Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik zou ze nog even binnen houden. Half mei is het ijsheiligen, dan kunnen ze in de volle grond. Ik houd me er niet altijd aan, beetje naar het weer kijken. Maar heel veel vroeger zou ik het ook niet wagen met deze planten.
  2. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Ik ga dit leerzame draadje even doornemen. We hebben de mogelijkheid om een stuk moestuin te gebruiken vlakbij de mini camping waar wij een seizoensplaats hebben.

    Geen idee nog of ik groene vingers heb voor deze bezigheid, dus een leuke uitdaging!
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    O wat leuk Diana! Ben je daar vaak? Ik lees dat dat tuintje niet bij je huis is maar bij een camping. Mijn ervaring is dat de moestuin Het grootste gedeelte van het jaar heel regelmatig a aandacht nodig heeft. Vooral in het voorjaar en de zomer ben ik er zeker 4 x per week, al was het maar om onkruid te verwijderen en te wateren (hier is hele arme zandgrond dus het is in no time droog). En het oogsten is ook vaak ineens een hele klus. Ik moet nog leren om de oogst een beetje te spreiden.

    Ben gisteren weer een hele tijd in mijn tuin geweest. Het grootste gedeelte is nu omgespit. Ik heb er weer wat paardenmest onder gespaaid. Eindelijk twee extra moestuinbakken die nog steeds werkeloos in mijn schuur stonden in elkaar gezet en in de tuin geplaatst. Ik ben echt trots, het is nog nooit zo mooi geweest.
    Mijn moeder mist heel erg haar sociale contacten en kan niet alleen maar thuis blijven. Ze gaat nu elke dag even naar de tuin om te schoefelen. Ze komt daar verder niemand tegen dus dat kan. Alles wat ik omgespit heb doet zij elke dag even. Ze heeft alleen niet zoveel gevoel voor planten en heeft zo mijn prei-experiment laten verdwijnen. Achja, er zijn ergere dingen in de wereld. Zij is in ieder geval blij dat ze even naar buiten kan en ik ben blij met mijn keurige tuin.
    Gisteren mijn nieuwe tuinburen op afstand gezien. We brengen de gemiddelde leeftijd wel heel erg naar beneden!
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik bem gisteren ook nog op de tuin geweest en vandaag gaan we weer. Eigenlijk is mijn leven niet heel anders want ik werk gewoon buitenshuis de hele week en in het weekend in de moestuin.

    De kers staat in bloei en de peer begint ook. Een wereld van verschil in uitstraling ook al zijn biede bloesems wit. Zou ik dit jaar eindelijk eens kersen krijgen?

    De rucola en de spinazie komt op, de meiraapjes ook, de radijsjes bij het huis natuurlijk ook. De uitjes staan er mooi bij en de tuinbonen ook. Alleen volgens mij zijn de erwten allemaal opgegeten. Smile Ik ga ze nu toch maar voorzaaien.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik bem gisteren ook nog op de tuin geweest en vandaag gaan we weer. Eigenlijk is mijn leven niet heel anders want ik werk gewoon buitenshuis de hele week en in het weekend in de moestuin.

    De kers staat in bloei en de peer begint ook. Een wereld van verschil in uitstraling ook al zijn biede bloesems wit. Zou ik dit jaar eindelijk eens kersen krijgen?

    De rucola en de spinazie komt op, de meiraapjes ook, de radijsjes bij het huis natuurlijk ook. De uitjes staan er mooi bij en de tuinbonen ook. Alleen volgens mij zijn de erwten allemaal opgegeten. Smile Ik ga ze nu toch maar voorzaaien.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  6. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    Wat een prachtige foto's @Anthea.

    @nienkevb ik ben vanaf begin april bijna ieder weekend op de camping en het kampeer seizoen loopt tot oktober. In dat half jaar worden de stukjes moestuin gebruikt.

    Maar...ik vind @Rose_s haar moestuin ook een goed idee. Gewoon in de tuin en dan kweken voor, in mijn situatie, 2 personen. Ik ga eens bekijken hoe ik kweken in een bak het beste op kan starten nu.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ik bem gisteren ook nog op de tuin geweest en vandaag gaan we weer. Eigenlijk is mijn leven niet heel anders want ik werk gewoon buitenshuis de hele week en in het weekend in de moestuin.

    De kers staat in bloei en de peer begint ook. Een wereld van verschil in uitstraling ook al zijn biede bloesems wit. Zou ik dit jaar eindelijk eens kersen krijgen?

    De rucola en de spinazie komt op, de meiraapjes ook, de radijsjes bij het huis natuurlijk ook. De uitjes staan er mooi bij en de tuinbonen ook. Alleen volgens mij zijn de erwten allemaal opgegeten. Smile Ik ga ze nu toch maar voorzaaien.



    Prachtig die bloesem ! Mijn kers begint ook bijna, ik hoop dit jaar ook eindelijk op vruchtjes, appel begint ook en zelfs mijn perzik bloeit nu!
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef DianaB
    Wat een prachtige foto's @Anthea.

    @nienkevb ik ben vanaf begin april bijna ieder weekend op de camping en het kampeer seizoen loopt tot oktober. In dat half jaar worden de stukjes moestuin gebruikt.

    Maar...ik vind @Rose_s haar moestuin ook een goed idee. Gewoon in de tuin en dan kweken voor, in mijn situatie, 2 personen. Ik ga eens bekijken hoe ik kweken in een bak het beste op kan starten nu.


    A, zo, ja dan kun je er wel elke week in ieder geval heen. Maar dan moet je er ook wel in dat weekend heen omdat het op sommige momenten echt heel hard gaat. Leuk hoor !
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Nu dochter even bij haar papa is een alleen mijn puberzoon in huis is heb ik even veel meer tijd om in de moestuin te werken. Ik probeer nu elke dag om 6.30 uur te beginnen met werken en dan kan ik in de namiddag even mijn hoofd leeg maken in de tuin. Het heeft er nog nooit zo opgeruimd en klaar voor de plantjes uitgezien. Ik heb gisteren het meeste mos van de terrastegels gehaald en moest zelfs complete struiken tussen de voegen uithalen. Dat stukje heeft ongeveer 3 jaar als opslagplaats voor rommel gediend.

    Vandaag heb ik spinazie en basilicum gezaaid. Mijn nieuwe fruitstruikjes kregen water. De boerenkool begint ook mooi bloem te krijgen. Ik laat altijd het eea doorschieten voor de insecten. En natuurlijk de perzikbloesem.... Ik word hier zo blij van!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Net in mijn tuin achter het huis zag ik dat de tuinbonen in bloei staan!!!
    Plaatje
  11. Bericht van nienkevb is op 07-04-2020 om 16:33:25 uur verwijderd door nienkevb.

    Reden: Ik maak er een zooitje van..

     
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    mijn moestuinbak achter mijn huis doet het ook ineens goed. Wat gaat het snel ineens....

    De sla heb ik deze winter als experiment in mijn garage gezaaid en voor de raam gezet. Dat werden alleen wat blaadjes, een poosje geleden heb ik ze in de tuin gezet en ineens wordt het iets wat er op begint te lijken. Verder spinazie, radijsjes en wortel en wat peterselie en bieslook die ik van elders heb verzet.
    Plaatje
Terug naar de lijst