Bedrijf zonder CAO

Bedrijf zonder CAO 

Onderwerp van mamavan2

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    quote:
    Dit schreef jellehl
    Dit is een fonds dat actief is voor de sector waarin jij nu werkt en er is een vastgestelde premie. Deelnemen betekent de premie volgen van het fonds. Daar zijn wel keuzes in mogelijk. De belangrijkste voor jou is de keuze Beschikbare premie of Middelloon. De laatste geeft iets meer zekerheid en is waarschijnlijk duurder. Vervolgens kan ook de franchise vari?ren wat grote invloed heeft op het loondeel waarover pensioen wordt opgebouwd. Wat het dus kost is een kwestie van keuzes die je moet bespreken met je werkgever. Leidt dat tot vragen dan weet je me te vinden.


    Ok?, dank je!
  2. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    Sorry, gaat niet over de CAO maar los van de CAO zou ik zelf NOOIT meer voor een bedrijf bestaande uit vader, moeder, dochter, schoondochter, plus 2 werknemers gaan werken.


    Ik zou ook never nooit niet voor een Pappa-en Mamma bedrijf willen werken.Verschrikkelijk.
  3. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef Zwembandje
    Sorry, gaat niet over de CAO maar los van de CAO zou ik zelf NOOIT meer voor een bedrijf bestaande uit vader, moeder, dochter, schoondochter, plus 2 werknemers gaan werken.


    Haha zie nu je reactie pas omdat er gereageerd is op t draadje. Jij hebt ervaring met familiebedrijf?
  4. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2

    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik zou ook never nooit niet voor een Pappa-en Mamma bedrijf willen werken.Verschrikkelijk.


    Wat was zo verschrikkelijk???
  5. NettieL
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van NettieL
    Meerdere keren gewerkt voor een klein (familie)bedrijf zonder CAO, nooit problemen gehad. Een flexibele opstelling van beide kanten is wel handig. Ooit heb ik wel eens gesolliciteerd bij een bedrijfje dat door een echtpaar geleid werd en waar nog ??n ander op kantoor werkte. Daar werd me direct te verstaan gegeven dat ik me moest aanpassen aan die andere werknemer omdat zij er al langer werkte - het voelde voor mij niet goed, ik heb de baan toen afgewezen (terwijl het echtpaar erg enthousiast was en mij graag wilde aannemen).

    Pensioen werd altijd geregeld via een verzekering bij een verzekeringsmaatschappij, soms collectief en soms individueel. Premie werd door de werkgever afgedragen. Afspraken over loonsverhoging heb ik nooit gemaakt, dat is altijd goed gegaan: eigenaar kwam eigenlijk altijd na een redelijke periode zelf met een voorstel. Idem voor bonussen.

    Ga je specifiek werk doen dat alleen door jou gedaan wordt of kunnen anderen jouw werk opvangen? Hebben ze een vaste vakantiesluiting of wisselt iedereen elkaar af? Zijn je vakantiedagen vrij opneembaar? En wordt er van je verwacht dat je overuren maakt en zo ja, hoe worden die gecompenseerd? Hou er rekening mee dat bij een familiebedrijf de eigena(a)r(en) soms dag en nacht werken en daarvoor geen compensatie krijgen - wordt zoiets ook van jou verwacht?
  6. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Wat was zo verschrikkelijk???


    In zo?n klein familiebedrijf is het ons-kent-ons, en jij bent gewoon een buitenstaander.

    Ik heb ook veel liever met een personeelsfunctionaris van doen dan met een zelfstandig ondernemer (we noemen maar even pappa) die wat rechten en plichten van het personeel van toeten nog blazen weet.
    Daar zit soms een vrouw aan (mamma) vast die het hoog in de bol heeft.
    En zitten er nog meer familieleden daar, dan is het mooie werk voor hun, en als werknemer hang je gewoon aan de laatste tiet.

    Mij niet meer gezien.
  7. Bericht van elly69 is op 21-04-2017 om 07:14:04 uur verwijderd door elly69.

    Reden: too much information

     
Terug naar de lijst