Bekeuring 

Onderwerp van Marry

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Marry
    Je bent wie je bent

    Toon alleen de berichten van Marry

    quote:
    Dit schreef mtriviant
    Een BOA is inderdaad bevoegd on een proces verhaal op te maken als hij/zij een overtreding constateert. Ik begrijp dat je hierover gebeld bent. Heeft degene die je gesproken hebt je verteld dat je niet tot antwoorden verplicht was en je het recht had op bijstand van een advocates/raadsman?
    Het klinkt alsof je telefonisch verhoord bent en dat voor jou dat niet duidelijk was.
    Er is een proces verbaal opgemaakt, dat kun je bij de officier van justitie opvragen in jouw arrondissement, zeker doen!

    Ook als je bezwaar aantekent moet je de boete betalen, meteen een betalingsregeling treffen is de bestie manier én bezwaar aantekenen. Er is Dan grote kans dat je het bij de kantonrechter mag komen uitleggen. Als je vooraf niet op je rechten gewezen bent, hele grote kans dat het in jouw voordeel is.

    Heel veel succes


    We kregen eind mei/ begin juni de eerste brief met de aankondiging van deze overtreden en dat ze een bekeuring gingen uitschrijven
    En of we contact wilde opnemen
    Dat direct gedaan

    Die vroeg wie de bestuurder was
    Nou dochter dus
    Die zat naast mij en die moest het gesprek voortzetten
    Er is nergens verteld dat we toen al “ verhoord” werden ofzo
    We dachten dat dit “ gewoon” een telefoniste wasSmile

    Was best een fijn gesprek
    Ze was zeer begripvol
    Begrijpend

    Dus dat die bekeuring maar niet kwam, dacht ik al
    dat dit gesprek al voldoende was om geen bekeuring te sturen
    Hoe naïef Smile
  2. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef Marry


    We kregen eind mei/ begin juni de eerste brief met de aankondiging van deze overtreden en dat ze een bekeuring gingen uitschrijven
    En of we contact wilde opnemen
    Dat direct gedaan

    Die vroeg wie de bestuurder was
    Nou dochter dus
    Die zat naast mij en die moest het gesprek voortzetten
    Er is nergens verteld dat we toen al “ verhoord” werden ofzo
    We dachten dat dit “ gewoon” een telefoniste wasSmile

    Was best een fijn gesprek
    Ze was zeer begripvol
    Begrijpend

    Dus dat die bekeuring maar niet kwam, dacht ik al
    dat dit gesprek al voldoende was om geen bekeuring te sturen
    Hoe naïef Smile


    Dit klinkt toch echt als een telefonisch verhoor en dan hadden ze jou echt op je rechten moeten wijzen, het gegeven dat jij dacht dat het een telefoniste was, zegt genoeg denk Ik!

    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Onbekendheid van de weg is trouwens een flinterdun argument om een boete te laten annuleren.
    Juist in onbekende omgevingen moet je dus goed op de weg letten en weten waar je wel mag en niet mag rijden.
    Als je via Haarlem gereden bent, kan ik 1 stuk verzinnen waar het wat verwarrend is, maar om die reden hangt daarom ook een grote rode pijl boven de weg, die wel op moet vallen als je met je aandacht op de weg bent.

    Aangezien dit onder de wegen verkeerswet valt, vermoed ik dat de recht op bijstand van een advokaat verhaal niet zomaar opgaat. Dit omdat je je bij de rechter ook niet hoeft te laten vertegenwoordigen met een advokaat (sterker: voor dit soort overtredingen gebeurt het eigenlijk nooit).

    Hopelijk hebben ze begrip voor jullie situatie.
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef ArnoM

    Aangezien dit onder de wegen verkeerswet valt, vermoed ik dat de recht op bijstand van een advokaat verhaal niet zomaar opgaat. Dit omdat je je bij de rechter ook niet hoeft te laten vertegenwoordigen met een advokaat (sterker: voor dit soort overtredingen gebeurt het eigenlijk nooit).



