Inenting HPV voor dochter van 13

Inenting HPV voor dochter van 13 

Onderwerp van drummer

BEHEERD DOOR:
leeuwin70

Dit onderwerp is gesloten.
door drummer zelf op 14 oktober 2016 om 06:56:13

Terug naar de lijst
  1. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Salome
    Wat ik ellendig vind in dit opzicht is dat het ratio versus gut feelings lijkt te zijn. Daar heb ik moeite mee.


    Er zijn wel rationele argumenten:
    - zoals dat de kans op BMHK, ook zonder inenting, uiterst gering is. Minder dan 1% van de vrouwen krijgt, ook zonder inenting, BMHK. Dus zeker 99% wordt onnodig inge-ent, hoewel je van te voren niet kunt zeggen welke vrouwen wel en welke niet ziek worden.
    - de inenting beschermt slechts tegen 70% van de virussen. Uitstrijkjes blijven, ook na inenting, nodig.
    - de gevolgen op lange termijn zijn niet bekend, het zou zomaar kunnen dat door de inenting de virussen waar het vaccin niet tegen beschermd, sneller oprukken.

    Enfin, hier een artikel vol rationele argumenten
    >>LINK<<

    Voor de twijfelaars.
    Het is niet pers? nodig als een meisje 12/13 jaar is. Het kan nog altijd voor het 1ste seksuele contact.
    Mijn dochter is nu 16 jaar. Ik laat het verder aan haar over, maar ze maakt nog geen aanstalten om de prik te laten zetten.
  2. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef robbyrood
    1 Geeft die vaccinatie ook niet een gevoel van "schijnveiligheid"??
    Ik ben van mening dat iedereen kankercellen in zijn lichaam heeft en die komen tot groei of niet.
    Denk niet dat die vaccinatie dit soort cellen tegenhoudt.

    2 Daarom heb ik het liever niet bij mijn dochters maar ja , wat mijn ex doet...ze kent mijn standpunt maar ja om me gewoon dwars te zitten he..

    3 Volgens mij is de controle en ook verbeterde controle methodes meer geruststellend dan maar weer een injectie erin die weer een aanslag is op het immumsysteem.
    4 En volgens mij zijn er al wel doden door gevallen , niet in Nederland maar wel in de US.
    5 Uitstrijkje en andere nieuwe methodes hebben echt mijn voorkeur.
    6 Of komt er straks ook een injectie voor borstkanker?
    7Waarvan men zegt dat BMHK en Borstkanker gelinkt zijn aan elkaar...


    1 alle vaccinaties geven een bepaalde vorm van bescherming, maar er kunnen altijd andere ziekten komen. Als je dat schijnveiligheid wilt noemen dan ja.
    2 zou je ex echt je dochters vaccineren om je dwars te zitten, of misschien gewoon omdat ze je mening niet deelt en wel het nut van vaccineren ziet.
    3 die controles blijven nodig, maar de behandelingen die nu nodig zijn om al die beginstadia te verhelpen zijn pijnlijk en zeer belastend. Nog maar te zwijgen wat het emotioneel met je doet als er zoiets in je lichaam zit en je moet telkens maanden wachten op een nieuwe uitslag in de hoop dat die wel goed is.
    4 link graag, volgens mij zijn er wel doden gevallen vind ik een weinig steekhoudend argument.
    5 ja maar jij hoeft niet met je benen wijd en jij hoeft de behandelingen niet te ondergaan.
    6 als dat zou kunnen graag! Maar borstkanker en bmhk hebben helemaal niets met elkaar van doen. Wel borstkanker en eierstokkanker, maar dat is een genetische vorm en geen virus. Klok en de klepel.

    Het zijn niet alleen de doden die ertoe doen. Mijn intieme leven is vanaf mijn 37e behoorlijk beperkt door de behandeling die noodzakelijk was vanwege het foute uitstrijkje. Nog maar niet te spreken over de 4 jaar van angst en onzekerheid van uitstrijkje naar uitstrijkje.
  3. Inge
    a little crazy

    Toon alleen de berichten van Inge
    quote:
    Dit schreef Dion

    Voor de twijfelaars.
    Het is niet pers? nodig als een meisje 12/13 jaar is. Het kan nog altijd voor het 1ste seksuele contact.
    Mijn dochter is nu 16 jaar. Ik laat het verder aan haar over, maar ze maakt nog geen aanstalten om de prik te laten zetten.


    Dit heb ik ook aan stiefdochter ( en straks ook aan dochter) geopperd. Als je nog twijfelt heeft het nog geen haast om een beslissing te maken. Als je maar weet dat je hem het beste voor het eerste seksuele contact kunt maken.
    Kan dat het dan wat geld kost, maar dat is hier geen reden een beslissing te overhaasten. Het is hoe dan ook haar lijf, en daar moet ze haar hele leven mee vooruit.


  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    En zo kijkt iedereen er weer anders tegenaan. Mijn uitstrijkje was ook fout, flink fout zelfs. Operatie en twee slagaderlijke bloedingen later kwam het besluit voor nog een baby. Onder aan de streep heb ik alle ellende in hoofdletters op mijn bord gehad en nog steeds laat ik mijn dochter niet vaccineren.
  5. MaNu
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van MaNu
    Ik ben absoluut pro vaccineren maar door mijn werk loop ik veel tussen artsen en er zijn 2 entingen die ze hun kinderen niet geven of gegeven hebben. Mexicaanse griep omdat dat echt een onzin vaccinatie was en HPV omdat er nog teveel vraagtekens zijn (en een follow up van 15 jaar is kort voor HPV).

