Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen

Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef piera
    Bij mij in de stad zijn een heel klein aantal woningen waarvan de huur daadwerkelijk aangepast is/wordt.
    Bij de corporatie waar ik werk is de huur van 800 woningen naar beneden gegaan.
  2. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Ik ook niet Smile En ik zit hier al 13 jaar en wil al jaren weg....

    Ik ga binnenkort een gesprek aanvragen met de woningcorporatie.


    Misschien moeten we gaan samenwonen Smile
    Kunnen we vrije sector huren Smile
  3. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Jacqueline



    Die stimulans had ik ook. Uiteindelijk heb ik daardoor dit jaar een huis kunnen kopen. Betaal nu minder dan dat ik aan huur betaalde.
    Maar daar gaat dit draadje niet over Smile


    Ik ontvang geen huursubsidie, maar met mijn inkomen kan ik in de stad waar ik woon echt niks fatsoenlijke in een leuke wijk kopen hoor.
    En dan ook nog eens voldoende geld voor onderhoud hebben.
  4. ilse-r
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van ilse-r
    quote:
    Dit schreef marinus


    Veel mensen kunnen geen hypotheek krijgen (door verschillende vreemde regels) en zijn veroordeeld aan een (duur) huurhuis. Hoezo gelijkheid?


    Precies!
  5. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Ik zit ook definitief klem.
    Met de nog scherpere regels (het was al lastiger) zit de boel nu echt op slot.
    Kom niet meer weg uit die woning waar ik nu zit.



    Nu je het zegt.... ik dacht ook als kinderen huis uit zijn kleiner wonen....alleen er zijn helemaal geen goedkopere kleine woningen dan. Denk ik.... nou ja dan maar bij mijn kind in trekken Smile
  6. DianaB
    Go with the flow....

    Toon alleen de berichten van DianaB
    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Ik zit ook definitief klem.
    Met de nog scherpere regels (het was al lastiger) zit de boel nu echt op slot.
    Kom niet meer weg uit die woning waar ik nu zit.


    Ik ben er inmiddels ook een beetje bang voor. Mijn huis is prima hoor, leuke straat en mooie omgeving.
    Maar mijn wens om over een jaar of 5 of 6 richting Alphen a/d Rijn te kunnen verhuizen, en het liefst een appartement te kunnen betrekken, zie ik nu niet echt meer gebeuren.

    Maar.....zeg nooit nooit!
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef marinus


    Inderdaad, laten ze daar die 5 miljard maar aan besteden, ipv andere lastenverlichtingen. Ik had het geluk dat ik (net) kon kopen, en betaal aan hypotheek minder dan ik zou huren. Veel mensen kunnen geen hypotheek krijgen (door verschillende vreemde regels) en zijn veroordeeld aan een (duur) huurhuis. Hoezo gelijkheid?

    Da's waar. Vooral bij NHG zijn de regels absurd streng. Zou dan ook wat mee moeten gebeuren maar of de overheid dat aandurft..
  8. marinus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marinus
    quote:
    Dit schreef Singa

    Da's waar. Vooral bij NHG zijn de regels absurd streng. Zou dan ook wat mee moeten gebeuren maar of de overheid dat aandurft..


    Op dit moment is het met de (relatief) lage huizenprijzen en de lage hypotheekrente gunstig een huis te kopen. Je hebt geen last van huurverhogingen en kan doen en laten in de woning wat je zelf wilt, over 30 jaar heb je bijna geen woonlasten meer waardoor je ook niet extra pensioen hoeft op te bouwen.

    Met een bruto jaarsalaris van 30000 kan je tegenwoordig zo'n 135000 hypotheek krijgen. Een leuke (tussen) woning hier begin bij zo'n 160000 met bijkomende kosten wordt dit minimaal maar zo 165000. een gat van 30000 dus. Niet iedereen heeft dat zomaar op de plank liggen.

    Tegenwoordig zijn er wel startersleningen, maar daar komen wij als eenoudergezinnen (bijna) nooit voor in aanmerking. Wellicht een idee voor de gemeenten om doorstart-leningen aan te bieden ;-)
  9. quote:
    Dit schreef Singa

    Da's waar. Vooral bij NHG zijn de regels absurd streng. Zou dan ook wat mee moeten gebeuren maar of de overheid dat aandurft..


    Ik zou dat niet echt een fijn idee vinden. NHG is bedoeld om de tekorten aan te vullen bij tegenvallende opbrengst. Ik moet er niet aan denken dat daarin ook hypotheken van 5 ton toegestaan zou worden. Dan is de NHG-pot zo leeg.
  10. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef marinus


    Op dit moment is het met de (relatief) lage huizenprijzen en de lage hypotheekrente gunstig een huis te kopen. Je hebt geen last van huurverhogingen en kan doen en laten in de woning wat je zelf wilt, over 30 jaar heb je bijna geen woonlasten meer waardoor je ook niet extra pensioen hoeft op te bouwen.

    Met een bruto jaarsalaris van 30000 kan je tegenwoordig zo'n 135000 hypotheek krijgen. Een leuke (tussen) woning hier begin bij zo'n 160000 met bijkomende kosten wordt dit minimaal maar zo 165000. een gat van 30000 dus. Niet iedereen heeft dat zomaar op de plank liggen.

    Tegenwoordig zijn er wel startersleningen, maar daar komen wij als eenoudergezinnen (bijna) nooit voor in aanmerking. Wellicht een idee voor de gemeenten om doorstart-leningen aan te bieden ;-)


    Hier heb je geen huis voor 160.000. Of het moet een klushuis zijn waar nog minstens 30.000 bij moet.
    Voor 160.000 zit ik hier in een flat in een niet al te beste wijk. Dan maar blijven huren.
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef marinus


    Op dit moment is het met de (relatief) lage huizenprijzen en de lage hypotheekrente gunstig een huis te kopen. Je hebt geen last van huurverhogingen en kan doen en laten in de woning wat je zelf wilt, over 30 jaar heb je bijna geen woonlasten meer waardoor je ook niet extra pensioen hoeft op te bouwen.

    Met een bruto jaarsalaris van 30000 kan je tegenwoordig zo'n 135000 hypotheek krijgen. Een leuke (tussen) woning hier begin bij zo'n 160000 met bijkomende kosten wordt dit minimaal maar zo 165000. een gat van 30000 dus. Niet iedereen heeft dat zomaar op de plank liggen.

    Tegenwoordig zijn er wel startersleningen, maar daar komen wij als eenoudergezinnen (bijna) nooit voor in aanmerking. Wellicht een idee voor de gemeenten om doorstart-leningen aan te bieden ;-)

    Eens, maar zie niet dat op zoiets wordt ingezet. Dus, duur huren..Smile
  12. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Ik zou dat niet echt een fijn idee vinden. NHG is bedoeld om de tekorten aan te vullen bij tegenvallende opbrengst. Ik moet er niet aan denken dat daarin ook hypotheken van 5 ton toegestaan zou worden. Dan is de NHG-pot zo leeg.

    Dat laatste zeker niet. Die bovengrens is prima. Maar je mag vooral geen andere financi?le verplichting(en) hebben, want drukt leenbedrag enorm. Liep ik zelf paar jaar geleden tegenaan want ik had andere lening af te lossen. Kunst- en vliegwerk voor nodig geweest om t rond te krijgen terwijl ik qua inkomen goed zat/zit. Maar ook dat valt niet mee. Met vriendin laatst nog bekeken, kan garagebox kopen.. Smile
Terug naar de lijst