Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.

Verlies je plots je vader of moeder, word je daarna ook nog je huis uitgezet.  

Onderwerp van Anita-G

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Tuwa
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tuwa
    quote:
    Dit schreef scar

    De VVD heeft geen meerderheid gehad de afgelopen jaren, er was altijd samenwerking met andere partijen. Je kunt dit niet in de schoenen van de VVD alleen schuiven lijkt me.

    Ik denk dat de VVD heel erg veel stemmen gaat krijgen straks.



    De VVD is al 10 jaar de grootste politieke partij en daarmee ook toonaangevend en bepalend in de coalities.
    In elk van de kabinetten kon de VVD bij teveel weerstand in het kabinet dreigen met opstappen, in de wetenschap dat ze bij de volgende verkiezingen wéér de grootste zouden zijn.
    Dat zal bij de verkiezingen in 2021 niet anders zijn.

    De coalitiepartijen mogen meeregeren, maar wel binnen de door de VVD gestelde marges.
  2. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    Precies. Mijn dochter staat ook bij verschillende wbv ingeschreven. De verwachting is alleen dat ze straks een te hoog inkomen heeft voor sociale woning. Maar we gaan het zien.
  3. Capibara
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Capibara
    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Weet hij al wat hij na deze opleiding gaat doen en waar? Dan zsm inschrijven bij studenten huisvesting.


    Geen idee nog. Zal wel naar je links kijken.
  4. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Tuwa
    De VVD is al 10 jaar de grootste politieke partij en daarmee ook toonaangevend en bepalend in de coalities.
    In elk van de kabinetten kon de VVD bij teveel weerstand in het kabinet dreigen met opstappen, in de wetenschap dat ze bij de volgende verkiezingen wéér de grootste zouden zijn.
    Dat zal bij de verkiezingen in 2021 niet anders zijn.

    De coalitiepartijen mogen meeregeren, maar wel binnen de door de VVD gestelde marges.

    Paulus Jansen, destijds directeur van de Woonbond zette het hier mooi op een rijtje >>LINK<<
  5. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Als je in een koopwoning woont kan je jongvolwassenen er ook niet blijven wonen en door de bank worden uitgezet. En als je t af koopt met uitkering levensverzekering moet er erfbelasting worden betaald 9ver t bedrag
  6. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef malva


    Er is nog steeds een meerderheid in de wereld en ook in Nederland die niet voldoende onderlegd is om de constant veranderende administratieve regeltjes te kunnen lezen en juist te interpreteren en daaraan te voldoen.
    En m.i. nog erger...veel mensen die betaald worden om die regels toe te passen, interpreteren en lustig op los, of hoe hun pet die dag die dag toevallig staat, of voeren het keihard uit zoals hun gedirigeerd wordt( onder het mottto...voor jou 10 anderen, en ja, je moet toch eerst voor jezelf en je eigen omgeving zorgen???)
    En de laatste tijd.....heeft iedereen het moeilijk en is heel goed in wijzen naar fouten en vooral anderen die dat doen in hun beleving.
    Maar vooral dat de bureaucratie echt hoogtij viert. En helaas ( m.i. terecht) veel mensen door het overweldigende bos aan regeltjes hun individuele boom/benutting van de regeltjes niet meer kunnen zien.

    Wat mij nu in dit topic vooral raakt is de kortzichtigheid t.a.v. rouw. Meerdere leden op OA hebben ooit hun partner verloren en betreuren dit ieder jaar openlijk hier op de site. Prima
    Alleen als puber of jongvolwassene beide ouders kwijt zijn.....is m.i. echt toch wel een iets grotere uitdaging......zeker als je dan ook nog binnen een aantal maanden je thuis leeg moet ruimen.....en je ziet maar. Op papier ben je volwassen....18 jaar.....regel het maar lekker zelfSmileSmile


    Echt ik vind Nederland al heel lang niet meer leuk/prettig enz. Ik vind de toeslagenaffaire verschrikkelijk. En echt er zullen ouders nu niet meer zijn, doordat ze opeens bankroet waren, terwijl ze netjes leefden en keurig volgens de regeltjes. Zo ook qua zorgafbouw.....verschrikkelijk wat daarmee kapot gemaakt is in diverse individuele levensSmileSmile Aan alle kanten van de zorg! Degenen die zorg behoeven, de medewerkers, de ondersteuners van de medewerkers enz.

    Ik vind het dus echt stuitend dat er op de dag dat een in kinderzorgverzuipende mede OA ster onze aarde heeft verlaten, er nu over jongvolwassenen in het algemeen geschreven wordt alsof het een 'case' op jullie werk of studie isSmile Het betreft gewoon jonge mensen met een enorme uitdaging voor zich. En daar komen ze beter doorheen met directe steun dan pas over een paar jaar als ze helemaal murw zijn van het wachten op medemenselijkheid/ondersteuning ( het liefst niet eens proffesioneel)

    Het is m.i. echt in- en intriest dat wij in Nederland het normaal zijn gaan vinden dat iedereen maar verbaal en schriftelijk enorm goed onderlegd moet zijn, en regels die elkaar vaak compleet tegen spreken maar in eigen voordeel moeten kunnen laten werken. Met wachttijden van hier tot sint juttemis.

    Ik ben blij hier te lezen dat er schappelijke woningbouwverenigingen zijn en die getroffen jongvolwassenen 3 jaar de tijd geven om te rouwen, de nalatenschap te regelen en duidelijkheid te krijgen, te wennen aan het idee dat ze nu wees zijn en echt bij andere volwassenen aan moeten kloppen voor steun, emotioneel en op alle andere gebieden. En daarnaast ontdekken hoe verder met studie, werk e.d.

