Wat oogst jij uit je moestuin?

Wat oogst jij uit je moestuin? 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo
Terug naar de lijst
  1. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Wel leuk dat ik bijna 4 ons snijbonen van 1 plant heb afgehaald; ik dacht dat hij ook aan de slakken ten onder was gegaan maar hij groeide helemaal door in de blauwe regen. Ook nog bijna een kg bramen geoogst en al een paar keer wat kleine tomaatjes Smile
    Plaatje
  2. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    Ik zag aan de courgette struik op m'n balkon
    een begin van een courgette
    Zo leuk, k werd er zo blij van, dacht dat t er eentje was die geen vruchten kon maken.... nu dus toch nog de eerste van dit jaar. Smile
    Hij hangt wel heel erg de plantenbak uit, k hoop dat het nog wat doorgroeit .
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Wat een onverwacht leuke opbrengst Margoos, ik laat ook altijd alle halve plantjes staan, de natuur kan soms heel sterkt uit de hoek komen!

    Ik hoop dat het een mooi eetbaar exemplaar wordt 00h, hij zal met liefde groot gekeken worden schat ik zo in!

    Ik stond net in de tuin, zie ik ineens ienieminie roze bloempjes in mijn twee goijibessenstruik😱. Zou dat de bedoeling zijn of zijn mijn plantjes door het weer van slag? Ik weet het niet, straks ff opzoeken... Het zijn echt hele mooie, delicate paarse juweeltjes.

    Ik heb gisteren ook weer heel veel soepen en sauzen gemaakt en een potje zongedroogde tomaatjes.
    Plaatje
    Plaatje
  4. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Achterin mijn tuin staat nog een vleestomaat. Hij staat een beetje verscholen dus hij was een beetje in de vergetelheid geraakt tot ik zijn rode vruchten zag. Maar toen ik goed keek zag ik dat hij de leilinde had gebruikt om omhoog te klimmen. Helemaal tot boven toe. Hij is echt immens groot en draagt minstens voor een paar kilo tomaten, niet eens kleintjes.... Ik laat hem voorlopig maar, straks moet ik met een ladder oogsten.
    Plaatje
    Plaatje
  5. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Ja die hebben steun nodig...Smile
  6. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Mijn trostomaatjes zijn beide aan hun einde heb er flink wat afgehaald dit jaar Smile
  7. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef leeuwin70
    Mijn trostomaatjes zijn beide aan hun einde heb er flink wat afgehaald dit jaar Smile


    Mooi!

    Ik ben ik fan van trostomaatjes, vind ze er mooi uitzien en ze zijn lekker volgend jaar ga ik met van die zaaien.

    Ik heb de schermen van mijn venkelzaad eraf geknipt om te laten drogen. Ga ik gebruiken in het eten en voor theecombinaties.
    Plaatje
  8. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Een van de laatste plantacties dit jaar, ik heb heel veel knoflook geplant. En maand geleden heb ik er al een stuk of 10 in de volle grond gestopt, nu nog eens 10 in de schuur.
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Een van de laatste plantacties dit jaar, ik heb heel veel knoflook geplant. En maand geleden heb ik er al een stuk of 10 in de volle grond gestopt, nu nog eens 10 in de schuur.



    Oja dat moet ik nog doen, gebruik je dan teentjes uit de winkel?
  10. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Oja dat moet ik nog doen, gebruik je dan teentjes uit de winkel?


    De biologische, gewoon uit de winkel. Gaat prima.

    Ik heb er heel veel omdat ik er ook een aantal voor het oogsten van alleen het loof wil gebruiken. Dat is ook heel lekker.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb


    De biologische, gewoon uit de winkel. Gaat prima.

    Ik heb er heel veel omdat ik er ook een aantal voor het oogsten van alleen het loof wil gebruiken. Dat is ook heel lekker.



    Okay, dank je voor de tip.

    Ik moet toch nog wat in mijn tuin doen, dus zodra dat lukt ga ik ook nog knoflook planten
  12. Anthea
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anthea
    Ik heb ze ook gepoot. Ik had bij Zaadhandel Van Der Wal besteld. En ook winterpootuitjes, gele, rode en witte. En olifantenknoflook, de grootste tenen teruggezet.
    Altijd spannend vind ik. Hopelijk een goede oogst. Ben dol op knoflook. Afgelopen jaar was het niet zo goed.

    Ik ben de pompoenen aan het oogsten. Nu nog de oranje en een paar naaktzadige zaadpompoenen. Op onze fietsen dus dat kan niet in een keer. Altijd hebben we te veel natuurlijk. Maar ik heb er al een paar weggegeven aan mijn Chinese cliënt.
Terug naar de lijst