Droomwens 1: een vaatwasser

Droomwens 1: een vaatwasser 

Onderwerp van Haya

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. leaving
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van leaving
    gut mijn vaatwasser is vorige week kapot gegaan en wij gaan t voorlopig juist met de hand doen.

    Bevalt tot nu toe prima, avonds is t aanrecht gelijk leeg en opgeruimt niet pas nadat t programma klaar is (of soms nog later omdat je t vergeet....)

    Ik heb trouwens AEG en SIEMENS gehad en beiden na een jaar of 3 overleden.....helaas.....

    Succes met je aankoop, de vaat, maar vooral......laat m installeren door iemand die t goed kan, vooral als in onderbouw/inbouw is...

    En als ie dan staat, veel plezier en gemak ervan
  2. ik heb tot half mei 2005 een vaatwasser gehad ben er ook mee opgegroeid
    (verkocht omdat ik dik onder de minima zat en geld nodig had)
    doe het nu ook met de hand en bevalt me prima
    maar laat het wel drogen in afdruiprek sinds een jaar nadat ik dit hoorde van een collega
    ik hoef voorlopig geen vaatwasser meer
  3. Oooo, wat veel tips, enorm bedankt!!

    Ik ga ermee aan de slag, inmiddels heb ik mijn klusjesman te pakken gekregen, en hij zegt dat het goed te doen is, het aanleggen van een extra aan-en afvoer. Bedankt Erwin voor de handleiding, het is fijn om er zelf ook wat inzicht in te hebben.

    Wat betreft de vaatwasser zelf ga ik mezelf opnieuw beraden.
    De Candy heeft wel goede kritieken, maar ik ga me eerst in verschillende winkels even goed voor laten lichten.
    Ik ben totaal geen handelaar, maar ik zal proberen of ik de baas zelf te spreken kan krijgen aan het eind van deze maand, dank je voor de tips Roger!

    Ik hou jullie op de hoogte, en alle reacties blijven welkom!
  4. quote:
    Dit schreef marion_5
    gut mijn vaatwasser is vorige week kapot gegaan en wij gaan t voorlopig juist met de hand doen.

    Bevalt tot nu toe prima, avonds is t aanrecht gelijk leeg en opgeruimt niet pas nadat t programma klaar is (of soms nog later omdat je t vergeet....)

    Ik heb trouwens AEG en SIEMENS gehad en beiden na een jaar of 3 overleden.....helaas.....

    Succes met je aankoop, de vaat, maar vooral......laat m installeren door iemand die t goed kan, vooral als in onderbouw/inbouw is...

    En als ie dan staat, veel plezier en gemak ervan



    Is dat niet heel veel werk met een groot gezin Marion?
    Ik heb er meestal drie thuis, en we hebben nogal wat aanloop van vrienden/ vriendinnen, en ik heb echt het gevoel de halve dag te staan afwassen, het houdt niet op..
    Onze keuken vormt een eenheid met de woonkamer, dus de vuile vaat stoort heel erg!

    Ik heb nu een optie op een oude Miele (meer dan tien jaar oud), de verkoper zegt dat hij het nog goed doet, en hij vraagt er maar 30 euro voor.
    Moeilijk hoor...een nieuwe met garantie geeft toch een veiliger gevoel, maar als het gewoon geen goede keus is geweest ben je wel meteen veel geld kwijt..

    Dus ik ben er nog niet uit.

    Mijn klusjesman komt het volgende weekend, dus over anderhalve week. En dan moet dat ding er wel staan...
  5. Ik heb een week voor oudste werd geboren een Bosch gekocht, die staat nog bij mijn ex. Oudste is 16 jaar, dussssss...

    Na de scheiding kocht ik opnieuw een Bosch, vrijwel hetzelfde model (iets nieuwer), die staat alweer 6 jaar te draaien.

    Respect en begrip voor iedereen die het met de hand doet, maar ik moet goed oppassen met wat ik allemaal doe op een dag. Ik leef zuinig, maar dit is een heel bewuste keuze geweest omdat ik ook zuinig moet omgaan met mijn eigen energie.

    De aansluiting heeft er gelukkig altijd al gezeten.
  6. quote:
    Dit schreef savvy
    Ik heb een week voor oudste werd geboren een Bosch gekocht, die staat nog bij mijn ex. Oudste is 16 jaar, dussssss...

    Na de scheiding kocht ik opnieuw een Bosch, vrijwel hetzelfde model (iets nieuwer), die staat alweer 6 jaar te draaien.

    Respect en begrip voor iedereen die het met de hand doet, maar ik moet goed oppassen met wat ik allemaal doe op een dag. Ik leef zuinig, maar dit is een heel bewuste keuze geweest omdat ik ook zuinig moet omgaan met mijn eigen energie.

    De aansluiting heeft er gelukkig altijd al gezeten.


    Jeee, die is al oud Savvy, en die van 16 werkt ook nog steeds goed?

