Uitzendbureau, geen werk door corona

Uitzendbureau, geen werk door corona 

Onderwerp van Ginette

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Kan dat ook bij Payroll Mikky?



    Ben Mikky niet, maar je moet volgens mij bij payroll kijken naar je arbeidsovereenkomst, welke cao geldt, In de mijn geval is de eigen CAO van de payroller van toepassing.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef rotonde


    Ben Mikky niet, maar je moet volgens mij bij payroll kijken naar je arbeidsovereenkomst, welke cao geldt, In de mijn geval is de eigen CAO van de payroller van toepassing.


    Ik ga ze nog eens mailen hoe of wat. Heb dat ooit eerder gedaan maar nooit antwoord op gehad.
    Wordt bij jou je lidmaatschap wel verrekend met je loon?
  3. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik ga ze nog eens mailen hoe of wat. Heb dat ooit eerder gedaan maar nooit antwoord op gehad.
    Wordt bij jou je lidmaatschap wel verrekend met je loon?


    Alleen lidmaatschap LBV, andere partijen niet
  4. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik ga ze nog eens mailen hoe of wat. Heb dat ooit eerder gedaan maar nooit antwoord op gehad.
    Wordt bij jou je lidmaatschap wel verrekend met je loon?


    In de nieuwe Wet Arbeid in Balans (WAB)
    Payrollers hebben vanaf 2020 ongeveer dezelfde status als vaste medewerkers. De bedoeling is dat er meer gelijkheid is tussen payrollers en vaste collega’s. Je hebt recht op dezelfde (primaire en secundaire) arbeidsvoorwaarden als je vaste collega. Dus niet alleen qua salaris en vakantiegeld, maar ook wat betreft een dertiende maand, vakantiedagen, scholingsregelingen, verlofregelingen, prestatiedagen, etc. Bovendien heb je vanaf dag 1 van je dienstverband recht op transitievergoeding.

    Dus de cao die het bedrijf hanteert, staat of je recht hebt (dus: of de vakbonden hebben geregeld) dat je je lidmaatschap deels vergoed krijgt. En dan geldt dat ook voor jou..
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Mikky


    In de nieuwe Wet Arbeid in Balans (WAB)
    Payrollers krijgen vanaf 2020 bijna dezelfde status als vaste medewerkers. Daardoor ontstaat er meer gelijkheid tussen payrollers en vaste collega’s. Je hebt recht op dezelfde (primaire en secundaire) arbeidsvoorwaarden als je vaste collega. Dus niet alleen qua salaris en vakantiegeld, maar ook wat betreft een dertiende maand, vakantiedagen, scholingsregelingen, verlofregelingen, prestatiedagen, etc. Bovendien heb je vanaf dag 1 van je dienstverband recht op transitievergoeding.

    Dus de cao die het bedrijf hanteert, staat of je recht hebt (dus: of de vakbonden hebben geregeld) dat je je lidmaatschap deels vergoed krijgt. En dan geldt dat ook voor jou..



    Ik ga erachteraan, wij vallen onder cao gemeenten.
  6. josien1
    A happy girl

    Toon alleen de berichten van josien1
    Mijn zoon zijn jaarcontract verloopt in deze periode en wordt nu, ondanks de toezegging van verlenging met een jaar, niet verlengd. En de andere tijdelijke contracten daar ook niet. Ik hoor dit heel veel om mij heen.
  7. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef josien1
    Mijn zoon zijn jaarcontract verloopt in deze periode en wordt nu, ondanks de toezegging van verlenging met een jaar, niet verlengd. En de andere tijdelijke contracten daar ook niet. Ik hoor dit heel veel om mij heen.

    En daar is van rechtswege helemaal niets aan te doen..
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Ik heb in januari al een contractverlenging gekregen tot volgens jaar mei. Als ik jullie zo lees moet ik daar nu best blij mee zijn.

    Nu is mijn functie alleen maar drukker aan het worden, dus vertrek zou geen optie hoeven zijn, maar de wereld is zo anders nu dat alle zekerheden weg lijken te zijn.

    Sterkte.
  9. rotonde
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van rotonde
    Vanmorgen contact opgenomen met UWV. Nu mijn werkgever niet uitbetaald en niet bereikbaar is, en niet op mails reageert, kan ik met terugwerkende kracht WW aanvragen.
    Het voelt deels als verklikken, want ik weet dat ik mijn payroller hiermee in de problemen kan komen. Daags voor het sluiten van de horeca hebben ze de payrollovereenkomst met mijn opdrachtgever (dus waar ik echt werk) stopgezet, naar ons toe dan. In het systeem passen ze dit niet aan. Grote kans dat ze problemen met de NOW gaan krijgen.

    Maar goed, andere kant van het verhaal is natuurlijk dat er naast mij waarschijnlijk veel meer medewerkers tegen dit probleem aanlopen. Mijn payroller is een van de grootste in NL.

  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Vanmorgen contact opgenomen met UWV. Nu mijn werkgever niet uitbetaald en niet bereikbaar is, en niet op mails reageert, kan ik met terugwerkende kracht WW aanvragen.
    Het voelt deels als verklikken, want ik weet dat ik mijn payroller hiermee in de problemen kan komen. Daags voor het sluiten van de horeca hebben ze de payrollovereenkomst met mijn opdrachtgever (dus waar ik echt werk) stopgezet, naar ons toe dan. In het systeem passen ze dit niet aan. Grote kans dat ze problemen met de NOW gaan krijgen.

    Maar goed, andere kant van het verhaal is natuurlijk dat er naast mij waarschijnlijk veel meer medewerkers tegen dit probleem aanlopen. Mijn payroller is een van de grootste in NL.


    Laat je eigenlijk geen keuze. Sterkte
  11. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef rotonde
    Vanmorgen contact opgenomen met UWV. Nu mijn werkgever niet uitbetaald en niet bereikbaar is, en niet op mails reageert, kan ik met terugwerkende kracht WW aanvragen.
    Het voelt deels als verklikken, want ik weet dat ik mijn payroller hiermee in de problemen kan komen. Daags voor het sluiten van de horeca hebben ze de payrollovereenkomst met mijn opdrachtgever (dus waar ik echt werk) stopgezet, naar ons toe dan. In het systeem passen ze dit niet aan. Grote kans dat ze problemen met de NOW gaan krijgen.

    Maar goed, andere kant van het verhaal is natuurlijk dat er naast mij waarschijnlijk veel meer medewerkers tegen dit probleem aanlopen. Mijn payroller is een van de grootste in NL.



    En een loonvordering instellen. Maar die verjaart pas over 5 jaar, dus je hebt nog tijd :-)
Terug naar de lijst