Uitbouw buren

Uitbouw buren 

Onderwerp van lida

Terug naar de lijst
  1. elly69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van elly69
    Dat weten we toch niet? En dreigen met de wijkagent Smile
  2. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Het is niet vanzelfsprekend dat het binnen de erfgrens blijft. Zij zitten in huis dan met een muur die niet recht loopt maar een inspringing krijgt ten hoogte van de uitbouw. Niet voor niets is dat vaak al opgenomen bij nieuwbouwhuizen.
    Ik zou het ook gewoon belangstellend aan de buren vragen als ze buiten aan het werk zijn trouwens. Hakken in het zand levert bijna nooit iets goeds op.

    Zij krijgen ten allen tijde een inspringing in hun (woon)kamer. De buitenmuur staat immers op de erfgrens. Dan komt er aan hun zijde nog de spouw en de binnenmuur. Dus is de netto breedte van de uitbouw iets minder dan de breedte van de oorspronkelijke ruimte.
    Een inspringing in je aanbouw voorkom je alleen wanneer je gelijktijdig met je buren uitbouwt. Dan is er geen buitenmuur nodig, maar slechts 2 binnenmuren met 1 spouw. Deze binnenmuren komen dan in het verlengde van de bestaande binnenmuren.
  3. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Je kunt ook een stukje van de tuin van de buren gebruiken, zodat de muur gewoon door kan lopen. Zoals bij mij bijvoorbeeld. Hun muur staat voor een deel op mijn grond, echt maar een klein strookje. Omdat de buren van Lida nu al onder de schutting doorgraven voor de bekisting, zou ik wel willen weten wat de precieze plannen zijn en er niet zomaar vanuit gaan dat het wel binnen de erfgrens blijft.
  4. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef elly69
    Dat weten we toch niet? En dreigen met de wijkagent Smile

    Als de wijkagent al betrokken zal raken, zal dit puur gaan om te bekijken of hij kan bemiddelen in dit geschil.
    Daar hoef je je verder niet angstig om te maken. Er is geen sprake van een strafrechtelijk feit., dus van de politie in die zin hoef je helemaal niets bijzonders te verwachten.
    Het enige wat de buren rest als Lida blijft weigeren en bemiddeling van de wijkagent lost niets op, dat ze een civiel rechterlijke procedure kunnen opstarten. Dit zal dan wel weer de nodige tijd in beslag nemen, maar uiteindelijk zullen de buren in het gelijk gesteld worden en zou er mogelijk zelfs een dwangsom kunnen worden opgelegd aan .Lida voor elke dag die ze weigert mee te werken.
    Ik hoop dat ze het niet zover laat komen.
  5. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef on-my-own
    Je kunt ook een stukje van de tuin van de buren gebruiken, zodat de muur gewoon door kan lopen. Zoals bij mij bijvoorbeeld. Hun muur staat voor een deel op mijn grond, echt maar een klein strookje. Omdat de buren van Lida nu al onder de schutting doorgraven voor de bekisting, zou ik wel willen weten wat de precieze plannen zijn en er niet zomaar vanuit gaan dat het wel binnen de erfgrens blijft.

    Het hoeft ook niet binnen de erfgrens te blijven. Het zal gewoon op de erfgens komen. Een baksteen is gemiddeld 10 cm breed. Dit betekent dus 5cm op de grond van de buren en 5cm op de grond van Lida. HIer hoeft geen compensatie tegenover te staan.
  6. on-my-own
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van on-my-own
    Wellicht heb je gelijk Erna, wie zal het zeggen.

    Ik beschrijf hoe het bij mij twee jaar geleden ging. Notaris heeft het bij ons geregeld. Gewoon in overleg zonder problemen en ik heb geld gekregen van buren. Als je twijfelt hoe het zit, zou ik toch de buren, al dan niet met een bemiddelaar, proberen te spreken. Dat lijkt me beter dan afwachten en straks voor een voldongen feit te staan.
  7. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Ik zou naar het kadaster gaan en juridisch loket en daar vragen wat mag en niet mag. is het een muur wat gezamenlijk wordt of is het een muur waar bv een raam in komt wat op je tuin gericht is zijn allemaal zaken waar ze mee te maken kan krijgen. Je mag zonder vergunning bouwen maar er blijven toch regels waar ze zich aan dienen te houden. en al die dreigementen dat is een manier van communiceren. Het is iets tussen burgers en de wijkagent kan aan buurtbemiddeling doen maar verder niets vastleggen wat recjtsgeldig is. dat kan alleen een rechter of notaris.
  8. nico
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van nico
    Doe navraag bij de gemeente, volgens mij moet je zelfs 30 cm van de erf afscheiding blijven als je gaat bouwen.
  9. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef nico
    Doe navraag bij de gemeente, volgens mij moet je zelfs 30 cm van de erf afscheiding blijven als je gaat bouwen.

    Dat geldt niet voor uitbouwen van een woning.
    Wel als het gaat om het plaatsen van schuttingen, bomen, heesters. Hier kunnen plaatselijke verordeningen voor gelden, die inderdaad een bepaalde afstand van de erfgrens eisen als er geen overeenstemming kan worden bereikt.
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Had je voor deze plannen al slecht contact met je buren??
  11. Boep
    oh?

    Toon alleen de berichten van Boep
    quote:
    Dit schreef lida
    Volgens de gemeente mag het .... zelfs zonder vergunning...

    Heb de hele week avonddiensten gelukkig maar...even wat afleiding...

    Het is idd vergunningsvrij wat niet wil zeggen dat álles mag.. Bijv. dat er geen raam in die muur mag omdat dat een inbreuk op jouw privacy in de tuin is. Dus daar zou ik even op letten. Als je ziet dat er een uitsparing in de muur komt meteen aan de bel trekken bij de gemeente. Een raam dat er al zit krijg je achteraf namelijk moeilijk weer weg.
  12. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef lida


    Mogen zij mijn grond bebouwen? Daar zal toch echt een bedrag tegenover moeten staan lijkt mij?



    nou ze mogen niet zomaar op jou grond bouwen, tot de erfgrens en funderingsvoet zal aan hun zijde van de erfgrens moeten blijven.
Terug naar de lijst