Het moestuinseizoen begint weer! 

Onderwerp van nienkevb

BEHEERD DOOR:
indigo

Dit onderwerp is gesloten.
door nienkevb zelf op 14 januari 2023 om 20:45:22

Terug naar de lijst
  1. Wim
    Abonnee sinds 12.01.2008

    Toon alleen de berichten van Wim
    Smile

    (btw; ‘wie is de mol’ snap ik niet 😌)
    Plaatje
  2. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Aardbeienbloesem!
    Plaatje
  3. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Ik heb net nog 3 pastinaken geoogst uit de moestuin, lekker soepje van maken!

    En ik zag dat de radijsjes ook bijna goed zijn. Het restje lente-ui uit de supermarkt heb ik na gebruik twee dagen in het water gezet en daarna in de moestuinbak, nu groeien ze heel hard verder. Ik heb ongeveer restjes van 2 centimeter erin gezet!
    Plaatje
    Plaatje
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Ik heb net nog 3 pastinaken geoogst uit de moestuin, lekker soepje van maken!

    En ik zag dat de radijsjes ook bijna goed zijn. Het restje lente-ui uit de supermarkt heb ik na gebruik twee dagen in het water gezet en daarna in de moestuinbak, nu groeien ze heel hard verder. Ik heb ongeveer restjes van 2 centimeter erin gezet!



    Gaat al lekker snel bij jou :)
  5. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Het restje lente-ui uit de supermarkt heb ik na gebruik twee dagen in het water gezet en daarna in de moestuinbak, nu groeien ze heel hard verder. Ik heb ongeveer restjes van 2 centimeter erin gezet!


    Wat een leuk idee!

    Ik heb hier een doorgeschoten ui liggen. Zal die het gaan doen als ik hem in de grond stop? Zo ja, moet hij dan ik de zon of juist niet?
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    quote:
    Dit schreef ditty


    Wat een leuk idee!

    Ik heb hier een doorgeschoten ui liggen. Zal die het gaan doen als ik hem in de grond stop? Zo ja, moet hij dan ik de zon of juist niet?


    Ik denk dat je geen nieuwe ui krijgt. Ik zag toevallig een artikel over normeer van dit soort tips en de ui stond er ook in:

    Uien
    Uien heb je vaak genoeg in huis en het opnieuw laten groeien is zo makkelijk, dat je jezelf afvraagt waarom je dat nog niet eerder hebt geprobeerd. Snijd de achterkant van de ui en laat een paar dagen drogen. Plant de ui daarna in een pot met natte potgrond en zet op een donkere plek. Houd de grond vochtig en de plant groeit bijna als vanzelf door. Je kunt ook de hele ui met de wortels in een bakje water zetten, zodat het plantje uitloopt. De groene stengels kun je afknippen of snijden en net als lente-ui gebruiken.

    >>LINK<<

    Ik ga ook de bleekselderij maar eens proberen!

  7. Ditty
    Onderweg

    Toon alleen de berichten van Ditty
    Superleuke link!

    Het lijkt allemaal vrij simpel☺️
  8. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    Ik heb de link ook opgeslagen
  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb

    Jaaahaaa, deze week mijn eerste portie asperges! Van de eerste hele dunne die boven de grond kwam heb ik een aspergesoepje gemaakt. Vanavond dus iets met asperges, ik denk risotto!
    Plaatje
  10. 00h
    naar buiten

    Toon alleen de berichten van 00h
    De huiseigenaar heeft een mollenklem in mijn tuin gezet... de mol trapt er gelukkig niet in.
    k Moet er niet aan denken... m te vinden in de klem... durf ook niet te zeggen dat ik die klem niet wil Smile
  11. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    quote:
    Dit schreef 00h
    De huiseigenaar heeft een mollenklem in mijn tuin gezet... de mol trapt er gelukkig niet in.
    k Moet er niet aan denken... m te vinden in de klem... durf ook niet te zeggen dat ik die klem niet wil Smile

    Bah wat akelig. Trek dat ding gauw uit de grond!
  12. Dorien
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Dorien
    Ik heb 3 weken geleden tomatenplantjes gekocht bij de Lidl. Wanneer kan ik die naar buiten doen? Nu staan ze lekker voor het raam en dat vinden ze geweldig. Heb er al bloemetjes aanzitten
Terug naar de lijst