Nieuwe regels toewijzen sociale huurwoningen 

Onderwerp van kaatje

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    Nou, ik zie het erg somber in. Als ik kijk naar het aanbod hier in de regio, is het om moedeloos van te worden. Sinds december worden ze al volgens de nieuwe regels aangeboden. Met een 2-persoons huishouden en inkomen onder de 30.000 euro, mag ik alleen naar woningen tot een huurprijs van ongeveer 586 euro. Die zijn er niet of nauwelijks. En als ze er zijn, zijn het 2-kamer appartementen in een 'achterstandswijk'. Triest, heel triest.....Smile
    Zodra ik meer ga verdienen dan 30.000 euro mag ik ook naar een woning tot 628,76, maar ook die zijn er nauwelijks.

    Woningzoekenden met een inkomen boven de 35.000 (tot bijna 40.000) hebben momenteel bijna de gehele woningvoorraad tot hun beschikking Smile
  2. Bea
    Woke 😁 🌱

    Toon alleen de berichten van Bea
    Precies. Dat is mijn grootste grief. Een deel van de sociale huurwoningen kan gehuurd worden door mensen die makkelijk duurder kunnen huren of kunnen kopen. Die trouwens met zo'n inkomen meteen een scheefhuurder zijn waardoor de huurprijs sterker mag stijgen en weer een deel van de voorraad sociale huur boven de toeslaggrens uitkomt en daardoor dus geen sociale huurwoning meer is. Hoezo doorstroming? Ghettovorming is het.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Margo
    Ik zie het ook als een stimulans om te gaan werken, in plaats van leven van huursubsidie. Zodat je in een duurder (beter/groter?) huis kan wonen.


    Ik werk maar met de nieuwe regels kan ik juist niet duurder/beter/groter wonen. Ze hebben nu de boel definitief op slot gezet voor een flink aantal mensen.
    Ik zit hier vast op de flat.
  4. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ik werk maar met de nieuwe regels kan ik juist niet duurder/beter/groter wonen. Ze hebben nu de boel definitief op slot gezet voor een flink aantal mensen.
    Ik zit hier vast op de flat.


    Toch maar gaan hokken dan? SmileSmile
  5. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Woningzoekenden met een inkomen boven de 35.000 (tot bijna 40.000) hebben momenteel bijna de gehele woningvoorraad tot hun beschikking Smile
    Nee die mogen niet meer sociaal huren, en alleen boven de huurgrens. Toch? En dat zijn geen sociale woningen. En ze krijgen ook extra huurverhogingen, om scheefwonen te ontmoedigen. Of mogen die mensen ook de goedkope woningen huren?
  6. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Toch maar gaan hokken dan? SmileSmile


    Ze dwingen ons gewoon Kaatje! Smile
  7. Marah
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Marah
    quote:
    Dit schreef kaatje


    Toch maar gaan hokken dan? SmileSmile



    Zie ik hier iets moois opbloeien?Smile
  8. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Nee die mogen niet meer sociaal huren, en alleen boven de huurgrens. Toch? En dat zijn geen sociale woningen. En ze krijgen ook extra huurverhogingen, om scheefwonen te ontmoedigen. Of mogen die mensen ook de goedkope woningen huren?


    Ja wel, is gewijzigd. Tot een inkomen van 39.874 euro mag je naar een sociale huurwoning tot 710,68 euro. En laat het grootste deel van de woningen nu net vallen tussen de 628 en 710 euro Smile
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef Eric-met-een-C


    Ze dwingen ons gewoon Kaatje! Smile


    Smile
  10. scar
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van scar
    quote:
    Dit schreef kaatje
    Ja wel, is gewijzigd. Tot een inkomen van 39.874 euro mag je naar een sociale huurwoning tot 710,68 euro. En laat het grootste deel van de woningen nu net vallen tussen de 628 en 710 euro Smile
    Ik neem aan dan dat ze met dat inkomen alleen tussen 628 en 710 mogen huren?
  11. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik neem aan dan dat ze met dat inkomen alleen tussen 628 en 710 mogen huren?


    Klopt, maar ook boven de 710 euro. En met inkomen tussen de 30.000 en 35.739 euro vanaf 586 euro.
  12. Bericht van Zelazny is op 14-01-2016 om 15:22:55 uur verwijderd door Zelazny.

    Reden: klopt niet

     
Terug naar de lijst