Leuke baan voor (veel) minder salaris

Leuke baan voor (veel) minder salaris 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Heeft de Raad van Toezicht besloten i.v.m. economische tijding en 'flexibiliteit'. Geen enkel voordeel voor de werknemer, zoals hier al vaker werd benoemd Smile

    Dat van slechts 2 tijdelijke contracten wist ik niet. Nog erger...


    Er mogen per 1 juli 2015 nog steeds 3 contracten gegeven worden maar in totaal dus maar voor maximaal 2 jaar. Bij contracten van een half jaar of korter mag er geen proeftijd meer bedongen worden (per 1 januari 2015).
    Nu is het zo dat na 3 maanden en 1 dag het bedrijf je weer in dienst mag nemen met maximaal 3 contracten in 3 jaar, dit wordt dus na 6 maanden en 1 dag met max 3 contracten in 2 jaar.
    0-uren contracten mogen niet meer.

    De bedoeling van deze nieuwe wet is inderdaad ter bescherming van arbeidskrachten, maar ook ik vraag me af of dat gaat werken.

    Het zal afhankelijk van de baan zijn hoe hier mee wordt omgegaan,
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Ik persoonlijk denk dat je verder moet kijken dan alleen de financi?n. Je doet ook weer ervaring op, waardoor je CV er (nog) beter uit komt te zien.

    Zekerheden heb je volgens mij nooit. Ook het ontslagrecht wordt soepeler.

    Op mijn werk zijn de meeste tijdelijke contracten na het maximum uiteindelijk omgezet in vaste contracten.
    9 dec '14 - 17:34:06 / 9 dec '14 - 18:52:10
  3. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Ik heb in 2006 bewust gekozen voor een stap terug. Van een managementfunctie met zeer fijn salaris naar een uitvoerende co?rdinerende functie met ruim 500 euro minder.
    Van alle dagen overwerken naar onregelmatige diensten, waardoor ik soms meerdere dagen achter elkaar vrij ben. De vrijheid die ik nu ervaar is me zoveel waard.
    Ik ben me er goed van bewust dat niet iedereen die keuze heeft en financi?n een belangrijke graadmeter kunnen zijn. Maar als het kan dan is mijn advies om te gaan voor een baan waar je plezier in hebt.
    En als dat 100 euro minder is en je kunt het missen? Go for it!
    De woorden van mijn oudste: " Mamma, waarom ben je er nooit als het donker wordt" hebben in 2006 mij de keuze makkelijker gemaakt.
  4. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    De nieuwe wet heeft overigens wel een boeiende consequentie voor tijdelijke aanstellingen: bij beeindigingen ontvangen ook mensen met een tijdelijk contract een ontslagvergoeding - dat gaat dan transitievergoeding heten.
  5. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Cleo
    De nieuwe wet heeft overigens wel een boeiende consequentie voor tijdelijke aanstellingen: bij beeindigingen ontvangen ook mensen met een tijdelijk contract een ontslagvergoeding - dat gaat dan transitievergoeding heten.


    En er moet minimaal een maand vooraf schriftelijk aangezegd of opgezegd worden, je kunt als dit niet gebeurt een vergoeding bedingen.
  6. Bezoeker
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bezoeker
    Als je het gaat doen, vraag dan ter compensatie van je uurloon een 3 jarig contract ( nu kan dat nog ).
    Of minstens voor 24 maanden, zodat je ook nog de transitievergoeding meekrijgt.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Imke
    Als je het gaat doen, vraag dan ter compensatie van je uurloon een 3 jarig contract ( nu kan dat nog ).
    Of minstens voor 24 maanden, zodat je ook nog de transitievergoeding meekrijgt.


    Maar die transitievergoeding krijg je toch alleen maar als ze het contract vroegtijdig willen be?indigen of niet tijdig opzeggen?
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Die nieuwe regels snap ik overigens niet zo. Bij ons betekent dat alleen maar dat mensen korter in dienst zijn, want we geven gewoon geen vaste contracten, op een enkele uitzondering na. Uiteindelijk is de werknemer er bij veel bedrijven juist niet bij gebaat.
  9. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Maar die transitievergoeding krijg je toch alleen maar als ze het contract vroegtijdig willen be?indigen of niet tijdig opzeggen?




    Voor niet tijdig schriftelijk opzeggen of aanzeggen geldt een ander soort vergoeding (het moet echt schriftelijk)

    Hier iets over transitievergoeding:

    >>LINK<<
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef nibo




    Voor niet tijdig schriftelijk opzeggen of aanzeggen geldt een ander soort vergoeding (het moet echt schriftelijk)

    Hier iets over transitievergoeding:

    >>LINK<<


    Dank je. Ik had over het hoofd gezien dat dit ook voor tijdelijke contracten geldt. Maar ook bij 2 x een jaarcontract?
  11. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Dank je. Ik had over het hoofd gezien dat dit ook voor tijdelijke contracten geldt. Maar ook bij 2 x een jaarcontract?


    Jep, maar ook voor vaste contracten.
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Die nieuwe regels snap ik overigens niet zo. Bij ons betekent dat alleen maar dat mensen korter in dienst zijn, want we geven gewoon geen vaste contracten, op een enkele uitzondering na. Uiteindelijk is de werknemer er bij veel bedrijven juist niet bij gebaat.


    Het is denk ik afhankelijk van de functie die men bekleed en hoeveel inwerktijd er aan vast hangt.
Terug naar de lijst