Leuke baan voor (veel) minder salaris

Leuke baan voor (veel) minder salaris 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Is voor een werkgever makkelijk te omzeilen. Bij aanvang nieuw contract meteen een ontslagbrief mee geven. Twee weken van tevoren alsnog contract verlengen.

    Die nieuwe regels slaan helemaal nergens op.
  2. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Is voor een werkgever makkelijk te omzeilen. Bij aanvang nieuw contract meteen een ontslagbrief mee geven. Twee weken van tevoren alsnog contract verlengen.

    Die nieuwe regels slaan helemaal nergens op.


    Mijn eerste gedachte zou dan zijn: 'stik maar in die baan.' Maar goed, ze liggen niet voor het oprapen. Ik zou wel meteen verder solliciteren.
  3. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Is ook goed. Mensen genoeg die willen. Er wordt aan alle kanten geregeld dat de werknemer beschermd wordt, maar werkgevers mogen alle risico's dragen. Dat is niet haalbaar.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Bloem
    Is ook goed. Mensen genoeg die willen. Er wordt aan alle kanten geregeld dat de werknemer beschermd wordt, maar werkgevers mogen alle risico's dragen. Dat is niet haalbaar.


    Enerzijds begrijp ik het wel, maar ik vind eigenlijk dat werkgevers verplicht zouden moeten worden dan ook 50-plussers aan te nemen. Die komen anders waarschijnlijk niet meer aan de bak.
  5. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Enerzijds begrijp ik het wel, maar ik vind eigenlijk dat werkgevers verplicht zouden moeten worden dan ook 50-plussers aan te nemen. Die komen anders waarschijnlijk niet meer aan de bak.

    Je moet werkgevers vooral laten zien dat 50 plusser waardevolle ervaring hebben. Verplichten werkt niet, ik zoek gewoon goede mensen en leeftijd maakt daarbij niet uit. Heb dus ook mensen in mijn team die net zoveel ervaring hebben als dat ik oud ben.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Is ook goed. Mensen genoeg die willen. Er wordt aan alle kanten geregeld dat de werknemer beschermd wordt, maar werkgevers mogen alle risico's dragen. Dat is niet haalbaar.


    Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen over welke risico's je het dan hebt? Ook met tijdelijke contracten loop je als werkgevers tegenwoordig bepaalde risico's door de nieuwe wet BeZaVa >>LINK<<

    Anderzijds wordt het ontslagrecht versoepeld.
    14 dec '14 - 13:18:53 / 14 dec '14 - 13:35:22
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Je moet werkgevers vooral laten zien dat 50 plusser waardevolle ervaring hebben. Verplichten werkt niet, ik zoek gewoon goede mensen en leeftijd maakt daarbij niet uit. Heb dus ook mensen in mijn team die net zoveel ervaring hebben als dat ik oud ben.


    Dat vind ik een hele goede insteek. Ik vrees echter dat in de praktijk veel werkgevers zo niet denken en voor jonger personeel gaan.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg, Mikky.

    Hier komen toch steeds meer twijfels. Ik heb bij mijn huidige werkgever nog recht op een opleidingsbudget van zo'n 3000 euro en vind het eigenlijk wel zonde om dit 'weg te gooien'. Daarnaast heb ik met wat lichamelijke klachten te maken die weleens voor (kortdurende) uitval kunnen gaan zorgen. Deel van de klachten komen waarschijnlijk voort uit een nekhernia en wat betreft de andere klachten is het afwachten. In januari ga ik naar de neuroloog.

    Donderdag te horen gekregen dat er verwacht wordt dat er in mei meer duidelijkheid komt over mijn huidige baan.


    Besloten deze baan te laten gaan. Salaris, tijdelijk contract en mijn gezondheid zijn hierin doorslaggevend geweest. Ik ga gebruik maken van het opleidingsbudget en dan verder kijken naar een functie waar ik happy van denk te worden. Of ik dat van deze baan was geworden, weet ik niet zo zeker....

    Bedankt voor alle input.
  9. Margoos
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Margoos
    Hoi Kaatje,
    Met veel belangstelling je draadje gelezen. Naar aanleiding van je slotopmerking en je gemaakte keuze, nog even een kleine raadgeving. Ik weet niet of je in je huidige baan valt onder een cao of andere arbeidsvoorwaardelijke regeling, maar raad je in elk geval aan te checken of het volledig uitnutten van je scholingsbudget geen terugbetalingsverplichting in zich heeft, als je bijv. binnen een jaar na afronding van de opleiding een baan bij een andere werkgever accepteert. Sommige bedrijven kennen dan een volledige terugbetaling, en dat zou natuurlijk ten koste gaan van een eventuele eindafrekening vakantiegeld en uitbetaling restant verlof. Als hiervan geen sprake is kan je zelfs een factuur verwachten. Het is dus handig dit vooraf te checken en -indien de afspraken bijv in een studiecontract worden vastgelegd, hier goede afspraken met je werkgever over te maken.
    Verder wens ik je veel sterkte bij de onderzoeken en succes in het verdere verloop van je huidige baan!
    groetjes Margoos
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Margoos
    Hoi Kaatje,
    Met veel belangstelling je draadje gelezen. Naar aanleiding van je slotopmerking en je gemaakte keuze, nog even een kleine raadgeving. Ik weet niet of je in je huidige baan valt onder een cao of andere arbeidsvoorwaardelijke regeling, maar raad je in elk geval aan te checken of het volledig uitnutten van je scholingsbudget geen terugbetalingsverplichting in zich heeft, als je bijv. binnen een jaar na afronding van de opleiding een baan bij een andere werkgever accepteert. Sommige bedrijven kennen dan een volledige terugbetaling, en dat zou natuurlijk ten koste gaan van een eventuele eindafrekening vakantiegeld en uitbetaling restant verlof. Als hiervan geen sprake is kan je zelfs een factuur verwachten. Het is dus handig dit vooraf te checken en -indien de afspraken bijv in een studiecontract worden vastgelegd, hier goede afspraken met je werkgever over te maken.
    Verder wens ik je veel sterkte bij de onderzoeken en succes in het verdere verloop van je huidige baan!
    groetjes Margoos


    Bedankt voor je reactie!

    Ik hoef dit scholingsbudget niet terug te betalen. Per jaar heb je 'recht' op een budget naar rato van je uren. Dit valt onder het zogenaamde POP. Daarnaast is ons zelfs geadviseerd dit budget te gaan gebruiken, omdat de toekomst van onze baan onzeker is Smile

    Wel goed dat je er even op wijst.
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Oh, ik overweeg trouwens een opleiding te gaan doen richting Personeelszaken/HRM Smile
  12. Mikky
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Mikky
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Oh, ik overweeg trouwens een opleiding te gaan doen richting Personeelszaken/HRM Smile



    DAT vind ik een goeie Smile

    En oh ja... >>LINK<<

    Doen hoor!
Terug naar de lijst