Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen

Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. dileila
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van dileila
    Ik betaal hier 512.
    Woon hier prima. Als ik hier weg zou gaan wordt dit huis verkocht. Kan het kopen voor 88.000.
    Inmiddels zijn er 3 verkocht. Alleen de 2 hoekwoningen niet. Dat denk ik tenminste want ik weet niet of de buren op de andere hoek het huis inmiddels hebben gekocht.
  2. Hetty
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Hetty
    Terwijl het eigenlijk geen leuk draadje is, krijg ik hier een beetje goed gevoel van.
    Ik zit in een koopwoning die ik niet kan verkopen en de lasten zijn eigenlijk iets te hoog.
    Dus er wordt regelmatig tegen mij aan gezeurd (goed bedoeld), dat ik beter mijn best moet doen om het huisje te verkopen.
    Want ik heb geen huurbaas die de buitenboel schilderd etc. etc.

    Maar als ik dit dan weer lees, denk ik dat ik gewoon lekker moet blijven zitten waar ik zit.

    Hoef ik mij tot nader bericht geen zorgen te maken over verkoop en kan ik kijken hoe ik van het voorjaar weer een beetje begin met onderhoud van de buitenkant van het huisje.
  3. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Klopt, maar ook boven de 710 euro. En met inkomen tussen de 30.000 en 35.739 euro vanaf 586 euro.
    Maar dus niet de "normale" gemiddeld geprijsde sociale huurwoning. Zo onlogisch klinkt het toch niet? Verdien je meer, mag je wat duurder huren en niet meer in de goedkoopste klasse.

    We leggen natuurlijk allemaal de schuld bij het rijk, maar mensen veranderen, er wordt massaal gescheiden, mensen blijven steeds vaker alleen wonen, willen steeds groter wonen of veranderen van woonomgeving. Er zijn bergen statushouders die woningen moeten krijgen en tot voor kort met voorrang, daar gingen allemaal sociale huurwoningen heen. Ik denk meer aan "the sign of time".

    Overigens Bea, zodra een sociale woning door scheefhuur boven de huurgrens komt en de scheefhuurder vertrekt, dan wordt de woning weer "sociaal" en zijn ze verplicht de prijs weer aan te passen naar maximaal het maximaal redelijke.
  4. Dingetje
    De vaste kracht.

    Toon alleen de berichten van Dingetje
    Maar hoe gaat dat dan als je in inkomen achteruit valt; ik neem even aan dat je niet zo maar op stel en sprong een goedkopere woning kan betrekken. Wat gebeurt er dan ?

    Heb ook een huurwoning aangevraagd , wat een ingewikkeld gedoe allemaal.
  5. Iduna
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Iduna
    Ik heb vandaag een woning toegewezen gekregen. Ik trek binnenkort met mijn twee jonge kinderen in een seniorenwoning. Dus ik ben op alles voorbereid Smile
  6. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef dileila
    Ik betaal hier 512.
    Woon hier prima. Als ik hier weg zou gaan wordt dit huis verkocht. Kan het kopen voor 88.000.
    Inmiddels zijn er 3 verkocht. Alleen de 2 hoekwoningen niet. Dat denk ik tenminste want ik weet niet of de buren op de andere hoek het huis inmiddels hebben gekocht.


    Dat is goedkoop!
    Hier gaan oude, kleine, slechte huurhuizen voor minimaal 145.000 weg.
  7. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Maar dus niet de "normale" gemiddeld geprijsde sociale huurwoning. Zo onlogisch klinkt het toch niet? Verdien je meer, mag je wat duurder huren en niet meer in de goedkoopste klasse.



    Tot afgelopen jaar lagen de huurprijzen voor een sociale huurwoning (vanaf kleine eengezinswoning) tussen de 680 en 710 euro. Daar kon je ook met een lager inkomen op reageren. Nu liggen de meeste woningen tussen de 628 en 710 euro (en veel nog hoger in vrije sector). Op deze woningen kan dus maar een klein deel van de woningzoekenden reageren. De meeste mensen hebben geen inkomen van boven de 35.000 euro. Op zich prima, maar dan dienen de corporaties er wel voor te zorgen dat er ook voldoende aanbod blijft voor mensen met een lager inkomen. En daar gaat het nu mis.
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Dingetje
    Maar hoe gaat dat dan als je in inkomen achteruit valt; ik neem even aan dat je niet zo maar op stel en sprong een goedkopere woning kan betrekken. Wat gebeurt er dan ?

