Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat balen zeg, die slakken vreten ook alles....

    Oohh, die courgettes van jou zien er mooi uit Ditty! Mooie bloemen, die kun je inderdaad ook eten.

    Ik heb vandaag andijvie geoogst en een stamppot rauwe andijvie gegeten. Zo fijn als je vers van de pers uit de tuin kunt oogsten!
  2. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef Coraline
    Courgettebloemen kan je eten toch?


    Alle bloemen van groenteplanten zijn eetbaar. Ik vulde ze met rauwe zalmmousse , gewoon een stuk zalm aan gort hakken, dille, drupje citroensap, wat zout erdoor en dan die bloemen vullen en gaar stomen. Kan in een vergiet of zeef boven een pan zachtjes kokend water houden. Dan met een fijne dressing op een bord opmaken.
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef Malero


    Alle bloemen van groenteplanten zijn eetbaar. Ik vulde ze met rauwe zalmmousse , gewoon een stuk zalm aan gort hakken, dille, drupje citroensap, wat zout erdoor en dan die bloemen vullen en gaar stomen. Kan in een vergiet of zeef boven een pan zachtjes kokend water houden. Dan met een fijne dressing op een bord opmaken.

    Dat ga ik zeker doen. Ik laat het net mijn vriend lezen. Wat voor dressing zou jij doen? Het klinkt heerlijk.
  4. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Jee wat gaan jullie goed zeg met al die opgekweekte planten.
    Prachtig om te zien. Gisteren was ik nog in 'mijn' voormalige zandbaktuin waar ik vorig jaar artisjok gepoot had, er groeien nu twee bloemen in.
    Ik wist niet dat ze daar twee jaar voor nodig hadden.

    Als ik hier van mijn balkon uit naar rechts kijk zie ik een berk die overal berkenzaadjes gestrooid had als confetti, nu heeft het blaadjes in twee kleuren, zie je dat?
    Is het niet wonderlijk. Hoe kan dat????

    Plaatje
    Plaatje
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef 00h
    Jee wat gaan jullie goed zeg met al die opgekweekte planten.
    Prachtig om te zien. Gisteren was ik nog in 'mijn' voormalige zandbaktuin waar ik vorig jaar artisjok gepoot had, er groeien nu twee bloemen in.
    Ik wist niet dat ze daar twee jaar voor nodig hadden.

    Als ik hier van mijn balkon uit naar rechts kijk zie ik een berk die overal berkenzaadjes gestrooid had als confetti, nu heeft het blaadjes in twee kleuren, zie je dat?
    Is het niet wonderlijk. Hoe kan dat????



    Wat mooi OOh! Artisjok heeft het bij mij nog nooit echt goed gedaan. Het is een meerjarige plant dus hij kan nog een paar jaar knoppen en bloemen geven. Misschien heb je ze vorig jaar wat later in het jaar geplant?

    Die berk is inderdaad vreemd, zou hij ziek zijn?

  6. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Wat mooi OOh! Artisjok heeft het bij mij nog nooit echt goed gedaan. Het is een meerjarige plant dus hij kan nog een paar jaar knoppen en bloemen geven. Misschien heb je ze vorig jaar wat later in het jaar geplant?

    Die berk is inderdaad vreemd, zou hij ziek zijn?


    Ja ik las over de artisjok dat je er in het derde jaar nieuwe scheuten van kunt stekken. Er wonen weer (antikraak) tuinliefhebbers die er voor gaan zorgen en waar ik bij op bezoek kan dus ik kan er van blijven genieten, ik denk dat het een in het tuincentrum opgekweekt exemplaar was dat ik later gepoot heb omdat de zandbak nieuwe aarde kreeg speciaal voor groentetuin geschikt, zo leuk dat ze dat deden vorig jaar met de aanleg van de sloot daar.

    Hier in Weesp zie ik dat ze echt hun best hebben gedaan op de beplanting, er staan heel mooie planten, misschien is het wel een bijzondere berk ik zal er eens op googlen.
    Ik dacht ook dat het dode takken waren maar het zijn splinternieuwe verse blaadjes die bruin zijn, heel apart.
    Als ik mijn achterdeur uit loop zie ik deze bloeien, ook al zo mooi, k zou eens uit moeten zoeken wie dat zo prachtig geregeld heeft in de gemeente.

    Plaatje
  7. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Je hebt rode berk en groene berk. Waarschijnlijk is de rode berk geent op de stam en zijn er nu twee kleuren op 1 stam.
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ja, dat zou ook kunnen! In ieder geval een bijzondere boom!

    Leuk dat de gemeente zo goed met groengebied omgaat trouwens.
  9. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Ja ik heb ze een mail gestuurd met compliment & dat ik er zo van geniet!
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Je hebt rode berk en groene berk. Waarschijnlijk is de rode berk geënt op de stam en zijn er nu twee kleuren op 1 stam.

    Ah vandaar dat zou het kunnen verklaren, k zit er met verbazing naar te kijken
    Plaatje
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Bij gebrek aan moestuin, oogst ik hier bewondering van de gemeentetuin.
    Plaatje
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik heb gisteren voor het eerst wat blaadjes geoogst van de sla. Erg lekker soort.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ze groeien hard met dit weer, is een Australische soort die wat geel is.
    Plaatje
Terug naar de lijst