, waarvan 4,5 gr suiker, in zit

    Smile



    Suikers zijn koolhydraten, maar koolhydraten hoeven geen suikers te zijn Smile

    En wat betreft je vraag, dat is nog niet zo heel simpel te beantwoorden. Een glas van 250ml Cola Light (0 gram koolhydraten, 0 gram suiker) is ongezonder dan een glas van 250ml versgeperste sinaasappelsap (21 gram koolhydraten, 0 gram suiker). In principe is het zo dat koolhydraten uit voedingsvezels gezonder zijn dan koolhydraten uit suikers. Maar, er bestaan ook weer verschillende soorten suikers. Zo heeft een banaan ook weer 19 gram suikers per 100 gram, maar is toch echt wel weer gezond.

    Verwarring compleet nu? Smile


    (en qua gewicht: als je meer verbrand dan dat je naar binnen krijgt, dan val je af. Ongeacht je dieet. Maar, ik ben wel 10 kilo afgevallen met een koolhydraatarm dieet)
  4. Bericht van Jako is op 12-01-2016 om 17:02:49 uur verwijderd door Jako.

    Reden: daarom

     
  5. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    Havermout OMG et tu Jako
  6. Bericht van Jako is op 09-01-2016 om 19:06:27 uur verwijderd door Jako.

    Reden: opruimen die handel

     
  7. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef Jako

    Heerlijk. Lekker met kiwi, aardbeien of blauwe besjes Smile


    Daarna een bootcamp zeker
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette
    quote:
    Dit schreef Jako
    Ok?. Het eerste is de havermout van AH (die ik elke ochtend eet) en het 2e is de magere Franse kwark van AH. Wat is nu beter/slechter voor je en beter/slechter voor je gewicht?


    Het ene is niet ongezonder dan het ander, het zijn gewoon twee verschillende soorten eten. Havermout zit vol met koolhydraten uit voedingsvezels (langer vol gevoel en goed voor de darmen) en magere kwark heeft naast een beetje koolhydraten ook een beetje eiwitten. Verder vooral vulling van de maag.

    Waar het eigenlijk op neerkomt is dat je je eten een beetje in balans moet zien te krijgen. Biertje en chips op zijn tijd mogen (afhankelijk van het dieet) echt wel, als je het maar compenseert met iets anders minderen waardoor je niet ineens een massa calorie?n naar binnen werkt.
    Als je niet een bepaalde voedingsgroep wilt verminderen (zoals vetten of koolhydraten) maar van alles wat wilt eten, dan zou ik calorie?n gaan tellen als je af wilt vallen. Tegenwoordig heb je handige apps zoals myfitnesspal om inzicht te krijgen in wat je nou eigenlijk per dag naar binnen werkt en waar je dus eventueel in zou kunnen minderen. Je kunt ook afvaldoelen invoeren en je lichamelijke activiteit, waardoor in de gaten gehouden wordt of je wel gezond aan het doen bent. Echt, je zult schrikken van wat nou eigenlijk in wat zit Smile
  9. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker

    Dank je wel voor je reacties, Suzette !
    Ik ga het straks nog eens goed lezen, staan goede tips in.
  10. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Imke
    Dank je wel voor je reacties, Suzette !
    Ik ga het straks nog eens goed lezen, staan goede tips in.



    Je kan ook helemaal los op verse soepen! Smoothies..

    Ik ben ook om, sinds meneer nogwat bij Humberto Tan... (althans, een beetje.. mijn hagelslagje in de ochtend is me heilig)
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Jako
    Koolhydraten en suiker. Ik dacht dat dat zo'n beetje hetzelfde was... Smile

    Wat is nu beter/slechter voor je? En wat is beter/slechter voor je gewicht?

    Een product waar (per 100 gr) 59 gr koolhydraten, waarvan 0,7 gr suiker, in zit
    of
    Een product waar (per 100 gr) 4,5 gr koolhydraten, waarvan 4,5 gr suiker, in zit

    Smile

    Dat hangt er ook nog eens vanaf hoeveel je er van eet. Smile

    Ik zelf denk steeds meer, dat hoe sneller de suiker, hoe slechter.
  12. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Suzette



    Suikers zijn koolhydraten, maar koolhydraten hoeven geen suikers te zijn Smile

    En wat betreft je vraag, dat is nog niet zo heel simpel te beantwoorden. Een glas van 250ml Cola Light (0 gram koolhydraten, 0 gram suiker) is ongezonder dan een glas van 250ml versgeperste sinaasappelsap (21 gram koolhydraten, 0 gram suiker). In principe is het zo dat koolhydraten uit voedingsvezels gezonder zijn dan koolhydraten uit suikers. Maar, er bestaan ook weer verschillende soorten suikers. Zo heeft een banaan ook weer 19 gram suikers per 100 gram, maar is toch echt wel weer gezond.

    Verwarring compleet nu? Smile

    Nee. Het lijkt er op, dat fruit gezond is, ondanks de suiker. Fruit met veel suikers (zoals bananen) zijn dus eigenlijk niet heel gezond. Verder; versgeperst sinasappelsap bevat WEL suiker en niet zo'n beetje ook: een verse sinasappel bevat vrijwel geen andere koolhydraten dan suiker. Vrucjhtensap passen dan ook niet in een dieet, en vallen onder 5% advies van de WHO.

    quote:
    Dit schreef Suzette

    (en qua gewicht: als je meer verbrand dan dat je naar binnen krijgt, dan val je af. Ongeacht je dieet. Maar, ik ben wel 10 kilo afgevallen met een koolhydraatarm dieet)

    Dat is waar, maar een beetje bezijden het punt. Koolhydraatarm eten zorgt er waarschijnlijk ook voor, dat je minder eet. Verder zijn er (controversi?le maar serieuze) aanwijzingen dat koolhydraten eten ervoor zorgt dat je minder verbrandt -het is fout om te denken dat je verbranding een constant getal is.
Terug naar de lijst