prive auto leasen

prive auto leasen 

Onderwerp van leaving

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. foetske
    ja, best jôh!

    Toon alleen de berichten van foetske
    Een leaseconstructie priv? heeft een aantal voordelen. Die hoef ik niet uit te leggen, dat doet de reclame (deels) wel.

    Feit is wel, dat als je huurt van een automerk/dealer, dat men niet van de verkoopwaarde maar iets minder, dus handelswaarde rekent. Daar maken ze het aantrekkelijk mee.

    Maar, waar wel op letten, ofwel, wat zijn (in het algemeen) de nadelen: (bij een maatschappij is het ene nadeel groter dan bij de andere)

    Let op het aantal kilometers dat je mag (en soms moet!) rijden.

    Kijk ook waar het leasebedrag op gebaseerd is: is de auto na 4 jaar wel waard wat men beweert: ff kijken op tweedehandssites. En moet dat zonder krassen en/of gebruikssporen?

    Je zal de eerste niet zijn, die een inruilwaarde van 6000 euro heeft, minus 2000 euro schoonmaak en herstelkosten. Die 2000 mag je acuut ophoesten?

    Kijk ook uit, dat het 'inruilbedrag' niet gebaseerd is op...... eenzelfde of duurdere NIEUWE auto (van hetzelfde merk) aanschaffen.

    Je zal ook de eerste niet zijn, die een auto leased van 250 euro/maand, na vier jaar 'inlevert' en vervolgens een nieuwe auto moet afnemen, tegen een bedrag van 325 of zo.(als voorbeeld).
    En als je geen vervolg wil, dan komt die 2000 euro weer om de hoek kijken (getal is ook als voorbeeld)

    In principe ga je een abonnement aan, op het gebruik van een auto. Als je al weet, hoe een telefoon/maandblad/lotto - abonnement (moeilijk) be-eindigt kan worden, dan kun je er van uit gaan, dat de autoindustrie het n?g 'beter' kan. Blijf alert: de auto-industrie bestaat niet om jou te helpen, maar om zelf er aan te verdienen. Dat is en dat blijft. Let op !

    Kortom: zoek ook goed uit hoe (en ?f) het contract beindigt kan worden !
  2. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
  3. Zeeg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zeeg
    quote:
    Dit schreef Sander76


    Misschien heb je gelijk, Scar

    Priv? lease nieuwe cash cow voor leasemaatschappijen...?

    Smile


    Tja, ze verzinnen het niet om je goedkoper aan een auto te helpen. Het klinkt allemaal net iets te aantrekkelijk. Verder laat het mensen wel rijden in een nieuwe auto, maar er zullen vast addertjes onder het gras zitten...

    Ik heb 1,5 jaar geleden voor het eerst een gloednieuwe auto gekocht. Ik kon het betalen, dus ik dacht: ik doe dat gewoon. Anderhalf jaar later blijkt, dat ik zo'n 10000 km per jaar rij. Dan moet ik zeggen, dat ik er 1 keer mee naar Frankrijk ben geweest. En ook nog een keer naar Itali?. Daarbuiten rijd ik gemiddeld zo'n 6000-7000 km per jaar...
    Dus of dat nou zo'n verstandige keuze is geweest, weet ik ook niet, maar ben wel blij met mijn Kia Rio. Smile
  4. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
    quote:
    Dit schreef Zeeg

    (..)

    Dus of dat nou zo'n verstandige keuze is geweest, weet ik ook niet, maar ben wel blij met mijn Kia Rio. Smile


    Dat is ook wat waard.. en als je hem tenminste de periode van de garantietermijn (7 jaar, waarbij in jouw geval de kilometerbeperking geen issue isSmile) in bezit houdt, kunnen de totale kosten over die 84 maanden best eens meevallen..
  5. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Moet je bij private lease ook niet een bedrag inleggen?
    Wat dan in feite rente en afschrijving is?
    Het enige voordeel is 1 jaar allrisk en 4 jaar onderhoud..en daarna gaat de auto terug.
    Kilometer beperking van jaarlijks zoveel?

    Tja het klinkt allemaal zo mooi maar wat geven de kleine lettertjes aan...??
  6. Private lease is een goed alternatief als je graag in een nieuwe auto rijdt, met alle voordelen van dien. Zoals: nauwelijks onderhoudskosten.
    Dus als je private lease vergelijkt met nieuw kopen is een een PRIMA alternatief. De kosten verschillen vrij weinig met een nieuwe auto kopen.
    Uiteraard zijn er nog wel wat mitsen en maren (contract=contract, eindafrekening, extra kilometers bovenop contract).
    Het onderzoek van de consumentenbond zal je wel hebben gelezen: http://www.consumentenbond.nl/autoverzekeringen/extra/auto-kopen-of-prive-leasen/

    Eigenlijk komt private lease neer op het kopen van een nieuwe auto die je na 4 jaar weer inruilt.
    Met als bijkomend voordeel dat je de kosten in 48 gelijke termijnen kan betalen.