    Hier in de straat is in juni ook een alleenstaande vader overleden met een nog thuiswonende dochter van in de twintig. De moeder schijnt zelf hulpverlening te krijgen/nodig te hebben. Koophuis is met diverse containers vol leeg gehaald......en verkocht......en waar die dochter nu is.....weet ik niet. En de mensen die veel met die vader contact hadden, ook nietSmile
    Het is heel triest, dat velen van jullie hier beschrijven waar welk geld gehaald kan worden, dat je je op tijd moet inschrijven voor een woning......maar als je ouders dit niet weten.....dan weet zo'n kind dat toch ook niet???? Moet die daar dan dubbel onder lijden???

    De hardheid, het oordelen(wat ik nu ook over diverse van jullie doe over hoe jullie lettertjes nu op mij overkomen) bah!!

    Zodra we zelf weer uit de eigen angstmodus zijn, dan kan er weer socialer geleefd worden.
    Laat dat alsjeblieft heel snel zo zijn!!

    ( zo zie het maar als mijn pijn van het afscheid van Fleurie.....verder hou ik mijn mening weer genuanceerder, hoop ik)



    Ik ben het zo met je eens.
    Wat een hardheid in dit draadje. Je zal het maar niet allemaal perfect geregeld hebben. Eigen schuld dikke bult dan. Smile
  7. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik ben het zo met je eens.
    Wat een hardheid in dit draadje. Je zal het maar niet allemaal perfect geregeld hebben. Eigen schuld dikke bult dan. Smile


    Precies.
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik ben het zo met je eens.
    Wat een hardheid in dit draadje. Je zal het maar niet allemaal perfect geregeld hebben. Eigen schuld dikke bult dan. Smile


    Maar hebben mensen dan geen eigen verantwoordelijkheid? Het netwerk en voorzieningen zijn er wel, inclusief instanties die daarbij kunnen helpen. Hoeveel meer moet de overheid nog zorgen dan? Ik begijp echt niet, dat een aantal mensen dit als hard ervaren. Volgens mij is het meer realisme.
    Het verhaal van Malva klinkt echt mooi, maar zo zit de wereld en het leven niet in elkaar.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Hierom wordt ook niet geregeerd vanuit emotie. Als dat was gebeurd was het land bankroet geweest en dan had de zorg in ons land deze huidige gigantische crisis niet kunnen dragen, dan was er geen now regeling geweest en dan was de werkeloosheid niet tot 4% maar tot 40% gestegen. Dan hadden we geen Rutte maar een Trump gehad.
  10. Inge_
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge_
    quote:
    Dit schreef Piep


    Maar hebben mensen dan geen eigen verantwoordelijkheid? Het netwerk en voorzieningen zijn er wel, inclusief instanties die daarbij kunnen helpen. Hoeveel meer moet de overheid nog zorgen dan? Ik begijp echt niet, dat een aantal mensen dit als hard ervaren. Volgens mij is het meer realisme.
    Het verhaal van Malva klinkt echt mooi, maar zo zit de wereld en het leven niet in elkaar.

    Het feit dat grote groepen mensen het wél voor elkaar krijgen om het te regelen, mag toch nooit een reden zijn om van iedereen dan maar te verwachten dat dit lukt? Eén krantenjongen wordt multimiljonair, en dan verwachten we ineens dat alle krantenjongens miljonair worden, anders hebben ze het aan zichzelf te wijten. De uitzonderingen worden ineens maatgevend voor iedereen. Dat is niet reeel.

    En dat de wereld zo niet in elkaar zit, daar zijn we zelf bij. Dan zorgen we er toch voor dat de wereld een beetje verandert?
  11. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Inge_

    Het feit dat grote groepen mensen het wél voor elkaar krijgen om het te regelen, mag toch nooit een reden zijn om van iedereen dan maar te verwachten dat dit lukt? Eén krantenjongen wordt multimiljonair, en dan verwachten we ineens dat alle krantenjongens miljonair worden, anders hebben ze het aan zichzelf te wijten. De uitzonderingen worden ineens maatgevend voor iedereen. Dat is niet reeel.

    En dat de wereld zo niet in elkaar zit, daar zijn we zelf bij. Dan zorgen we er toch voor dat de wereld een beetje verandert?


    Daarom zijn er stichtingen die mensen helpen, zoals stichting MEE, stichting Leergeld, geldmaatje en maatschappelijk werk. En zijn er bibliotheken met spreekuren die mensen helpen met invullen van formulieren van de overheid. Zeker zijn er mensen die hulp nodig zijn, maar die is er ook wel gelukkig. We hebben het ondanks alles, echt best goed geregeld in Nederland .
  12. Colly
    amo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Colly
    quote:
    Dit schreef scar
    Hierom wordt ook niet geregeerd vanuit emotie. Als dat was gebeurd was het land bankroet geweest en dan had de zorg in ons land deze huidige gigantische crisis niet kunnen dragen, dan was er geen now regeling geweest en dan was de werkeloosheid niet tot 4% maar tot 40% gestegen. Dan hadden we geen Rutte maar een Trump gehad.


    Ik kan deze redenering totaal niet volgen. Gelukkig horen emoties zeker ook bij de politiek en zijn we niet bankroet. Ik denk ook niet dat een wetswijziging mbt dit onderwerp de zorg in de weg zou zitten en tot grotere werkloosheid zou leiden. En ook niet dat het ons zou leiden naar een Trump. Die laatste conclusie snap ik al helemaal niet, eigenlijk.
    29 dec '20 - 09:25:44 / 29 dec '20 - 09:45:38
Terug naar de lijst