    Ik merk dat ik het echt te druk heb, zeker als ik geen vakantie heb. En zo'n afwasmachine kan me een beetje helpen.
    Een vriendin van mij, die nu een paar jaar een afwasmachine heeft meldde: "Dit is de beste koop die ik ooit heb gedaan. Mijn hele leven is veranderd.."

    Ik kan me daar inmiddels echt heel wat bij voorstellen...
  7. WilM
    Wa?

    Toon alleen de berichten van WilM
    quote:
    Dit schreef haya
    Ik heb nu een optie op een oude Miele (meer dan tien jaar oud), de verkoper zegt dat hij het nog goed doet, en hij vraagt er maar 30 euro voor.
    Moeilijk hoor...een nieuwe met garantie geeft toch een veiliger gevoel, maar als het gewoon geen goede keus is geweest ben je wel meteen veel geld kwijt..

    In mijn ervaring is 10 jaar een beetje een kritische grens; mijn keuken is ongeveer 11 jaar geleden aangelegd en sinds een jaar gaan een voor een alle apparaten kapot. Smile

    Maar afgezien daarvan is er nog een reden waarom ik geen apparaat van 10 jaar oud zou nemen: stroom- en waterverbruik. Door technologische ontwikkelingen is het verbruik van water en stroom de afgelopen jaren erg verbeterd. Nou duurt het denk ik wel een tijdje voordat je een verschil van 200 euro hebt terugverdiend, maar het lijkt me wel iets om mee te nemen in je overweging, want je energierekening komt wel elke maand weer terug.
  8. Je hebt gelijk Wil, goede tip! Het wordt niet de oude Miele!
  9. quote:
    Dit schreef haya


    Jeee, die is al oud Savvy, en die van 16 werkt ook nog steeds goed?

    Ik merk dat ik het echt te druk heb, zeker als ik geen vakantie heb. En zo'n afwasmachine kan me een beetje helpen.
    Een vriendin van mij, die nu een paar jaar een afwasmachine heeft meldde: "Dit is de beste koop die ik ooit heb gedaan. Mijn hele leven is veranderd.."

    Ik kan me daar inmiddels echt heel wat bij voorstellen...



    Volgens ex draait dat ding nog als een zonnetje!

    En ja, het is echt een zegen om zo'n ding te hebben, tenzij je van afwassen houdt. Maar je wast je onderbroeken toch ook niet op de hand? ;-)

    Hoewel ik altijd kritisch ben bij diverse luxe dingen, zie ik een vaatwasser echt als een verrijking. Er ligt een beetje een taboe op om niet met de hand te willen afwassen, lijkt soms wel ;-) (niet te zwaar opvatten!)

    Juist als je het druk hebt zijn die dingen een echte aanwinst en qua kosten schijnt het niet eens zo heel erg veel meer te zijn dan handafwas. Ik heb er het geld dubbel en dwars voor over!
  10. erwin1
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van erwin1
    Mijn ouders kochten een keuken. Na 4 jaar kregen ze brand in de keuken en werden alle apparaten afgeschreven en vergoed door de verzekering. Mijn ex en ik hebben nog 20 jaar met de vaatwasser uit die keuken dagelijks afgewassen in een dichte keuken. 11 jaar geleden verhuisden we naar een huis met een open keuken.

    Het was een Philips vaatwasser met een plastic kuip. En eigenlijk bedoeld voor inbouw.

    Als het ding niet zoveel spektakel had gemaakt in de open keuken. Wie weet deed hij het nu nog.
    Door de herrie hebben we hem afgevoerd naar het milieupark.
    Onderdelen waren er niet voor. Die heeft Whirlpool vernietigd toen ze de vaatwassers/koelkasten/wasmachines enz van Philips overnamen.
  11. quote:
    Dit schreef WilM

    In mijn ervaring is 10 jaar een beetje een kritische grens; mijn keuken is ongeveer 11 jaar geleden aangelegd en sinds een jaar gaan een voor een alle apparaten kapot. Smile


    Dat is een nadeel als je alles tegelijk aanschaft (wat ik zowel na mijn huwelijk als na mijn scheiding heb gedaan). Op de koelkast na is al mijn witgoed 6 jaar oud en ik weet van vroeger dat je na een bepaalde tijd een domino-effect van kapotte spullen gaat krijgen.

    Mijn gewone wasmachine sputtert nu af en toe al Smile

    Een Miele heeft wel de eigenschap dat die behoorlijk oud kan worden. Voor 30 euro zou ik die gok wel wagen!
  12. quote:
    Dit schreef savvy


    Dat is een nadeel als je alles tegelijk aanschaft (wat ik zowel na mijn huwelijk als na mijn scheiding heb gedaan). Op de koelkast na is al mijn witgoed 6 jaar oud en ik weet van vroeger dat je na een bepaalde tijd een domino-effect van kapotte spullen gaat krijgen.

    Mijn gewone wasmachine sputtert nu af en toe al Smile

    Een Miele heeft wel de eigenschap dat die behoorlijk oud kan worden. Voor 30 euro zou ik die gok wel wagen!



    Maar hij is wel al meer dan 10 jaar oud hoor Savvy...
Terug naar de lijst