Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Chantalleke
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Chantalleke
    Vandaag brief van de woningstichting gehad, dat ze voor de doorstroming huurverlaging gaan toepassen... staat niet bij welke woningen of hoeveel dat er zijn...
  2. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Chantalleke
    Vandaag brief van de woningstichting gehad, dat ze voor de doorstroming huurverlaging gaan toepassen... staat niet bij welke woningen of hoeveel dat er zijn...



    Huurverlaging.... dat is lekker, duimen dat je ertussen zit.
  3. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Hier idem dito. Ik woon in een klein arbeidershuisje uit 1947 met een belachelijk grote tuin (vind er echt niks aan). Deze woningen worden bij vertrek van huurder ook verkocht en gaan weg voor ongeveer 165.000 euro!


    Een beetje huis doet hier 189.000. Klein en.oud is wat goedkoper :-)
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef piera


    Een beetje huis doet hier 189.000. Klein en.oud is wat goedkoper :-)

    Markt is weer aardig overspannen aan het raken. Hoor nu voor de vierde keer deze week dat iemand heel kort na te koop aanbieden verkocht voor vraagprijs en zelfs daarboven.
  5. quote:
    Dit schreef Singa

    Markt is weer aardig overspannen aan het raken. Hoor nu voor de vierde keer deze week dat iemand heel kort na te koop aanbieden verkocht voor vraagprijs en zelfs daarboven.


    Het valt hier gelukkig nog mee. Wat me wel opvalt, is dat mensen geen lage (openings)boden meer accepteren. Bijna alsof de vraagprijs een vaste prijs is. Met 5 % onder de vraagprijs heb je al een hele goede deal.
  6. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Singa

    Markt is weer aardig overspannen aan het raken. Hoor nu voor de vierde keer deze week dat iemand heel kort na te koop aanbieden verkocht voor vraagprijs en zelfs daarboven.


    Die van de wbv doen al jaren 189.000.
    Behalve dan de hele oude en kleine :-)
  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Zelazny


    Het valt hier gelukkig nog mee. Wat me wel opvalt, is dat mensen geen lage (openings)boden meer accepteren. Bijna alsof de vraagprijs een vaste prijs is. Met 5 % onder de vraagprijs heb je al een hele goede deal.

    Ja, beter niet te laag gaan zitten, lijkt t.
  8. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef piera


    Die van de wbv doen al jaren 189.000.
    Behalve dan de hele oude en kleine :-)

    Of die enorme klussers waarvoor je nog veul tijd, handigheid en flink budget nodig hebt.
  9. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    quote:
    Dit schreef scar


    Overigens Bea, zodra een sociale woning door scheefhuur boven de huurgrens komt en de scheefhuurder vertrekt, dan wordt de woning weer "sociaal" en zijn ze verplicht de prijs weer aan te passen naar maximaal het maximaal redelijke.


    O, dat is wel fijn om te horen. Ik ga er vanuit dat de huur ook weer zakt als de scheefhuurder weer minder gaat verdienen? Hoop ik toch?
  10. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Bea


    O, dat is wel fijn om te horen. Ik ga er vanuit dat de huur ook weer zakt als de scheefhuurder weer minder gaat verdienen? Hoop ik toch?


    Nou nee...Smile
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef ikke71



    Huurverlaging.... dat is lekker, duimen dat je ertussen zit.


    Dat geldt volgens mij niet voor de zittende huurder, maar bij mutatie.
  12. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef Singa

    Of die enorme klussers waarvoor je nog veul tijd, handigheid en flink budget nodig hebt.


    Ja. Ben gisteren bij een klushuis binnengeweest. Het is echt heel mooi geworden. Maar er zijn bakken vol geld naartoe gesleept. Kom je nog op 2 ton uit.
    15 jan '16 - 08:44:26 / 15 jan '16 - 09:47:25
Terug naar de lijst