    Precies, Je moet het op eigen kracht doen. Als je een advocaat in de arm moet nemen dan valt zijn/haar factuur waarschijnlijk hoger uit dan de boete.

  5. Nep_indigo
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Nep_indigo
    Ik zal gewoon een betalingsregeling gaan aanvragen
  6. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Aangezien dit onder de wegen verkeerswet valt, vermoed ik dat de recht op bijstand van een advokaat verhaal niet zomaar opgaat. Dit omdat je je bij de rechter ook niet hoeft te laten vertegenwoordigen met een advokaat (sterker: voor dit soort overtredingen gebeurt het eigenlijk nooit).

    Hopelijk hebben ze begrip voor jullie situatie.


    Ik haal deze er even uit: je hoeft je bij een rechter voor dit soort zaken niet bij te laten staan door een advocaat, dat klopt, maar je hebt wel altijd recht op consultatie van een advocaat vóór verhoor of recht op bijstand van een advocaat tijdens het verhoor (dat is als ik het goed heb, sinds 2016 zo), eerder gold dat alleen voor aangehouden verdachten, tegenwoordig ook voor overtredingen, je hoeft van dat recht geen gebruik te maken maar je moet er wel van op de hoogte gebracht worden.Daarbij moet je altijd voor verhoor verteld worden dat je niet tot antwoorden verplicht bent (de cautie krijgen). Als je die niet gehad hebt, kan het proces-verbaal de prullenbak in. Dit zijn grondrechten van iedere verdachte, dus ook als je verdacht wordt van een overtreding. Ik vind een telefonisch verhoor (er vanuit gaand dat het dat was) ook wel heel erg discutabel. De opsporingsambtenaar kan zich dan niet legitimeren en je weet niet wie je aan de telefoon hebt. Persoonlijk zou ik nooit voor een telefoongesprek kiezen als BOA.
    17 sep '21 - 11:18:45 / 17 sep '21 - 14:49:46
  7. wendy72
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van wendy72
    Waar op de A 9? Er moet in de beschikking toch duidelijke locatie staan? Bij welk hecotometer paaltje?
  8. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Oe wat een horror zeg

    Sterkte ermee en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen
  9. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    @Marry, ik ben benieuwd hoe de stand van zaken is m.b.t. de bekeuring van een paar maanden geleden.
  10. Marry
    Je bent wie je bent

    Toon alleen de berichten van Marry

    Dank voor het vragen
    We hebben bezwaar aangetekend en wachten op antwoord
  11. mtriviant
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van mtriviant
    Goed dat jullie bezwaar hebben aangetekend, ik zal duimen 🤞.
  12. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Marry

    Er is geen bewijs
    En we weten echt niet of ze dat ook inderdaad gedaan heeftSmile

    Rijkswaterstaatmedewerkers, zijnde weginspecteurs, zijn bijna allemaal BOA gecertificeerd en zijn dus bevoegd om een bekeuring uit te (laten) schrijven. Dit is daarmee bewijs genoeg. Immers ben je op 'heterdaad betrapt' door het visueel constateren van een ambtenaar in functie. En dan is er geen ander bewijs nodig.

    Helaas, kan het niet mooier maken. Veel geld, maar ongeoorloofd rijden op vluchtstrook mag nu eenmaal niet of je nu wel of niet bekend bent met een route.

    Je kunt uiteraard bezwaar maken, zeker doen, maar denk niet dat je veel kans maakt. Maar misschien strijken ze met de hand over het hart. Je weet maar nooit.

    Overigens heeft je dochter nog een beginnersrijbewijs? Dan kan dat mogelijk wel gevolgen voor punten hebben. Zal ook een justitiële afhandeling worden en daarmee op een "strafblad" komen.

    Echt balen Marry. Hopelijk treffen jullie een begripvolle ambtenaar die het bezwaar gaat behandelen.
    17 nov '21 - 18:14:24 / 17 nov '21 - 18:24:28
Terug naar de lijst