Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Malero
    Mevrouw Boog.

    Toon alleen de berichten van Malero
    quote:
    Dit schreef ditty
    Vandaag mijn eerste bolcourgette geoogst.

    Ik weet alleen niet of hij nu al goed is of dat ik hem langer had moeten laten hangen.

    Hij ziet wel wat bleekjes😃



    Voor gewone courgette is het zo, hoe kleiner hoe fijner. Dan zit er meer smaak aan. Ik ga er eigenlijk zomaar vanuit dat dat hetzelfde is met de bolgourgette. Volgens mij oogt hij prima, maar wellicht dat anderen er meer verstand van hebben als ik.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef meeuw


    Met van haken voor boekenplanken die ik nog heb liggen aan de schutting. Ik wil alleen werken met gerecycled materiaal 😉

    Is een soort sport


    Ik ben benieuwd, prima sport vind ik
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef ditty
    Vandaag mijn eerste bolcourgette geoogst.

    Ik weet alleen niet of hij nu al goed is of dat ik hem langer had moeten laten hangen.

    Hij ziet wel wat bleekjes😃

    Die horen die kleur te zijn inderdaad. Lekker, ik vind bolcourgettes lekker, sappig. Ik maak er zelfs ook weleens rauwkost van. In reepjes snijden dan.
  4. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Mijn experiment met hangende mini-tomaten

    Vannacht nog verder afharden in de kas en dan de tuin in

    Leuk hoor, ben benieuwd hoe dat gaat worden.
  5. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat creatief, dat hangexperiment! Ben benieuwd hier dat gaat veder!

    Ik heb vandaag mijn eerste aarbeirjes geoogst. Straks lekker als toetje, met een toefje slagroom.

    Verder verbaas ik me keer op keer weer over de pracht aan bloeiend goed,, zo mooi...
    Plaatje
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    En deze!
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  7. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    En deze!


    In het hoge noorden is alles nog niet zo ver als bij jou
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Het scheelt echt volgens mij. Hoe vaak ik iedereen in dat andere draadje hoor over grijs, regen etc, hier is het dan heel vaak gewoon zonnig. Maar ook weer meteen heel droog....
    Ik zag vanavond nog dat ik deze week ook maar eens tuinbonen moet eten. En capucijners, maar dat is pas eind deze week schat ik in. We moeten doen met wat we hebben!.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Tuinbonen! Niet veel, maar ik had ook maar 4 plantjes. Ik denk een pasta met lentegroenten. Nog ff wat pluksla en rucola erbij, beetje geitenkaas en klaar!
    Plaatje
  10. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Tuinbonen! Niet veel, maar ik had ook maar 4 plantjes. Ik denk een pasta met lentegroenten. Nog ff wat pluksla en rucola erbij, beetje geitenkaas en klaar!

    Oh, wow. Lekker! En mooie tuinbonen
  11. Raaf
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Raaf
    Eindelijk, na veel winderige dagen, mijn tomaten, peper en courgetteplantjes verpot en op mijn balkon gezet.
    Na ze al te hebben afgehard natuurlijk.Smile
    Qua tomaten heb ik dit jaar de Principe Borghese; een struik-cherrytomaat, en stamtomaten Black from Tula, Artisan Blush en 3 x de Bartelly tomaat.
    Bij die laatste ga ik een experiment doen.
    Eén van de drie planten, die in identieke potten en aarde staan ga ik de James Wong-methode toepassen.
    Dat wil zeggen sproeien met zeewier/aspirine-extract als de 1e bloempjes komen en mesten met molasse (450 gram per 9 liter water).
    Doel is smaak, niet volume.
    De andere tomaten (ook de andere 2 Bartellies) doe ik via mijn eigen methode: Noekepoekensap en speciale tomatenmest.
    Qua pepers heb ik dit jaar maar één plant: de geliefde Espelette.
    Dan nog een courgette, welke ik ga sprayen met aspirine/zeewier/melk-solutie; dat schijnt te helpen tegen meeldauw.
    Verder natuurlijk nog mijn 8 jaar oude laurier, diverse kruidenplanten en mijn rozemarijn op stam.
    Ik word heel gelukkig van mijn nette rijtje planten!Smile
    Plaatje
  12. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wow, dat ziet er mooi uit Raaf! Ik ben heel benieuwd naar je experiment, heb nog nooit van die methode gehoord...

    Ik heb dit jaar trouwens voor het eerst de espelette peper, eindelijk, na veel verhalen hier. Hij doet het goed, maar ik moet nog een tijd wachten!
Terug naar de lijst