Hond en werk

Hond en werk 

Onderwerp van Margo

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door Margo zelf op 2 april 2019 om 19:45:55

Terug naar de lijst
  1. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Mijn honden nooit langer dan 4 uur alleen gelaten.
    Geen goed gevoel bij .
  2. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Hier een onregelmatig leven, de hond dus ook.
    Scheelt dat ik maar 2,5 dag werk.

    Dagdienst: 6.30 wandelen en wanneer ik uit mn werk kom om 16.00
    Is het rustig op mn werk, ga ik in mn lunchpauze even naar huis om haar uit te laten.
    Avonddienst: 7 en 14 uur wandelen en dan om 23.30
    Nachtdienst: 8.30 en 16.30 wandelen.
    ?s Avonds klein rondje.

    Als er een kind thuis is, laten zij de hond uit.

    Loopt altijd los in de kamer.
    Toen ze jong was bleef ze in de inpandige schuur (20m2) met een oude fauteuil en een plek om uit het raam te kunnen kijken.

    Tijdens een weekend weg of vakantie breng ik haar naar het pension.
    Plaatje
    21 feb '19 - 11:56:52 / 24 feb '19 - 22:01:18
  3. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Een hond kun je trainen om langer alleen thuis te blijven, maar daar moet je wel uitgebreid de tijd voor nemen.
    Zeker een pup niet gelijk hele dagen alleen laten. Dat is funest voor zijn sociale ontwikkeling.
    Een oudere hond is dan een beter advies.
    En ja, niet aan een pup beginnen als je nog niet weet hoe je e.e.a. kunt/moet aanpakken. Ze belanden helaas om deze reden te vaak in de herplaatsing en of vertonen onaangepast gedrag. En dan wordt de hond weg gedaan of in de tuin/schuur geplaatst omdat ie agressief is of dominant. Dit is dan helaas te wijten aan onvoldoende tijd en aandacht geven aan de opvoeding van de hond.

    Ik zelf heb nu 2 honden. De oudste van 14,5 jaar kon altijd prima een hele dag alleen zijn. Voor en na het werk uitlaten. Echter nu kan dat niet meer vanwege allerlei ouderdomskwalen. Dus pas ik mijn werk hierop aan en of zorg dat er iemand anders is.
    De andere hond is 12 jaar en heb ik nu 6 maanden. Hij zat bij vorige eigenaar altijd alleen in de tuin. Hij vind het nu heerlijk om onderdeel van mijn gezin uit te maken en moest echt wennen om af en toe alleen te worden gelaten. Dat kan nu wel maar heeft veel tijd en geduld gekost. Ik laat hem overigens nooit een hele dag alleen, omdat mijn andere hond dat toch niet meer kan.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Toen onze honden kwamen wonen we hier met zijn twee?n en vaak met zijn drie?n. De eerste zeven jaar werden ze ook altijd tussen de middag uitgelaten, soms vergat mijn dochter dat en dat ging altijd goed, enkel ongelukje na. Kleine hondjes, kleine plasjes, zo opgeruimd.

    Toen mijn dochter echter depressief werd vergat ze de hondjes steeds vaker en het laatste jaar toen ik werkte werden ze vaak tussendoor niet uitgelaten.

    Ik werk expres niet meer dan vier dagen per week en soms thuis. Ze slapen bij mij dus ipv snachts zijn ze overdag alleen en verder vrijwel nooit langer dan een paar uurtjes.

    In mijn volgende baan wil ik ook niet meer dan 4 dagen werken en zelfs een uur minder per dag. Ik voorzie geen problemen.
  5. liesje1960
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van liesje1960
    quote:
    Dit schreef gadis
    Mijn honden nooit langer dan 4 uur alleen gelaten.
    Geen goed gevoel bij .

