Werken als ZZP'er 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Tinus

    Dat minimumtarief is toch nog een plan?


    Je hebt gelijk, te snel en te laat op de avond gelezen.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Tinus

    De KOR is overigens een gemengd genoegen: >>LINK<<


    Is gewoon een bezuiniging en bijna voor nienand gunstig, behalve als je inclusief tarieven hanteert, zoals kapsters en pedicures.

    Het werkt ook oneerlijke concurrentie in de hand. Kleinere bedrijven kunnen veel goedkopere tarieven hanteren.
  3. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Eens.
    Áls ik het al ga overwegen, wil ik een modeloveteenkomst laten opstellen en gebruikmaken van de KOR. Zij hoeven dan geen BTW te betalen. Maaaaar.....ik wil dan nog steeds die 1200 euro...Dat zullen ze wel niet doen....


    Denk t niet nee

    Zou je een dienstverband overwegen?
  4. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef Anke


    Denk t niet nee

    Zou je een dienstverband overwegen?


    Voordeel is dan dat je na afloop van de contractperiode recht op WW hebt voor de verloren uren. Mits je voldoet aan de gestelde voorwaarden. Snap niet dat het bedrijf jou die periode niet via een payrol bedrijf in dienst neemt...
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Tinus

    De KOR is overigens een gemengd genoegen: >>LINK<<


    Ik snap er nog niet veel van.
    Bij deze stichting zou ik gemiddeld 10 uur per week gaan werken. Ik kom niet boven de 20.000 euro omzet uit en doe ook geen investeringen waarvoor ik BTW zou willen terugvragen. Is het dan wel of niet aantrekkelijk?
  6. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik snap er nog niet veel van.
    Bij deze stichting zou ik gemiddeld 10 uur per week gaan werken. Ik kom niet boven de 20.000 euro omzet uit en doe ook geen investeringen waarvoor ik BTW zou willen terugvragen. Is het dan wel of niet aantrekkelijk?


    Met 10 uur per week kom je toch nooit aan de 1225 uur per kalenderjaar?

    >>LINK<<
  7. Cius
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Cius
    quote:
    Dit schreef maartje


    Met 10 uur per week kom je toch nooit aan de 1225 uur per kalenderjaar?

    >>LINK<<


    Uren criterium is puur voor het recht op zelfstandigenaftrek & startersaftrek. Kom je er niet aan dan heb je ook geen recht op aftrek.
  8. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik snap er nog niet veel van.
    Bij deze stichting zou ik gemiddeld 10 uur per week gaan werken. Ik kom niet boven de 20.000 euro omzet uit en doe ook geen investeringen waarvoor ik BTW zou willen terugvragen. Is het dan wel of niet aantrekkelijk?

    De vraag is blijkbaar eigenlijk: Denk je dat je ook na 2020 aan de eisen van de KOR blijft voldoen? Zodra je (bv vanwege gestegen inkomsten) niet mee aan de eisen van de KOR voldoet, heb je een probleem, ook (blijkbaar) retrospectief.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Tinus

    De vraag is blijkbaar eigenlijk: Denk je dat je ook na 2020 aan de eisen van de KOR blijft voldoen? Zodra je (bv vanwege gestegen inkomsten) niet mee aan de eisen van de KOR voldoet, heb je een probleem, ook (blijkbaar) retrospectief.


    Ja, dat denk ik, want niet de intentie om meer als ZZP'er te werken.
  10. MarjanvanE
    Proost!

    Toon alleen de berichten van MarjanvanE
    quote:
    Dit schreef Dion


    Maar ga, zoals Nibo zegt, voorzichtigheidshalve uit van 40%.
    Dan hou je van € 1.200 circa € 720 netto over.
    En de rest reserveer je voor je belastingaanslag.




    Ik werk in de gehandicaptenzorg en ontvang met mijn 12,5 uur bovenstaand bedrag helaas niet...(heb er nog een contract naast bij een andere werkgever)

    w.b. ontvangsten is het niet slecht lijkt me Kaatje.
    Zaken er omheen ken ik niet, het lijkt me een rompslomp.
  11. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Tinus

    De vraag is blijkbaar eigenlijk: Denk je dat je ook na 2020 aan de eisen van de KOR blijft voldoen? Zodra je (bv vanwege gestegen inkomsten) niet mee aan de eisen van de KOR voldoet, heb je een probleem, ook (blijkbaar) retrospectief.


    De KOR bestaat volgend jaar niet meer.
    Daarvoor komt een andere regeling, die door @Nibo al genoemd is.

    Als je maar 1 opdrachtgever hebt en geen acquisitie doet, ben je meestal geen ondernemer voor de BTW.
    Een vereiste voor BTW-ondernemerschap is dat je deelneemt aan het economisch verkeer wat wil zeggen dat je je diensten aanbiedt aan meer cliënten..

    Maar zelfs al zou @kaatje wel onder de BTW vallen, dan geldt (vanaf volgend jaar) een vrijstelling van € 20.000.
    Deze regeling is gunstig, omdat @Kaatje ws nauwelijks aftrek van btw heeft.

    Dus het BTW-issue speelt hier eigenlijk niet.




  12. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Voor de inkomstenbelasting kun je hier een check doen of je ondernemer (voor de inkomstenbelasting) bent.
    >>LINK<<

    Spoiler: De uitslag is ws dat @Kaatje geen ondernemer voor de inkomstenbelasting is.
Terug naar de lijst