Inenting HPV voor dochter van 13

Inenting HPV voor dochter van 13 

Onderwerp van drummer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door drummer zelf op 14 oktober 2016 om 06:56:13

Terug naar de lijst
  1. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Ik vind dat jij de uitkomsten wel heel erg positief uitlegt. Verder onderzoek betekent sowieso dat er dingen gevonden zijn die onderzocht moeten worden. Maar dat staat er niet. Er staat "urgently needed" en dat maakt de uitkomst van dit onderzoek toch wat zorgwekkender dan jij het wilt laten lijken.

    En eigenlijk is dat met de andere onderzoeken net zo. Blijkbaar is mijn Engels anders dan het jouwe. Of in ieder geval mijn interpretatie, en ik lees toch genoeg onderzoeken om er in ieder geval iets van te snappen.
  2. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    Verder onderzoek nodig betekent dat er geen conclusie getrokken kon worden. Urgently kun je ook interpreteren met dat ze graag doorgaan met dit onderzoek en daar funding voor zoeken.

    Maar wat is dat onderzoek nu echt?

    53 vrouwen met klachten waarvan ze zelf denken dat het wel eens met vaccinatie te maken kan hebben - zo hebben ze zich gemeld. Vervolgens vragenlijst om de klachten, en de timing van de klachten te verifi?ren. De timing van het begin van de klachten liep nogal uiteen: vanaf 12 dagen na de eerste inenting tot een aantal weken na de derde inenting. Hoofdpijn, misselijkheid, hartkloppingen, futloos, o.a. Lastig meetbaar maar wel vervelend.

    Daarna de conclusie: de klachten zijn er maar we kunnen niets zeggen over een verband met hpv, dus ook niet dat het er niet is.

    Je zou toch minstens een bloedonderzoek verwachten om te kijken of er iets anders aan de hand zou kunnen zijn.

    Wat in deze studie maakt dat je hier heel veel gewicht aan hangt?

    12 okt '16 - 13:35:57 / 12 okt '16 - 13:56:40
  3. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Het zijn een aantal studies, ik had ze alleen beter 1 voor 1 kunnen posten alleen de OA site werkte niet mee. Vandaar de zoeklink en de resultaten die niet allemaal betrekking hebben op het onderwerp.

    Waarom ik er dit gewicht aan hang is omdat al die onderzoeken iets constateren, geeneen onderzoek sluit hard uit dat het niet door de vaccinatie komt. Dus wordt er terecht aangegeven dat er meer onderzoek nodig is. En daarom kun jij niet zeggen dat het veilig is want de onderzoekers zijn er nog niet eens uit.
  4. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef MaNu
    Het zijn een aantal studies, ik had ze alleen beter 1 voor 1 kunnen posten alleen de OA site werkte niet mee. Vandaar de zoeklink en de resultaten die niet allemaal betrekking hebben op het onderwerp.

    Waarom ik er dit gewicht aan hang is omdat al die onderzoeken iets constateren, geeneen onderzoek sluit hard uit dat het niet door de vaccinatie komt. Dus wordt er terecht aangegeven dat er meer onderzoek nodig is. En daarom kun jij niet zeggen dat het veilig is want de onderzoekers zijn er nog niet eens uit.


    Ik zeg niet dat het veilig is, de fda en alle andere medische en ethische commissies zeggen dat het veilig is na tientallen jaren onderzoek.

    Dus hoezo onderzoekers zijn er nog niet uit?

    Als vijftig vrouwen claimen moe te zijn met hoofdpijn na vaccinatie en het onderzoek bestaat uit vastleggen dat ze inderdaad moe zijn en hoofdpijn hebben zonder ook maar een bloedonderzoek te doen - serieus, jij noemt dat dan 'onderzoekers zijn er nog niet uit?' en slaat al het jarenlange dubbelblinde randomized onderzoek met tienduizenden meisjes in de wind?

    Ik snap dat niet.

    Wat ik ook niet snap is waarom dezelfde soort zorg er niet is bij bijvoorbeeld poliovaccinatie.

    Is het toch omdat het een seksueel overdraagbare aandoening is? Maakt dat ongemakkelijk?

    Algemene vraag niet specifiek voor MaNu.

  5. Dianaa
    Blond en Rond

    Toon alleen de berichten van Dianaa
    quote:
    Dit schreef indigo

    Wat ik ook niet snap is waarom dezelfde soort zorg er niet is bij bijvoorbeeld poliovaccinatie.