    Heb ook een huurwoning aangevraagd , wat een ingewikkeld gedoe allemaal.


    Dan zal je huurtoeslag omhoog moeten, maar daar zullen grenzen aan gesteld worden waarschijnlijk.
  9. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef scar
    Maar dus niet de "normale" gemiddeld geprijsde sociale huurwoning. Zo onlogisch klinkt het toch niet? Verdien je meer, mag je wat duurder huren en niet meer in de goedkoopste klasse.

    We leggen natuurlijk allemaal de schuld bij het rijk, maar mensen veranderen, er wordt massaal gescheiden, mensen blijven steeds vaker alleen wonen, willen steeds groter wonen of veranderen van woonomgeving. Er zijn bergen statushouders die woningen moeten krijgen en tot voor kort met voorrang, daar gingen allemaal sociale huurwoningen heen. Ik denk meer aan "the sign of time".




    Huurverhoging komt toch echt vanuit het Rijk. En het zijn de corporaties die daar aan meedoen.
    Bij een vertrekkende huurder gaat de nieuwe huurder minimaal 100 euro meer betalen. In de stad waar ik woon gaat de gemiddelde huurwoning (klein, slechte wijk) voor 650 weg. Goedkoper dan 600 is amper te vinden. Ook niet in de hele slechte wijken.

    En dat komt dan door de huurders?
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef piera


    Dat is goedkoop!
    Hier gaan oude, kleine, slechte huurhuizen voor minimaal 145.000 weg.


    Hier idem dito. Ik woon in een klein arbeidershuisje uit 1947 met een belachelijk grote tuin (vind er echt niks aan). Deze woningen worden bij vertrek van huurder ook verkocht en gaan weg voor ongeveer 165.000 euro!
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Iduna
    Ik heb vandaag een woning toegewezen gekregen. Ik trek binnenkort met mijn twee jonge kinderen in een seniorenwoning. Dus ik ben op alles voorbereid Smile


    Fijn dat je een woning hebt! Wel bijzonder dat dit mag gezien je leeftijd en inwonende kinderen. Je huis is in ieder geval toekomstproof Smile
  12. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Tot afgelopen jaar lagen de huurprijzen voor een sociale huurwoning (vanaf kleine eengezinswoning) tussen de 680 en 710 euro. Daar kon je ook met een lager inkomen op reageren. Nu liggen de meeste woningen tussen de 628 en 710 euro (en veel nog hoger in vrije sector). Op deze woningen kan dus maar een klein deel van de woningzoekenden reageren. De meeste mensen hebben geen inkomen van boven de 35.000 euro. Op zich prima, maar dan dienen de corporaties er wel voor te zorgen dat er ook voldoende aanbod blijft voor mensen met een lager inkomen. En daar gaat het nu mis.


    Precies! Ik zit ook onder de 35.000 en mag alleen reageren op woningen die niet bestaan in Zeewolde.
    Iedere keer als ik een goedkopere zie staan in het lijstje blijkt het een jongerenwoning of een seniorenwoning te zijn.
    Nou, heb me er al bij neergelegd. Dan maar hier blijven.
    Niks mis mee hoor! Maar ik heb geen knutselruimte. Al jarenlang nix meer kunnen timmeren en zagen en rommelen en dat vind ik echt een gemis.
    Had gehoopt op ooit een tuin zodat ik weer eens gewoon lekker alle ouwe zooi die ik tegenkom kan bewaren en daar wat leuks mee doen.
    Ook eigenlijk een slaapkamer te weinig. De jongens delen een slaapkamer en heb er een wand tussen gezet maar in de breedte. De oudste moet nu altijd door de kamer van de jongste heen en dat had ik liever anders gehad en de jongste heeft nooit daglicht in zijn deel van de kamer.
    Op een flat leef je ook geisoleerd, ook al zit je als haringen in een ton als je de muren wegdenkt.
    Nouja..klaag klaag klaag Smile
    Maar goed....verder gewoon een prima appartement hoor maar jammer dat je ondanks een vaste baan en een normaal salaris toch gewoon niet eens echt een keuze hebt waar je kunt wonen.
Terug naar de lijst