Leuke baan voor (veel) minder salaris

Leuke baan voor (veel) minder salaris 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline




    Wat apart. Welke reden heeft een werkgever om het zo te doen? Moet je na 3 jaar weer opnieuw iemand gaan inwerken Smile


    Heeft de Raad van Toezicht besloten i.v.m. economische tijding en 'flexibiliteit'. Geen enkel voordeel voor de werknemer, zoals hier al vaker werd benoemd Smile

    Dat van slechts 2 tijdelijke contracten wist ik niet. Nog erger...
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Update: krijg net bericht dat het salaris ongeveer 200 euro lager zal liggen o.b.v. fulltime (36 uur) dan wat ik nu heb. Wel kennen ze een 13e maand en die heb ik nu niet.
  3. Anne1967
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Anne1967
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Update: krijg net bericht dat het salaris ongeveer 200 euro lager zal liggen o.b.v. fulltime (36 uur) dan wat ik nu heb. Wel kennen ze een 13e maand en die heb ik nu niet.

    Waarmee het salaris dus opeens met 12% stijgt. Je kan je afvragen hoe cruciaal je salaris kunt, moet, wilt laten zijn.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Anne1967

    Waarmee het salaris dus opeens met 12% stijgt. Je kan je afvragen hoe cruciaal je salaris kunt, moet, wilt laten zijn.


    Klopt.

    Salaris is zeker wel van belang, vooral als je uiteindelijk bijv. moet terugvallen op WW. Het engste vind ik nog om mijn huidige vaste baan eventueel op te zeggen voor iets tijdelijks.
  5. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Als ik wil, mag ik dinsdag op gesprek Smile Ook dat vind ik eng Smile
  6. Jacqueline
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacqueline
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Klopt.

    Salaris is zeker wel van belang, vooral als je uiteindelijk bijv. moet terugvallen op WW. Het engste vind ik nog om mijn huidige vaste baan eventueel op te zeggen voor iets tijdelijks.



    Dat laatste kan ik me voorstellen. Maar je huidige baan is toch ook niet zeker?

    Je kan ook verder zoeken naar iets waar je wel min of meer de garantie krijgt dat je mag blijven. Ik denk dat ik die zekerheid ook nodig zou hebben.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Jacqueline



    Dat laatste kan ik me voorstellen. Maar je huidige baan is toch ook niet zeker?

    Je kan ook verder zoeken naar iets waar je wel min of meer de garantie krijgt dat je mag blijven. Ik denk dat ik die zekerheid ook nodig zou hebben.


    Helaas zijn er maar erg weinig banen. De collega's die weg moeten, hebben nog niets anders.

    Als ik deze baan aangeboden zou krijgen is het kiezen uit:

    - mijn vaste, maar onzekere, baan waar ik het niet zo erg naar mijn zin meer heb. De baan is wel heel relaxed het laatste jaar, qua werkdruk Smile, maar kan zo afgelopen zijn
    - een nieuwe baan met meer verantwoordelijkheden, andere werkomgeving, verbreding, maar ook onzeker.

    Aaaarghh, ik heb een hekel aan keuzes maken.

    Misschien eerst maar eens op gesprek gaan en dan verder zien.
  8. Zeeg
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zeeg
    Nou, we hebben in ieder geval vanavond een onderwerp om te bespreken... ;)
  9. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Maar dan ben je in het beste geval 3 jaar onder de pannen. Ga ervoor.
    Over 3 jaar zie je dan wel verder.


    Check de nieuwe flexwet. Volgens mij is dat niet meer zo vanaf volgend jaar. .
  10. Jacqueline
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacqueline
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Misschien eerst maar eens op gesprek gaan en dan verder zien.



    Smile

    Dat lijkt me een heel goed idee Smile
  11. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    Denk dat je dinsdag op gesprek moet gaan. Dan kun je beter beslissen. Je hebt een beter gevoel bij het bedrijf, de werkzaamheden, misschien ook collega's gezien (in ieder geval een beetje de sfeer gevoeld).
    Dan daarna de voors en tegens opschrijven en wegstrepen.

    Zoals ik je nu lees wil je die baan heel graag, maar zit je meer met de financiele omstandigheden en de onzekerheid van de contractduur. Persoonlijk denk ik dat de contractduur je minste zorg is, aangezien die net zo onduidelijk is als bij je huidige werkgever.
    Financieel kan ik niet in je portemonnee kijken, maar dit is wel een puntje waar je goed naar moet kijken. Je geeft aan 200euro op basis van volledige werkweek. Als je parttime gaat werken, wordt dat verschil nog groter. Nu is een 13e maand wel een leuke extra, waarbij dus het verschil in salaris al een stuk kleiner wordt. Alleen wordt het op een heel ander moment uitbetaald. Je zal wat concessies moeten doen over het jaar heen, maar andere dure uitgaven (gemeentelasten ed) kun je dan bijv in 1x betalen met dat geld (als voorbeeld), waardoor je maandelijks weer meer overhoudt tov je huidige situatie.

    Blijft over dat je nu niet zeker bent van je baan, je hebt weinig te doen en ook de werksfeer is niet goed meer. Denk dat je zelf wel weet wat de beste keus is ;-).

    Succes met kiezen!
  12. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    Gewoon gaan idd
    wie weet valt er nog te onderhandelen over loon, misschien zijn er nog meer aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden waar je geen weet van hebt
Terug naar de lijst