    Of vaccinaties in zijn algemeenheid
    Er zijn volksstammen die hun kinderen het normale vaccinatie programma lieten vervolgen. Naar de huisarts rennen voor een griepprik, zich laten inenten als ze naar een bepaald land gaan. Maar hun dochter krijgt geen hpv omdat het niet goed voelt. Ik snap het niet.
  6. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo


    Ik zeg niet dat het veilig is, de fda en alle andere medische en ethische commissies zeggen dat het veilig is na tientallen jaren onderzoek.

    Dus hoezo onderzoekers zijn er nog niet uit?

    Als vijftig vrouwen claimen moe te zijn met hoofdpijn na vaccinatie en het onderzoek bestaat uit vastleggen dat ze inderdaad moe zijn en hoofdpijn hebben zonder ook maar een bloedonderzoek te doen - serieus, jij noemt dat dan 'onderzoekers zijn er nog niet uit?' en slaat al het jarenlange dubbelblinde randomized onderzoek met tienduizenden meisjes in de wind?

    Ik snap dat niet.

    Wat ik ook niet snap is waarom dezelfde soort zorg er niet is bij bijvoorbeeld poliovaccinatie.

    Is het toch omdat het een seksueel overdraagbare aandoening is? Maakt dat ongemakkelijk?

    Algemene vraag niet specifiek voor MaNu.


    Ik ben absoluut PRO vaccinatie.
    Het onderzoek is al jaren niet meer dubbel blind.
    Ik vind het vreemd dat we moeten gaan vaccineren voor een ziekte/aandoening waarbij zo weinig mensen overlijden. 200 per jaar in NL is natuurlijk best wel een cijfer maar procentueel is het echt helemaal niks.
    Polio was natuurlijk wel een ziekte met hele ernstige gevolgen voor een hele grote groep die dit kreeg. Totaal niet te vergelijken met HPV.
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    De future II study (Gardasil) was een randomized double blind clinical trial, met meer dan 12000 meisjes.

    >>LINK<<

    En het gaat dus niet alleen om het overlijden maar om de grote ziektelast, vaak een leven lang. En dan gaat het plots om 7% van de vrouwen (honderdduizenden dus) die een infectie niet afweren maar in een medisch traject komen. Onprettig, pijnlijk en beangstigend.

    Door dit traject zijn het er 'maar' 200 die overlijden. Anders zou het bij ons ook doodsoorzaak nr 2 zijn.

    Voorkomen is zoveel beter dan genezen.

  8. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    Maar die 7% ontwikkelt niet allemaal baarmoederhalskanker, slechts een klein deel daarvan.
    Maar goed, dat je in een medisch traject terecht komt, zonder BMHK te krijgen, is op zich al vervelend.
    Dat ben ik wel met Indigo eens.
  9. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Dion
    Maar die 7% ontwikkelt niet allemaal baarmoederhalskanker, slechts een klein deel daarvan.


    Veelal omdat ze behandeld worden. De afwijkende cellen worden weggebrand of weggesneden uit de baarmoedermond. Dan hoop je dat je weer schoon bent, daar gaan maanden, jaren overheen, vaak zijn meerdere pijnlijke behandelingen nodig.
  10. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    quote:
    Dit schreef indigo
    De future II study (Gardasil) was een randomized double blind clinical trial, met meer dan 12000 meisjes.

    >>LINK<<

    En het gaat dus niet alleen om het overlijden maar om de grote ziektelast, vaak een leven lang. En dan gaat het plots om 7% van de vrouwen (honderdduizenden dus) die een infectie niet afweren maar in een medisch traject komen. Onprettig, pijnlijk en beangstigend.

    Door dit traject zijn het er 'maar' 200 die overlijden. Anders zou het bij ons ook doodsoorzaak nr 2 zijn.

    Voorkomen is zoveel beter dan genezen.


    Ik heb het abstract gelezen. De vaccinatie biedt geen volledige bescherming en de follow up is maar 3 jaar. Lees jij dat ook zo?
  11. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef MaNu


    Polio was natuurlijk wel een ziekte met hele ernstige gevolgen voor een hele grote groep die dit kreeg. Totaal niet te vergelijken met HPV.

    Het rare is, dat de cijfers niet zoveel verschillen. Met 200 doden/jaar, is de kans om aan HPV/BHK te overlijden in NL dus 0.2% (per jaar 100.000 meisjes geboren) of 1 op 500.

    Polio: >>LINK<<
    1 in 200 infections leads to irreversible paralysis. Among those paralysed, 5% to 10% die when their breathing muscles become immobilized.
  12. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef MaNu

    Ik heb het abstract gelezen. De vaccinatie biedt geen volledige bescherming en de follow up is maar 3 jaar. Lees jij dat ook zo?

    Dus vind je een beetje bescherming beter dan niets?
    Vergelijk het dragen van autogordels; die geven ook geen perfecte bescherming.
Terug naar de lijst