Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Woningruil, is dat niet iets voor je??


    Daar heb ik onlangs naar gekeken, maar er was geen vraag naar dit type woning. Daarbij betwijfel ik ten zeerste of de woningcorporatie wel akkoord zou gaan, aangezien deze woningen worden verkocht na opzegging....
  2. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik heb ook maar eens opgevraagd wat mijn woning gaat kosten als ik hem wil kopen. Dan maar eens uitzoeken of ik een hypotheek kan krijgen.
    Schijnt voor ZZP-ers toch meer gedoe te zijn, althans volgens mijn voormalig buurmeisje (ook ZZP) die onlangs een huis heeft gekocht.


    Het kan wel, volgens mijn boekhouder. Ze gaan voor hypotheken uit van andere cijfers bij zzp-ers. De winst, geloof ik. Of omzet minus persoonlijke kosten. Ik weet het niet meer. En dan van de laatste 3 jaar. Ik ben al 10 jaar zelfstandig, ik heb toch goede hoop dat het me dit keer wel gaat lukken. Desnoods ga ik shoppen bij familie 😉
  3. koen
    min x min = plus

    Toon alleen de berichten van koen
    quote:
    Dit schreef twelve


    Ik heb ook maar eens opgevraagd wat mijn woning gaat kosten als ik hem wil kopen. Dan maar eens uitzoeken of ik een hypotheek kan krijgen.
    Schijnt voor ZZP-ers toch meer gedoe te zijn, althans volgens mijn voormalig buurmeisje (ook ZZP) die onlangs een huis heeft gekocht.


    als een woningbouw vereniging een woning verkoopt, zitten daar vaak beperkende factoren in. Als je niet oppast heb je straks een huis die je niet vrij kan verkopen.
    Dan heb je de nadelen van een koophuis maar niet de voordelen.....
  4. twelve
    Hey Baberiba

    Toon alleen de berichten van twelve
    quote:
    Dit schreef koen


    als een woningbouw vereniging een woning verkoopt, zitten daar vaak beperkende factoren in. Als je niet oppast heb je straks een huis die je niet vrij kan verkopen.
    Dan heb je de nadelen van een koophuis maar niet de voordelen.....


    Hier in de buurt zijn een paar gekochte huurwoningen inmiddels ook weer verkocht. En ze gaan hier als warme broodjes..
  5. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Bea


    Het kan wel, volgens mijn boekhouder. Ze gaan voor hypotheken uit van andere cijfers bij zzp-ers. De winst, geloof ik. Of omzet minus persoonlijke kosten. Ik weet het niet meer. En dan van de laatste 3 jaar. Ik ben al 10 jaar zelfstandig, ik heb toch goede hoop dat het me dit keer wel gaat lukken. Desnoods ga ik shoppen bij familie 😉


    Mijn ex is zzper en had geloof ik hypotheek bij Bank of Schotland. Dat was het enige dat toen lukte.
  6. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef koen
    als een woningbouw vereniging een woning verkoopt, zitten daar vaak beperkende factoren in. Als je niet oppast heb je straks een huis die je niet vrij kan verkopen.
    Dan heb je de nadelen van een koophuis maar niet de voordelen.....
    Dan vraag ik me af waarom je een huis koopt. Om in te wonen of om winst mee te maken?

    Ik heb een woning gekocht van een corporatie, die beperkende regels die er zijn verdwijnen steeds meer. Je koopt zo'n huis met een enorme korting, het zou toch raar zijn als je die korting op je eigen conto zou schrijven, dus vaak zijn het MVE woningen, die blijven behoren tot de sociale sector. Ik kan mijn woning terug verkopen aan de corporatie, sterker nog, ze zijn verplicht om mijn huis terug te kopen binnen 3 maanden. Maar wel voor de geldende marktwaarde. En zo is de winst voor mij, maar ook het mogelijke verlies. Eigenlijk net als normaal bij koopwoningen. Bij mijn buren wordt het verlies gedeeld, maar ook de winst. En zo loop je dus ook minder risico.

    Ik heb dit huis gekocht om er in te wonen, het was het eerste huis dat me echt aansprak en dat ik wilde kopen, ik ben dus een blije koper van een woning van een woningcorporatie, en om mij heen heb ik nog niemand gesproken die wel spijt had.
  7. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Ik ben blij met mijn huis en woonomgeving. De huur is alleen hoog. Kopen in deze omgeving is lastig. Helaas verkoopt de woningbouwvereniging geen woningen. Dus is het voor mij kiezen tussen een hoge huur of deze woonomgeving totaal verlaten om te kopen.
  8. quote:
    Dit schreef koen
    als een woningbouw vereniging een woning verkoopt, zitten daar vaak beperkende factoren in. Als je niet oppast heb je straks een huis die je niet vrij kan verkopen.
    Dan heb je de nadelen van een koophuis maar niet de voordelen.....


    Oh? Ik had daar geen last van. En bij de woningen die te koop staan in bijvoorbeeld Zoetermeer zie ik ook niets staan daarover. Bedoel je soms een anti-speculatiebeding? Dat geldt alleen bij nieuwbouwprojecten en het is dan juist de projectontwikkelaar die moeilijk doet.
  9. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    Je zit er een tikje naast Zelazny. Zoek maar eens op MVE woningen.

    Mijn huis is van 1922 en ook daar zat een anti speculatiebeding op van vijf jaar en bij buren zelfs een doorlopende.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    En dan lees je in het huis-aan-huiskrantje dat de huisvesting van statushouders in de gemeente sneller gaat dan verwacht. Dat er eind deze maand al 22 statushouders gehuisvest zullen zijn, waarvan een deel in woningen die anders verkocht zouden worden. En dat terwijl er sinds december slechts 3 sociale huurwoningen in het aanbod hebben gestaan waarvan 1 seniorenwoning en 2 woningen met een huur van boven de 650 euro Smile
  11. quote:
    Dit schreef scar
    Je zit er een tikje naast Zelazny. Zoek maar eens op MVE woningen.

    Mijn huis is van 1922 en ook daar zat een anti speculatiebeding op van vijf jaar en bij buren zelfs een doorlopende.


    Ja duh, bij MVE-woningen blijft de oude eigenaar het onderhoud uitvoeren. Dan is het toch logisch dat daar iets tegenover staat?
  12. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje
    En dan lees je in het huis-aan-huiskrantje dat de huisvesting van statushouders in de gemeente sneller gaat dan verwacht. Dat er eind deze maand al 22 statushouders gehuisvest zullen zijn, waarvan een deel in woningen die anders verkocht zouden worden. En dat terwijl er sinds december slechts 3 sociale huurwoningen in het aanbod hebben gestaan waarvan 1 seniorenwoning en 2 woningen met een huur van boven de 650 euro Smile



    Dat hoorde ik hier gisteren ook: woningen uit de verkoop gehaald om statushouders te vestigen.
Terug naar de lijst