Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen

Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik zie het ook als een stimulans om te gaan werken, in plaats van leven van huursubsidie. Zodat je in een duurder (beter/groter?) huis kan wonen.


    Huis boven 600 moet je modaal inkomen hebben. Dat redt niet iedereen met werken. En dan nog kun je je baan kwijt raken, arbeidsongeschikt raken etc. Zit je daar in je dure huurwoning.
    Overigens vind ik het persoonlijk een goede maatregel. Zoveel mensen die in de financi?le ellende komen, omdat ze te duur wonen. Nu nog de huren omlaag en het zal echt effect geven.
  2. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    quote:
    Dit schreef piera


    Huis boven 600 moet je modaal inkomen hebben. Dat redt niet iedereen met werken. En dan nog kun je je baan kwijt raken, arbeidsongeschikt raken etc. Zit je daar in je dure huurwoning.

    Oh! Wat een giller... We moeten dus vooral niet meer gaan werken, want stel je voor dat we zonder baan komen te zitten...

    Dat is toch gewoon hoe het gaat in het leven? Ik heb m?eten kopen omdat ik geen urgentie kreeg. En ik kan ook niet zonder baan komen te zitten, maar dat is toch geen reden om dan maar geld te blijven trekken van de overheid??
    Daarnaast zijn er genoeg mensen die prima 600 huur kunnen betalen, maar liever 3 dagen thuis zitten en hun hand ophouden voor huursubsidie.
    Sorry hoor...
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Margo

    Oh! Wat een giller... We moeten dus vooral niet meer gaan werken, want stel je voor dat we zonder baan komen te zitten...

    Dat is toch gewoon hoe het gaat in het leven? Ik heb m?eten kopen omdat ik geen urgentie kreeg. En ik kan ook niet zonder baan komen te zitten, maar dat is toch geen reden om dan maar geld te blijven trekken van de overheid??
    Daarnaast zijn er genoeg mensen die prima 600 huur kunnen betalen, maar liever 3 dagen thuis zitten en hun hand ophouden voor huursubsidie.
    Sorry hoor...

    Ken er wel een aantal die zich rotrekenen wat toeslagen betreft, bewust niet meer gaan werken om die reden, etc. Lijkt mij erg onzekere factor. Echt lage inkomens hebben niet zoveel keuze en moeten het wel mede van huurtoeslag hebben. Ben bang dat zij anders op een lagere huur noch compensatie in huurtoeslag mogen rekenen. Daarnaast zijn betaalbare sociale huurwoningen in de praktijk gewoon schaars.
    Voor anderen mag het inderdaad best als stimulans werken maar door vele andere factoren stappen die lang niet 'zo maar even' over naar duurdere huurwoningen of koop.
  4. Tafel
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Tafel
    quote:
    Dit schreef Singa

    Ken er wel een aantal die zich rotrekenen wat toeslagen betreft, bewust niet meer gaan werken om die reden, etc. Lijkt mij erg onzekere factor. Echt lage inkomens hebben niet zoveel keuze en moeten het wel mede van huurtoeslag hebben. Ben bang dat zij anders op een lagere huur noch compensatie in huurtoeslag mogen rekenen. Daarnaast zijn betaalbare sociale huurwoningen in de praktijk gewoon schaars.
    Voor anderen mag het inderdaad best als stimulans werken maar door vele andere factoren stappen die lang niet 'zo maar even' over naar duurdere huurwoningen of koop.

    Ik bedoel ook niet iedereen natuurlijk.
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Margo

    Ik bedoel ook niet iedereen natuurlijk.

    Was voor mij duidelijk. Meer degenen die best meer inkomen zouden kunnen verwerven. Nederland - toch nog wel een beetje - subsidieland (als je gaat kopen, ook weer HRA) en kampioen deeltijd werken (werk zelf ook 36 uur hoor).
  6. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Er zijn helemaal geen woningen voor de huurgrens die ze nu willen aanhouden. Ben dan wel blij dat ik nu al huur. Al betaal ik nu 711.... zou mooi zijn als ze de huur aanpassen. Alleen zal dat wel een droom blijven haha lijkt me wel een onwerkbaar idee als de woningen er niet zijn...
  7. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef ikke71
    Er zijn helemaal geen woningen voor de huurgrens die ze nu willen aanhouden. Ben dan wel blij dat ik nu al huur. Al betaal ik nu 711.... zou mooi zijn als ze de huur aanpassen. Alleen zal dat wel een droom blijven haha lijkt me wel een onwerkbaar idee als de woningen er niet zijn...


    Bij mij in de stad zijn een heel klein aantal woningen waarvan de huur daadwerkelijk aangepast is/wordt.
  8. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Margo

    Oh! Wat een giller... We moeten dus vooral niet meer gaan werken, want stel je voor dat we zonder baan komen te zitten...

    Dat is toch gewoon hoe het gaat in het leven? Ik heb m?eten kopen omdat ik geen urgentie kreeg. En ik kan ook niet zonder baan komen te zitten, maar dat is toch geen reden om dan maar geld te blijven trekken van de overheid??
    Daarnaast zijn er genoeg mensen die prima 600 huur kunnen betalen, maar liever 3 dagen thuis zitten en hun hand ophouden voor huursubsidie.
    Sorry hoor...


    Als jij fulltime helpende bij de thuiszorg bent, verdien je amper iets. En datzelfde geldt voor veel mensen die laagopgeleid zijn.
  9. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    Ik zit ook definitief klem.
    Met de nog scherpere regels (het was al lastiger) zit de boel nu echt op slot.
    Kom niet meer weg uit die woning waar ik nu zit.
  10. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C
    Ik zit ook definitief klem.
    Met de nog scherpere regels (het was al lastiger) zit de boel nu echt op slot.
    Kom niet meer weg uit die woning waar ik nu zit.


    Ik ook niet Smile En ik zit hier al 13 jaar en wil al jaren weg....

    Ik ga binnenkort een gesprek aanvragen met de woningcorporatie.
  11. Madam_Mikmak
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Madam_Mikmak
    Oke, ik blijf dus zitten waar ik zit...
  12. Jacqueline
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Jacqueline
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik zie het ook als een stimulans om te gaan werken, in plaats van leven van huursubsidie. Zodat je in een duurder (beter/groter?) huis kan wonen.



    Die stimulans had ik ook. Uiteindelijk heb ik daardoor dit jaar een huis kunnen kopen. Betaal nu minder dan dat ik aan huur betaalde.
    Maar daar gaat dit draadje niet over Smile
Terug naar de lijst