Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Wat een heerlijke plaatjes komen er al langs.
    Bij mij zitten er minitomaatjes in de plant. Mijn sla is bijna helemaal opgegeten door de slakken
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Net in de regen nog wat prei gepland. Van mijn vorige aanplant was de helft verdroogd. Ik had nog wat reserve staan in de schuur. Kan nu niet zijn dat ze verdrogen....

    Verder mijn eerste courgette geoogst! En mijn dagelijkse portie vitaminen.
    Plaatje
  3. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Oe lekker! O ja, ik heb ook nog wat preitjes over. Plekje zoeken de volgende keer.
    De spitskolen zijn allemaal opgegeten. Het net zat niet goed dicht. Smile
    De purple sprouting broccoli en de savooiekool en de wandelstokkool staan er nog goed bij.
    Gisteren weer bietjes uitgedund. Meiraapjes geoogst. Uien gerooid. Paar knofloken. De rest staat er nog. Die liggen buiten onder het afdak samen met de uien en de courgettes. Dat wordt al snel weer courgettes uitdelen denk ik. Heb nu zes kleintjes van 10-15 cm geoogst maar over een paar dagen zijn er weer heel veel rijp en ik wil ze echt niet groot hebben dit jaar. Ik heb zes planten en dat is natuurlijk ook sowieso te veel maar ik ben altijd bang dat ze niet aanslaan maar dat doen ze eigenlijk altijd. Smile
    Vanavond iets met tuinbonen eten en bietensalade. Misschien doe ik ook wel meiraapjes en aardappel met rozemarijn en knoflook in de oven. Dan zijn die ook verwerkt.
    Plaatje
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Oe lekker! O ja, ik heb ook nog wat preitjes over. Plekje zoeken de volgende keer.
    De spitskolen zijn allemaal opgegeten. Het net zat niet goed dicht. Smile
    De purple sprouting broccoli en de savooiekool en de wandelstokkool staan er nog goed bij.
    Gisteren weer bietjes uitgedund. Meiraapjes geoogst. Uien gerooid. Paar knofloken. De rest staat er nog. Die liggen buiten onder het afdak samen met de uien en de courgettes. Dat wordt al snel weer courgettes uitdelen denk ik. Heb nu zes kleintjes van 10-15 cm geoogst maar over een paar dagen zijn er weer heel veel rijp en ik wil ze echt niet groot hebben dit jaar. Ik heb zes planten en dat is natuurlijk ook sowieso te veel maar ik ben altijd bang dat ze niet aanslaan maar dat doen ze eigenlijk altijd. Smile
    Vanavond iets met tuinbonen eten en bietensalade. Misschien doe ik ook wel meiraapjes en aardappel met rozemarijn en knoflook in de oven. Dan zijn die ook verwerkt.


    Wow Anthea, wat veel! Wat doe je met de meiraapjes? Ik heb ze dit jaar voor het eerst een mijn vorige recept, gestoofde raapjes was niet mijn ding..
  5. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Nou, ik doe ze dus bv bakken net als aardappelen of zo. Volgens mij kun je ook een puree maken met aardappel erbij. Ik lees ook dat mensen te rauw eten. Mijn meiraapjes oogst was niet zo goed want dit was dus ook alles. Maar ik zou ook eens meer op zoek moeten gaan naar recepten. Die bietjes gaan als een speer. En die zijn zo lekker. Ik zou iedereen chioggia bietjes en die kleine gele bietjes aanraden want die zijn zo makkelijk en heel lekker. Nu met regen zal het nog wel harder gaan.
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Dank, ga ik ook eens proberen!

    En ik zal ook eens een bietje gaan oogsten, eens kijken, het blad staat in ieder geval heel vol.
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Een bietje geoogst en die zijn groot!!! Alles groeit als kool nu. De rode snijbiet vind ik gewoon bijna te mooi om te oogsten...

    De bramen zijn bijna goed. Verder nog een klein handje aardbeien en frambozen.
    Plaatje
    Plaatje
    Plaatje
  8. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ja mooi he, die snijbiet. Ik wil daar nog wat meer van zaaien voor later in het jaar. Heb je van die doornloze bramen? Ik heb met stekels, wilde dus. Mijn vriend wil ze eruit maar ik twijfel of ik er een haag van kan maken.
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Anthea
    Ja mooi he, die snijbiet. Ik wil daar nog wat meer van zaaien voor later in het jaar. Heb je van die doornloze bramen? Ik heb met stekels, wilde dus. Mijn vriend wil ze eruit maar ik twijfel of ik er een haag van kan maken.


    Ik heb de nieuwe plantjes vorige week uitgezet, dus eigenlijk moet ik niet zeuren, gewoon oogsten, want in no time zijn die kleine plantjes weer groot.

    Mijn bramen zijn met doorns, is mss niet zo goed te zien op de foto. Ze stonden er al toen ik de tuin overnam. De blindgangers zijn wel zonder stekels maar die knop ik er altijd uit.
    Bedoel je een haag als afscheiding van de tuin? Bij mij staan ze ook op de perceelsscheiding maar dan met een klein hek. U de winter is er niet veel meer over van de groene bladeren en resten er alleen nog wat kale takken die ik helemaal kortwiek.
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Even off topic, het is geworden gepofte bietjes en gepofte rode uitjes met een appelcider-knoflookdressing met walnoten en een lepel crème fraiche. Ik wist helemaal niet dat je steel en bladeren ook gewoon kon eten dus in het kader van niks weggooien heb ik dat gestoofd en als 'bedje' gebruikt.
    Plaatje
  11. Dat ziet er heerlijk uit!
  12. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Even off topic, het is geworden gepofte bietjes en gepofte rode uitjes met een appelcider-knoflookdressing met walnoten en een lepel crème fraiche. Ik wist helemaal niet dat je steel en bladeren ook gewoon kon eten dus in het kader van niks weggooien heb ik dat gestoofd en als 'bedje' gebruikt.


    Zo dat kon wel een plaatje zijn uit een 3* restaurant.
Terug naar de lijst