Brandend maagzuur

Brandend maagzuur 

Onderwerp van Liek

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Dianaa


    Heb ik ook gehad, ontlasting onderzoek wees dat uit.
    Astma klachten verergerden toen daardoor

    Iberogast helpt hier goed bij maag/darm problemen
    Voor nu: een stukje rauwe aardappel kan verlichting geven. Voor de nacht een kussen onder het hoofdeinde van de matras doen. Misschien morgen naar de HAP? Voor vanavond snap ik dat je je bezwaard voelt, tenzij het écht helemaal niet gaat


    Naar de huisartsenpost? Die is er voor spoed situaties. Dat is geen verlengde huisartsenzorg. Voor maagzuur zijn als eerste oplossing echt genoeg huis, tuin en keuken middeltjes hoor om het weekend door te komen.
  2. Zooitje
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Zooitje
    Draadje helemaal gelezen?
  3. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Piep


    Naar de huisartsenpost? Die is er voor spoed situaties. Dat is geen verlengde huisartsenzorg. Voor maagzuur zijn als eerste oplossing echt genoeg huis, tuin en keuken middeltjes hoor om het weekend door te komen.



    Het kan ook een maagzweer of iets dergelijks zijn, met klachten zoals Liek omschrijft moet je echt niet blijven lopen.
  4. Margo
    Heeft haar draai gevonden

    Toon alleen de berichten van Margo
    quote:
    Dit schreef MarjanvanE
    wellicht heb je de maagbacterie Helicobacter pylori... onderzoek is nodig

    Deze test is tegenwoordig bij het kruidvat te koop. Voor iets van 20 euro. Het is een ademtest.
    Voor deze verdenking HP alleen doet men géén gastroscopie.

    11 okt '19 - 22:19:04 / 11 okt '19 - 22:29:25
  5. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    @Liek, ben je zieker geworden?
  6. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Piep


    Naar de huisartsenpost? Die is er voor spoed situaties. Dat is geen verlengde huisartsenzorg. Voor maagzuur zijn als eerste oplossing echt genoeg huis, tuin en keuken middeltjes hoor om het weekend door te komen.


    Zelfs ademhalen doet haar pijn Piep
    Kweenie hoor
    Je kan ook longontsteking krijgen door maagzuur
  7. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Zooitje
    Als ik dit lees... Zou ik je aanraden om toch ff langs de dokter te gaan.


    +1
  8. Sheeba
    Older not Wiser

    Toon alleen de berichten van Sheeba
    quote:
    Dit schreef Liek
    Ik weet, ik moet hiermee naar de huisarts maar het is vrijdag, vind de klachten niet ernstig genoeg voor de huisartsenpost dus vraag ik jullie tips en tricks tegen brandend maagzuur.

    Ofwel; welke thuis, oma weet raad middeltjes helpen jou tegen brandend maagzuur?



    Heel veel tips heb je gekregen, ook heel veel eventuele dingen die het zouden kunnen zijn lees ik,
    en het klinkt gek, maar heb je je galblaas nog?

    Smile

  9. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef Sheeba



    Heel veel tips heb je gekregen, ook heel veel eventuele dingen die het zouden kunnen zijn lees ik,
    en het klinkt gek, maar heb je je galblaas nog?

    Smile



    Dat klinkt niet gek, dat kan ook een oorzaak zijn, maar ook als je geen galblaas meer hebt kun je galstenen krijgen.
  10. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    MarjanvanE; Ik hoop maar dat @Liek even contact met de HAP heeft gezocht, wat ze schreef vond ik nogal zorgwekkend...
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Heb al jaren last van een reflux. Hier mijn tips:

    - na 20.00 niet meer eten/drinken. Echt niets.
    - enkel kussen extra onder hoofd werkt niet. Je hele boven lichaam moet hoger. Liefst niet op je zij liggen. Rug of (bij mij) half linkerzij werkt het beste.
    - pasta, tomatensoep, gevulde koeken, stroopwafels enz laten staan. Dat is bij mij echt een trigger (vanochtend gevulde speculaas gegeten, nu nog spijt van maar het is zo lekker)
    - ik gebruik pantopropazol. Die moet ik van de arts zo ongeveer dagelijks nemen.

    Maagzuur problemen kunnen je slokdarm beschadigen (verbranden). Dus absoluut langs de huisarts nu het al zo lang duurt en je blijkbaar medicijnen slikt waarbij je maagbeschermers nodig hebt.

    Symptomen van maagzuur kunnen ook wijzen op andere problemen, bijv hartproblemen wordt bij vrouwen als maagzuur uitgelegd, dus nogmaals: huisarts.

    Sterkte
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef ArnoM

    Symptomen van maagzuur kunnen ook wijzen op andere problemen, bijv hartproblemen wordt bij vrouwen als maagzuur uitgelegd, dus nogmaals: huisarts.

    Sterkte

    Oh Arno, dit is echt een waanzinnig goede heldere tip. Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Dit is vooral een vrouwen ding.
Terug naar de lijst