Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef scar
    Ik las "Panties delen". Smile


    Nou, dat is minstens zo intiem Smile
  2. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Overigens:

    Woonlasten te hoog? Urgentie aanvragen!
    Indien een huurder goedkoper wil gaan wonen omdat zijn of haar actuele inkomen dusdanig laag is dat de woonlasten niet meer kunnen worden betaald, kan er een urgentie op woonlasten worden aangevraagd.
    Dit is al van toepassing als de huur ligt boven de bij het huishouden behorende aftoppingsgrens en dat na aftrek van de woonlasten minder dan de helft van de voor het huishouden van aanvrager geldende de netto bijstandsnorm overblijft. Bron: Verordening Woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2015
  3. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef scar
    Overigens:

    Woonlasten te hoog? Urgentie aanvragen!
    Indien een huurder goedkoper wil gaan wonen omdat zijn of haar actuele inkomen dusdanig laag is dat de woonlasten niet meer kunnen worden betaald, kan er een urgentie op woonlasten worden aangevraagd.
    Dit is al van toepassing als de huur ligt boven de bij het huishouden behorende aftoppingsgrens en dat na aftrek van de woonlasten minder dan de helft van de voor het huishouden van aanvrager geldende de netto bijstandsnorm overblijft. Bron: Verordening Woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2015

    Verhuizen kost geen geld?
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Overigens:

    Woonlasten te hoog? Urgentie aanvragen!
    Indien een huurder goedkoper wil gaan wonen omdat zijn of haar actuele inkomen dusdanig laag is dat de woonlasten niet meer kunnen worden betaald, kan er een urgentie op woonlasten worden aangevraagd.
    Dit is al van toepassing als de huur ligt boven de bij het huishouden behorende aftoppingsgrens en dat na aftrek van de woonlasten minder dan de helft van de voor het huishouden van aanvrager geldende de netto bijstandsnorm overblijft. Bron: Verordening Woonruimtebemiddeling regio Rotterdam 2015


    Daar heb ik hier nog niets over gehoord en was zeker tot eind 2015 geen grond voor urgentie zolang het een sociale huurwoning betrof.
  5. Frank-en-kids
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Frank-en-kids
    quote:
    Dit schreef marinus


    Veel mensen kunnen geen hypotheek krijgen (door verschillende vreemde regels) en zijn veroordeeld aan een (duur) huurhuis. Hoezo gelijkheid?


    Klinkt heel bekend. Ik kon voor 2jr terug een soort gelijke woning kopen, Hypotheekkosten zouden lager zijn dan de huurprijs minus de huurtoeslag. wat zegt de bank dat mijn WIA uitkering te laag was voor een hypotheek maar wel toereikend was om een veel duurdere huurprijs ex service kosten te betalen.

    eingiste door mij zelf te verzinnen reden die kan zijn is dat je door de bank in veel situaties niet serieus financieel instaat gezien word om het onderhoud van je woning te voorzien
  6. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Frank-en-kids


    eingiste door mij zelf te verzinnen reden die kan zijn is dat je door de bank in veel situaties niet serieus financieel instaat gezien word om het onderhoud van je woning te voorzien

    Aangezien je huis onderpand is, zou de bank het idd niet fijn vinden als je je huis niet goed onderhoudt.Als huurder heb je die kosten nou eenmaal niet.
  7. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef Bea
    Fijn dan. Kom ik hier dus nooit meer weg. Ik vind het prima, fijn huis. Maar wel groot voor mij alleen.
    Dit treft dus vooral de mensen met een laag inkomen. Er is nagenoeg niks onder de 600,- hier. Dus jongeren moeten langer thuisblijven. En mensen die kleiner willen gaan wonen om welke reden dan ook komen ook niet meer weg. Ik voorzie nog meer stagnatie.


    Ik ga ook niet meer weg. Zou ik bijvoorbeeld naar een seniorenwoning willen dan mag ik gelijk 100 euro in de maand meer betalen voor veel minder ruimte. Als het nu 100 euro minder was dan de huur van de huidige woning dan wordt het wel weer aantrekkelijk. Zeker als ik terzijnertijd AOW ga krijgen, dan heb ik minder inkomsten en ga dan echt niet verhuizen om meer huur te betalen. Dat ze dat in Den Haag niet snappen...
    Maar ja, die wonen allemaal in een koophuis, die hebben geen idee wat er leeft.
  8. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Daar heb ik hier nog niets over gehoord en was zeker tot eind 2015 geen grond voor urgentie zolang het een sociale huurwoning betrof.
    regio Rijnmond. Sinds 1-1-16, sinds het nieuwe toewijzen.
  9. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Een paar weken geleden was hier een makelaar, nadat ik de wbv had gevraagd wat dit huis moet kosten.
    Eergisteren kreeg ik het aanbod. Als ik voor 1 juli ja zeg, is het huis voor ? 107,500,- v.o.n. voor mij. Als ik ? 110.000,- hypotheek zou willen hebben kost mij dat ongeveer ? 430,- in de maand bruto aan hypotheek. Grove berekening, zonder mijn leeftijd en NHG en andere zaken.
    Maar dan.....als ik nou eens uitga van een inkomen van ? 22.100,-, dan krijg ik dus gewoon echt geen hypotheek voor dit bedrag. Maar ik krijg met dit inkomen ook geen huurtoeslag meer. Men gaat er dan vanuit dat ik ? 690,- huur zelf kan ophoesten. Maar niet een hypotheek van ? 430,-. Zie ik iets over het hoofd?

    BTW...ik ga wel op onderzoek uit, want ik vind het echt een heel aanlokkelijk 'koopje'. Dan kan ik ook weer kantoor aan huis houden, dat mag officieel niet in een huurhuis.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Dat maakt het ook zo krom en frustrerend, Bea. Misschien zijn 'ze' bang dat je niet in onderhoud van het huis kunt voorzien?
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Is er nog zo'n koopgarant regeling die wel zou kunnen passen? (Geen verstand van hoor, maar wel eens gehoord dat huurders met behulp hiervan van wbv kochten).
  12. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Bea
    Een paar weken geleden was hier een makelaar, nadat ik de wbv had gevraagd wat dit huis moet kosten.
    Eergisteren kreeg ik het aanbod. Als ik voor 1 juli ja zeg, is het huis voor ? 107,500,- v.o.n. voor mij. Als ik ? 110.000,- hypotheek zou willen hebben kost mij dat ongeveer ? 430,- in de maand bruto aan hypotheek. Grove berekening, zonder mijn leeftijd en NHG en andere zaken.
    Maar dan.....als ik nou eens uitga van een inkomen van ? 22.100,-, dan krijg ik dus gewoon echt geen hypotheek voor dit bedrag. Maar ik krijg met dit inkomen ook geen huurtoeslag meer. Men gaat er dan vanuit dat ik ? 690,- huur zelf kan ophoesten. Maar niet een hypotheek van ? 430,-. Zie ik iets over het hoofd?

    BTW...ik ga wel op onderzoek uit, want ik vind het echt een heel aanlokkelijk 'koopje'. Dan kan ik ook weer kantoor aan huis houden, dat mag officieel niet in een huurhuis.


    Is idd heel dubbel, hopelijk gaat het toch lukken.
Terug naar de lijst