Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen

Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef piera
    Nope. En ik woon hier al best lang. Doen ze hier niet. En als ze het doen, doen ze het zo slecht of dingen tegen de wens van bewoners in.
    Uiteindelijk zullen ze wel moeten want doen ze het niet dan ga jij naar de huurcommissie ivm achterstallig onderhoud en gaat je huur echt naar beneden.

    Been there, done that toen ik nog huurder was.
  2. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef piera



    Nope. En ik woon hier al best lang. Doen ze hier niet. En als ze het doen, doen ze het zo slecht of dingen tegen de wens van bewoners in.


    Hier doen ze dat wel, maar het huis waarin ik woon heeft niet zo heel veel onderhoud nodig. Het heeft oa kunststofkozijnen.
  3. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef scar
    dat noemen ze zeer klein onderhoud. Kan je meestal aflopen voor een gering bedrag en dat noemen ze dan bijvoorbeeld serviceabonnement.

    Daken, kozijnen, riolering, opstal, schilderwerk.. Keuken-badkamer-toilet vervangen na x-jaar... Ik vergeet vast van alles... Dat hoeft geen huurder te betalen.


    Ik besef mij wel dat ik erg veel zelf heb gedaan (buitenboel schilderen, gebruikte keuken zetten, lood vervangen, leidingen vervangen e.d.) Heb ook geen idee wat dat kost als je het laat doen.
  4. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef marinus
    Ik besef mij wel dat ik erg veel zelf heb gedaan (buitenboel schilderen, gebruikte keuken zetten, lood vervangen, leidingen vervangen e.d.) Heb ook geen idee wat dat kost als je het laat doen.
    Veel.
  5. Solar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Solar
    Voordeel is wel weer, je kan het doen naar je eigen smaak.

    Keuken en badkamer die ik in huurwoning met ex had waren niks leuk en waardeloos.
    Veel geld steken in huurwoning doe je niet snel.
  6. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    De ws wil "mijn" huis overigens helaas niet verkopen. Daar had ik al naar geinformeerd ivm de erfenis van mijn moeder.
  7. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Solar
    Voordeel is wel weer, je kan het doen naar je eigen smaak.

    Keuken en badkamer die ik in huurwoning met ex had waren niks leuk en waardeloos.
    Veel geld steken in huurwoning doe je niet snel.


    Dat heb ik dus wel gedaan op een paar onderdelen. Het vergroot mijn woongenot enorm.
  8. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef scar
    Uiteindelijk zullen ze wel moeten want doen ze het niet dan ga jij naar de huurcommissie ivm achterstallig onderhoud en gaat je huur echt naar beneden.

    Been there, done that toen ik nog huurder was.


    Ga ik nu ook doen.

    Leverde het echt wat op?

    OverBuuv is tijd terug naar huurcommissie en rechter gestapt toen ze verzakkingen in woonkamervloer niet wilden maken. Idem dito voor schimmelvorming. Beiden gewonnen.
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    dat noemen ze zeer klein onderhoud. Kan je meestal aflopen voor een gering bedrag en dat noemen ze dan bijvoorbeeld serviceabonnement.

    Daken, kozijnen, riolering, opstal, schilderwerk.. Keuken-badkamer-toilet vervangen na x-jaar... Ik vergeet vast van alles... Dat hoeft geen huurder te betalen.


    Keuken etc. worden hier niet meer vervangen tenzij ze uit elkaar vallen van ellende.

    En ja, ik ben ergens blij dat ik voor bepaalde kosten niet zelf opdraai, maar toch snap ik dat het zoals in het geval van Bea erg frustrerend kan zijn. Als alleenstaande krijg ik je vanaf ongeveer 22000 euro al geen huurtoeslag meer, maar wordt er wel verwacht dat je een huur van bijv. 700 euro kunt ophoesten. Dat laatste gaat nu overigens wel veranderen door het passend toewijzen.
  10. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    Ik zit in dezelfde situatie. Goed genoeg om de huur van 570 euro op te hoesten, maar te weinig inkomen om een hypotheek te krijgen om het huis te kopen. Inderdaad heel frustrerend en het onderhoud wat de wbv pleegt is minimaal. Dat komt ook omdat er hier in de straat al zo'n beetje de helft van de huurhuizen koopwoningen geworden zijn. De wbv heeft er helemaal geen belang meer bij om iets voor de huurders te doen, want als je gaat moven dan komt er gelijk een bord in de tuin. De woningen gaan in deze buurt ook als warme broodjes weg.
  11. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef twelve
    Ik zit in dezelfde situatie. Goed genoeg om de huur van 570 euro op te hoesten, maar te weinig inkomen om een hypotheek te krijgen om het huis te kopen. Inderdaad heel frustrerend en het onderhoud wat de wbv pleegt is minimaal. Dat komt ook omdat er hier in de straat al zo'n beetje de helft van de huurhuizen koopwoningen geworden zijn. De wbv heeft er helemaal geen belang meer bij om iets voor de huurders te doen, want als je gaat moven dan komt er gelijk een bord in de tuin. De woningen gaan in deze buurt ook als warme broodjes weg.



    Hier hetzelfde
  12. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef piera


    Ga ik nu ook doen.

    Leverde het echt wat op?

    OverBuuv is tijd terug naar huurcommissie en rechter gestapt toen ze verzakkingen in woonkamervloer niet wilden maken. Idem dito voor schimmelvorming. Beiden gewonnen.
    ja mijn huur ging 150 gulden naar beneden toen.
Terug naar de lijst