    +1

    14 jaar een hond gehad, nooit langer dan 4 tot 5 uur alleen.
    Mis de gezelligheid nog steeds ontzettend om me heen van een hond maar ik kan me niet voorstellen dat je er een hond een plezier mee doet als je hem een hele dag alleen moet laten.
    Ik kan me wel voorstellen dat als je de hond al had voor de scheiding je zo?n beestje niet weg doet omdat je bv meer moet werken maar dan zou ik toch proberen een andere oplossong te zoeken en niet hele dag alleen te laten.
    Snap niet zo goed waarom je een hond zou nemen als je hele dagen weg bent, voor wie doe je dat dan.......niet voor de hond want die heeft vast liever mensen om zich heen dan dat hij de hele dag alleen zit.
    Er zijn zelfs fokkers die je geen hond zullen verkopen als je aangeeft dat je hele dagen werkt.
  6. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Ik begrijp dat jullie je afvragen waarom we een hond hebben, vanwege mijn vragen. Ik ga het uit leggen, maar ik hoop dan ook dat niemand daar moeilijk over gaat doen. Want eigenlijk gaat het daar helemaal niet over.

    Wij hebben juist deze hond aangenomen vanuit het asiel, omdat een ander hem voor dood had achtergelaten in een doos op straat.

    Ondanks dat wij werken, ?konden? we er geen nee tegen zeggen. Waarschijnlijk juist vanwege deze omstandigheden.
    De ?gever? wist dat wij heeeeeel graag een hondje wilden.
    Daarom dus toch de hond aangenomen als een geschenk ?uit de hemel?. En dat is hij ook.
    Vanwege de vele vragen hier over waarom we een hond nemen als we niet voorbereid zijn en werken, heb ik ook nog geen foto?s geplaatst. En ook omdat in het vorige draadje een aantal zich geroepen voelden om zich met de vermissing en registratie daarvan te bemoeien. Ook toen was dat niet de vraag.

    Wij proberen het nu zo goed mogelijk te regelen voor dit beestje en hem een warm huis te geven.
    In het begin idd is het even lastig, maar komt vast goed Smile

    Het is tot nu toe in ieder geval een geweldige lieverd en voegt erg veel toe.
  7. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel

    Maar de honden uitlaatservice? Dan geef je dus iemand je huissleutel?

    En een kennel, is dat niet heel onrustig?


    Onze hond zal ook wel eens een nachtje oppas nodig hebben. Ik heb al een kennel op het oog die niet duur is en lange oppastijden heeft.
    21 feb '19 - 17:25:19 / 21 feb '19 - 17:37:18
  8. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Margo
    Maar de honden uitlaatservice? Dan geef je dus iemand je huissleutel?


    Hoe moet je anders binnenkomen?Smile
  9. Hoop1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hoop1
    quote:
    Dit schreef Margo
    [B]Maar de honden uitlaatservice? Dan geef je dus iemand je huissleutel?



    Ja de Uitlaatservice had inderdaad onze huissleutel. Anders kon ze de hond niet meenemen.
    Overigens net als de schoonmaaksterSmile
  10. gadis
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van gadis
    Ik wil wel een foto zien van je hondje Margo Smile
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    quote:
    Dit schreef Margo
    Maar de honden uitlaatservice? Dan geef je dus iemand je huissleutel?

    En een kennel, is dat niet heel onrustig?


    Onze hond zal ook wel eens een nachtje oppas nodig hebben. Ik heb al een kennel op het oog die niet duur is en lange oppastijden heeft.


    Mijn er ervaring is dat het makkelijker wordt wanneer het pupstadium voorbij is.

    Cadi vindt het geweldig in het pension.
    Lekker spelen, altijd in een roedeltje.

    De overburen laten de uitlaatservice komen (groooooote hond).
    Ze hebben de huissleutel en de hond gaat 2 uur mee het bos in.
    Is trouwens per keer net zo duur als dagopvang voor de hond.
  12. Hoop1
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Hoop1
    Overigens hoef je je niet te verdedigen.
    Iedereen doet het op zijn haar eigen manier.
    En elke hond zal anders reageren op alleen thuis zijn
    Daarnaast heeft een grote hond meer beweging nodig dan een kleine hond.
    Ik kies er voor om geen hond te nemen in mijn omstandigheden. O.a.omdat ik alleen voor een hond zorgen ook veel werk vind.
    Ieder zijn keuze.

    Geniet van je nieuwe huisgenoot.
Terug naar de lijst