Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Bastiana
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bastiana
    00h, wat leuk.
    Mijn artisjok (vorig jaar juni geplant) geeft nu ook 3 bloemen.

    De rode kool bleef staan van vorig seizoen. Grappig project.



    Plaatje
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Bijna sla Rose, ik vind dat lichte ok wel een mooie kleur.

    En je artisjok is ook prachtig, bijna in bloei Bastiana. Ik heb b er nu ook eentje, ook maar eens kijken wat die volgend jaar doet.

    Zelf laat ik vaak wat groenten van vorig jaar doorschieten. Zo bloeit nu de boerenkool, de rucola en de radijsjes. Ze trekken heel veel bijen en insecten aan.
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Vandaag was ik weer even in de moestuin. Burgerlijk ongehoorzaam de tomaten en de pepers geplant. Ik heb wat wilde stukken in de tuin gelaten en daar beginnen de eerste bloemen te bloeien!

    En mijn aubergineplant heeft al 1 klein vruchtje. Ik heb hem niet zelf gezaaid, hij komt uit het tuincentrum maar had toen alleen knopjes. Ik heb er vandaag al wel 3 coloradokevers afgehaald, rotbeesten.

    Verder de vierkantemeterbak in mijn achtertuin, die puilt nu uit. Spinazie, radijs, meiraapjes, wortel, kropsla en andijvie. Ik moet flink dooreten....
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Lekker bezig Nienke, al die bloemen zijn juist mooi.

    Kun je nog steeds geld verdienen met het vangen van de caloradokever?

    Eet smakelijk vanuit je eigen tuin
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Lekker bezig Nienke, al die bloemen zijn juist mooi.

    Kun je nog steeds geld verdienen met het vangen van de caloradokever?

    Eet smakelijk vanuit je eigen tuin


    Geld verdienen met de coloradokever? Daar heb ik nog nooit iets van gehoord. Ik poot al geen aardappeltjes meer in mijn groententuin omdat die beestjes mijn aardappels (en van iedereen op het complex) opvreten. Nu beginnen ze ook aan de aubergine, logisch mss omdat het ook een plant uit de nachtschadefamilie is. Maar mijn tomaten lusten ze dan weer niet.

    Toen bij mijn aardappels ben ik een paar weken echt elke dag kevers gaan vangen en die heb ik in een glazen potje gestopt. Het potje stond er nog dus ik heb ze er maar gewoon bijgestopt. Best luguber, wordt je in zo’n potje gestopt tussen de overblijfselen van je soortgenoten....

    Ik vind die bloemen ook erg mooi. Ik heb heel veel bloeiend onkruid in mijn tuin. Er zijn trouwens best veel mensen die vragen wat die gele boelen toch zijn, ze vinden ze mooi; dat is dus de doorgeschoten boerenkool!
  6. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Ik denk dat dat vroeger was met de caloradokever. Wij leerden dat bij gewasbescherming, maar dat is een paar jaartjes geleden:)
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Ik denk dat dat vroeger was met de caloradokever. Wij leerden dat bij gewasbescherming, maar dat is een paar jaartjes geleden:)


    He jammer... Ik zou er wel rijk van moeten worden zoveel zijn het er.
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Hier was het nog niet tot nu toe. Zou wel teleurgesteld zijn want de aardappels komen mooi op.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    He jammer... Ik zou er wel rijk van moeten worden zoveel zijn het er.


    Ja dat snap ik, evt kinderen inzetten...
  10. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
  11. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Malero
    Onwijze leuke site gevonden. >>LINK<<


    Die is leuk hè Malero! Als ik iets van de teeltwijze wil weten Google ik altijd op die groenten en op Diana, daar staat zoveel info op. Ze zit weliswaar op kleigrond maar ze heeft tips voor alle bodemsoorten. En heel veel meer info. Ja mooie site, bedankt voor de tip!
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ja dat snap ik, evt kinderen inzetten...


    Ik las ergens dat daar voorheen inderdaad mensen voor werden ingezet, werklozen, studenten etc, maar dat het niet mogelijk is gebleken om de kever een halt toe te roepen. Ze hebben hier geen natuurlijke vijanden, ja mij, maar.... ik heb gelukkig maar 1 aubergineplant, en nu ik thuiswerken is het veel makkelijker om elke dag even af te vangen. Maar als ik de aardappelvelden van mijn tuintjesburen zie dan krijg ik beelden van een kraan en dweilen enzo.

    Gisteren trouwens erg gezellig geklets met een leuke tuinbuurman. Hij komt nu ook iedere dag dus dan evalueren we even de stand van zaken en de rest van de wereld. Mijn sociale contact!
Terug naar de lijst