    Mijn dochter krijgt deze vaccinaties niet.
  6. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Bloem
    en nog steeds laat ik mijn dochter niet vaccineren.



    Dit is wat ik van heel veel niet-vaccinerende moeders lees. IK laat MIJN...
    En dit vind ik dus zo opmerkelijk.

    Hoe oud is ze? 13? Over 3 jaar is ze in de medische wereld volledig bevoegd tav medische beslissingen die haarzelf betreffen, dan heb jij als moeder nul zeggenschap.
    Nu is ze dat ook al grotendeels.

    Hoe zou het voor jou zijn als ze over 2 jaar zegt dat ze die vaccinatie wel wil - heb je er dan wel vrede mee?
  7. Salome
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Salome
    quote:
    Dit schreef Anke



    Dit is wat ik van heel veel niet-vaccinerende moeders lees. IK laat MIJN...
    En dit vind ik dus zo opmerkelijk.

    Hoe oud is ze? 13? Over 3 jaar is ze in de medische wereld volledig bevoegd tav medische beslissingen die haarzelf betreffen, dan heb jij als moeder nul zeggenschap.
    Nu is ze dat ook al grotendeels.

    Hoe zou het voor jou zijn als ze over 2 jaar zegt dat ze die vaccinatie wel wil - heb je er dan wel vrede mee?



    Ik vind het raarder dat meisjes van 13 die beslissing zelf mogen nemen. 'Mijn dochter koos ervoor..., enz.'
    Als wijzelf al niet uit de enorme brij aan (non)informatie op internet komen, hoe moet dat dan wel niet voor zo'n wurm?
    Ja uiteindelijk is het haar lijf, maar ik besluit ook voor haar dat ze naar de tandarts moet. En dat ze geen alcohol mag.
  8. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    quote:
    Dit schreef Anke



    Dit is wat ik van heel veel niet-vaccinerende moeders lees. IK laat MIJN...
    En dit vind ik dus zo opmerkelijk.

    Hoe oud is ze? 13? Over 3 jaar is ze in de medische wereld volledig bevoegd tav medische beslissingen die haarzelf betreffen, dan heb jij als moeder nul zeggenschap.
    Nu is ze dat ook al grotendeels.

    Hoe zou het voor jou zijn als ze over 2 jaar zegt dat ze die vaccinatie wel wil - heb je er dan wel vrede mee?

    Wat maakt dat uit voor de discussie? Of ik er dan vrede mee heb? Draai het om: hoeveel meiden hebben er later vrede mee dat hun ouders de keuze hebben gemaakt om wel te vaccineren? Onder aan de streep doe je in beide gevallen wat jou het beste lijkt.

    Het enige voordeel van voor je kind kiezen om niet te vaccineren is dat de meiden zelf later alsnog kunnen kiezen. Het nadeel van kiezen om je dochter wel te laten vaccineren, is dat zij die keuze niet meer ongedaan kan maken.
  9. robbyrood
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van robbyrood
    Softenon was ook een "perfect middel"...
  10. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef Salome



    Ik vind het raarder dat meisjes van 13 die beslissing zelf mogen nemen. 'Mijn dochter koos ervoor..., enz.'
    Als wijzelf al niet uit de enorme brij aan (non)informatie op internet komen, hoe moet dat dan wel niet voor zo'n wurm?
    Ja uiteindelijk is het haar lijf, maar ik besluit ook voor haar dat ze naar de tandarts moet. En dat ze geen alcohol mag.


    wurm? Smile

    Dat laatste is wettelijk geregeld
    En een tandarts vind ik van een geheel andere orde.

    Volgens mij was mijn dochter 14 ofzo.. ik weet dat er bij haar op school toen heel veel aandacht aan besteed is. En dat wij er samen veel over hebben gesproken. Nou zaten wij op 1 lijn, dat scheelde enorm. Ik weet niet wat ik zou hebben gedaan als zij had volhard in het niet-willen terwijl het mij wel verstandig leek..
  11. Anke
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Anke
    quote:
    Dit schreef robbyrood
    Softenon was ook een "perfect middel"...




    Ik zou het ook prettiger vinden als er iets ontwikkeld zou worden wat jongens zouden moeten innemen, zodat dat HPV-virus niet langer seksueel overdraagbaar is..
    Da's toch eigenlijk sowieso weird - dat daar niets voor onderzocht is? (of wellicht wel)
  12. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Anke




    Ik zou het ook prettiger vinden als er iets ontwikkeld zou worden wat jongens zouden moeten innemen, zodat dat HPV-virus niet langer seksueel overdraagbaar is..
    Da's toch eigenlijk sowieso weird - dat daar niets voor onderzocht is? (of wellicht wel)


    Jongens kunnen ook gevaccineerd. In Australi? gebeurt dat al. Deze kanker komt ook voor als penis- of als anuskanker, keelkanker.
Terug naar de lijst