Soep

Soep 

Onderwerp van maartje

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids
    Dwars door de koelkast soep....met soepbeen....


    Pan omgevallen, dat de soep dwars door de koelkast ligt?Smile
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef Geanna

    Mijn Pindasoep :
    Kip blokjes bakken, halve liter melk, liter water,zakje kippensoep, zak Hollandse wokgroenten, pot pindakaas en taugé.


    Klinkt heerlijk! Kokosmelk ipv melk lijkt mij ook lekker. Ik ga een vleesloze variant proberen te maken.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Even mezelf quoten. Eén van de eerste hits was van "Karin van koken zonder zakjes en pakjes" die ik net al noemde omdat ze bouillonblokjes nog wel gebruikte: >>LINK<<

    Nou, als Karin het zegt zal het goed zijn Smile

    Wel fijn, maakt soep maken een stuk sneller.
  4. maartje
    Nietvanweegen

    Toon alleen de berichten van maartje

    quote:
    Dit schreef Bloem

    Nou, als Karin het zegt zal het goed zijn Smile

    Wel fijn, maakt soep maken een stuk sneller.


    Hoe maak jij soep?
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef maartje


    Hoe maak jij soep?

    Ook met bouillonblokjes hoor, vroeg het me ineens af omdat er specifiek benoemd werd zonder pakjes en zakjes.
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Nou, als Karin het zegt zal het goed zijn Smile

    Wel fijn, maakt soep maken een stuk sneller.


    Ik ben fan van Karin Smile
    Vooral als ze weer met een pak Wereldgerechten of zo staat te zwaaien en roept: dat kan ik ook, maar dan beter Smile Heel zuiver in de leer is ze gelukkig niet altijd en dan smokkelt ze met bouillonblokjes of potjes curry (en juist daarom vind ik haar zo leuk).
  7. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Ook met bouillonblokjes hoor, vroeg het me ineens af omdat er specifiek benoemd werd zonder pakjes en zakjes.


    Ik heb een laatje vol verschillende bouillonblokjes.

    Maar zo af en toe krijg ik de geest en ga ik alles zelf doen.
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef fleurie


    Ik ben fan van Karin Smile
    Vooral als ze weer met een pak Wereldgerechten of zo staat te zwaaien en roept: dat kan ik ook, maar dan beter Smile Heel zuiver in de leer is ze gelukkig niet altijd en dan smokkelt ze met bouillonblokjes of potjes curry (en juist daarom vind ik haar zo leuk).

    En ik moet dan weer lachen want ik vind die wereldgerechten een uitkomst voor de werkende ouder en net kokende puber Smile

    In het weekend kook ik uitgebreid en vind ik het heerlijk om recepten te zoeken en de ingrediënten te verzamelen, maar een pak kip Siam is nou eenmaal handig. Gelukkig bevatten die verpakkingen steeds minder rare dingen en maakt de verse groente ernaast weer een hoop goed.
  9. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef Bloem

    En ik moet dan weer lachen want ik vind die wereldgerechten een uitkomst voor de werkende ouder en net kokende puber Smile


    Vind ik ook
    Puberella hier kookt en bakt graag
    Voor haar is een pakje of zakje handiger dan "from scratch"
    En voor als je snel wil, je kan er ook aardig wat groenten in verstoppen Smile

    Heb een fase gehad dat ik kookte zonder pakjes, zakjes, toevoegingen, omdat ik hoopte dat het van invloed kon zijn op het gedrag van mijn dochter. Dat bleek niet het geval. Nu ze zelf meedoet met koken en bakken heb ik het losgelaten
  10. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Bloem

    En ik moet dan weer lachen want ik vind die wereldgerechten een uitkomst voor de werkende ouder en net kokende puber Smile

    In het weekend kook ik uitgebreid en vind ik het heerlijk om recepten te zoeken en de ingrediënten te verzamelen, maar een pak kip Siam is nou eenmaal handig. Gelukkig bevatten die verpakkingen steeds minder rare dingen en maakt de verse groente ernaast weer een hoop goed.



    Gewoon blijven doen! Smile
    Ik heb ook geen oordeel over mensen die dat wel graag gebruiken. Ik vind het zelf niet lekker (eten uit blik ook niet), maar het is geen vergif of zo Smile
  11. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ja vind ik ook, je kunt er echt veel groenten in mikken nog. Heb laatst nog op het pak gekeken, maar zag niet echt rare ingrediënten of toevoegingen. Volgens mij valt het best mee.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef fleurie

    Gewoon blijven doen! Smile
    Ik heb ook geen oordeel over mensen die dat wel graag gebruiken. Ik vind het zelf niet lekker (eten uit blik ook niet), maar het is geen vergif of zo Smile

    Ik snap heel goed dat je liefst zonder zakjes en pakjes kookt hoor, het zal ongetwijfeld iets schelen aan toevoegingen.

    Eten uit blik vind ik overigens ook niks. Toen ik mijn vent leerde kennen was ik ook in shock dat hij een blikje erwten als groente bestempelde Smile
Terug naar de lijst