    Maar, let op: als je een nieuwe auto koopt, dan betekent dat je de eerste paar jaar enorm afschrijft. Om die reden kopen de meeste mensen liever een auto waar de 'kop vanaf is'.

    Het enige nadeel van een tweedehands auto is natuurlijk het risico van tegenvallende onderhoudskosten. Als je een aantal keer pech hebt gehad dan kan ik me voorstellen dat je nu 'op safe' wil gaan.
    Maar welke prijs wil je daarvoor betalen...?

    Op een auto met nieuwprijs ? 20.000 wordt in 4 jaar ongeveer ? 10.000 afgeschreven.
    Je zou dan net zo goed een tweedehands (van 4 jaar oud) van ? 10.000 kunnen kopen (die 4 jaar later nog minstens ? 5.000 waard is) en voor ? 5.000 aan onderhoudskosten kunnen maken....
    (in de regel zijn die kosten ?cht veeeeeeeel lager)

    Daarom is tweedehands rijden goedkoper dan nieuw, alleen je hebt geen volledige zekerheid.
    Zekerheid kost geld Smile

    Ikzelf heb 3,5 jaar geleden voor het eerst in mijn leven een spiksplinternieuwe auto aangeschaft. Die auto is al voor de helft afgeschreven :(
    Maar ik ben van plan om er nog een heleboel jaren mee te rijden. Ik ben zuinig op de auto en met 5 jaar volledige garantie (!) heb ik er vertrouwen in dat ik er nog lang onbezorgd in kan rijden.
    Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om 'm nu in te ruilen! In 4 jaar is de auto 'gebruikt' maar voor mijn gevoel nog zeker 90% nieuw. Dan verkoop ik 'm toch niet als ware hij nog maar 50% nieuw?!?!!
    5 jun '15 - 11:17:38 / 5 jun '15 - 11:31:20
  7. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    ik ben me suf aan t ori?nteren

    ik lees alles wat los en vast zit,
    maak berekeningen enz..

    kom leuke auto,s tegen en minder leuke
    en soms denk ik h?, deze auto is maar een x bedrag minder per maand dan die andere xx
    waar voor mijn gevoel een wereld van verschil in zit...
    (ja ik weet t het is mijn gevoel en niet t verstand van auto,s ;-) )

    ik denk en kijk en lees nog even door.....

    eigenlijk zou ik een 2tal jaar willen huren en daarna weer verder zien

    Dan is het leven hier ws flink veranderd ;-)
  8. SFR
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van SFR
  9. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Er zijn ook auto verhuurbedrijven zoals BoRent en anderen die een auto voor langdurige verhuur aanbieden..

    Maar bij mij blijft dat spookje van gewoon een betaalbare wagen van jezelf regelen toch weer door mijn hoofd gaan...

    Het moet niet altijd een foute keuze zijn...

    Ik ben natuurlijk wel gekleurd doordat ik zelf 2 rechterhanden heb..

    Kijk daar eens naar, huurauto voor langere tijd of GreenWheels...
  10. drakie
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van drakie
    Het lijkt mij ook een heel aantrekkelijke optie! Zeker het overwegen waard. Maar die kleine lettertjes inderdaad ... de addertjes onder het gras. Ik zoek ze ook.

    Net mijn zakelijke leaseauto ingeleverd, en ik kreeg inderdaad nog een eindafrekening voor vlekjes en plekjes van 3500 euro, terwijl alle schades altijd geheel hersteld zijn. Anderzijds denk ik, dat moet toch onder de allrisk-verzekering vallen?!?!?

    Maar die eindafrekening, dat lijkt me een addertje onder het gras en zou ik zeer zeker uitzoeken als ik jou was. Verder zelf nog geen addertjes kunnen ontdekken.
  11. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

    quote:
    Dit schreef Hed
    Het lijkt mij ook een heel aantrekkelijke optie! Zeker het overwegen waard. Maar die kleine lettertjes inderdaad ... de addertjes onder het gras. Ik zoek ze ook.

    Net mijn zakelijke leaseauto ingeleverd, en ik kreeg inderdaad nog een eindafrekening voor vlekjes en plekjes van 3500 euro, terwijl alle schades altijd geheel hersteld zijn. Anderzijds denk ik, dat moet toch onder de allrisk-verzekering vallen?!?!?

    Maar die eindafrekening, dat lijkt me een addertje onder het gras en zou ik zeer zeker uitzoeken als ik jou was. Verder zelf nog geen addertjes kunnen ontdekken.

    Dat hoor en lees je dus inderdaad vaker, dat van die eindafrekening
    en ik weet niet hoe je dat kunt voorkomen, want het is hun woord tegen het jouwe.

    Inderdaad zou je denken dat het onder de verzekering valt en je gaat van een zx bedrag uit bij lease(huur) wat de auto na afgesproken tijd nog waard is en dat is niet opeens 3500 minder omdat er een krasje opzit...

    ik ben nog steeds denkende ;-)
  12. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving

Terug naar de lijst