Hoe slecht is een magnetron?

Hoe slecht is een magnetron? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Loeki

    Maar, als je in een pannetje kookt en het eten wordt verwarmd, dan worden die moleculen toch ook door elkaar geschud?
    Alleen is dat dan het gevolg van het verwarmen zelf, en niet van de straling.

    Of zeg ik nou iets heel doms... ? Smile


    Wat is het verschil tussen warmtegolven en elektrische golven.
    Straling heeft een nare klank.
  2. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    Magnetron en plastic schijnt dan weer wel echt slecht te zijn. Door verhitting komen er schadelijke stoffen vrij vanuit het plastic. Ik gebruik dus alleen nog glas als ik iets opwarm.
  3. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    babyfles is plastic oeps foutje
  4. Fons69
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Fons69
    quote:
    Dit schreef daro
    Magnetron en plastic schijnt dan weer wel echt slecht te zijn. Door verhitting komen er schadelijke stoffen vrij vanuit het plastic. Ik gebruik dus alleen nog glas als ik iets opwarm.



    Daarom hebben ze plastic uitgevonden welke geschikt is voor magnetron gebruik.
    Hierin zitten geen schadelijke stoffen die uit kunnen dampen ten gevolge van de warmte.
  5. quote:
    Dit schreef Fons69



    Daarom hebben ze plastic uitgevonden welke geschikt is voor magnetron gebruik.
    Hierin zitten geen schadelijke stoffen die uit kunnen dampen ten gevolge van de warmte.


    Inderdaad. Er zijn erg veel soorten plastic en speciale magnetron folie/bakjes, waar dit gevaar dus niet aan kleeft.
  6. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Fons69



    Daarom hebben ze plastic uitgevonden welke geschikt is voor magnetron gebruik.
    Hierin zitten geen schadelijke stoffen die uit kunnen dampen ten gevolge van de warmte.


    Ikzelf was er tot voor kort niet van op de hoogte dat dit slecht zou kunnen zijn. Ik denk dat meer mensen er niet van op de hoogte zijn en dat je dan wel je bakjes moet controleren hierop. Ik deed dat nooit namelijk. Dus ingevroren soep zo in de magnetron. Nu doe ik dat in een glazen schaal. Daarbij neem ik gewoon het zekere voor het onzekere nu. Geen plastic in de magnetron. Wat nu niet is kan nog komen zeg maar......................
  7. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef DaniellaJ

    Ik zou me meer zorgen maken over chronische blootstelling aan straling ( wifi, telefoon) dan over een eventueel effect van de magnetron op het eten.
    Goed letten op houdbaarheid/bewaar methode vanwege bacterie groei, snel opwarmen in de magnetron en even doorroeren ivm mogelijke hotspots ( hete stukjes aardappel of zo).
    Klaar.


    Dan ook de radio weg en alle lichten uit. En het infrarood van de afstandsbediening, of gewoon van je eigen lijf. Allemaal elektromagnetische straling.
  8. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Wat is het verschil tussen warmtegolven en elektrische golven.
    Straling heeft een nare klank.


    Je verwarming straalt ook warmte uit. Een 'zonnestraal' klinkt toch ook niet naar?
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef indigo


    Dan ook de radio weg en alle lichten uit. En het infrarood van de afstandsbediening, of gewoon van je eigen lijf. Allemaal elektromagnetische straling.


    Het is niet de bedoeling dat jij hier zinnige opmerkingen plaatst. Je bent de vrouw van de webmaster.





































    Smile
  10. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee
    quote:
    Dit schreef daro


    Ikzelf was er tot voor kort niet van op de hoogte dat dit slecht zou kunnen zijn. Ik denk dat meer mensen er niet van op de hoogte zijn en dat je dan wel je bakjes moet controleren hierop. Ik deed dat nooit namelijk. Dus ingevroren soep zo in de magnetron. Nu doe ik dat in een glazen schaal. Daarbij neem ik gewoon het zekere voor het onzekere nu. Geen plastic in de magnetron. Wat nu niet is kan nog komen zeg maar......................


    Tot je even snel een niet-geschikt bord gebruikt... Dat overkwam mij laatst en dat was ook niet echt leuk Smile
  11. indigo
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van indigo
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Ik heb geen magnetron. Warm eten altijd op in de pan of in de oven. Vooral omdat ik, al dan niet onterecht, in de veronderstelling ben dat een magnetron je eten aantast. Google geeft zoveel tegenstrijdige antwoorden, en tja... als Google het antwoord niet heeft, is er maar 1 plek waar je nog terecht kunt... Smile

    Dus... hoe slecht is het gebruiken van een magnetron voor je eten?


    Niet.

    De microgolven laten met name de watermoleculen trillen. Bewegende deeltjes ervaren wij als warm. Meer is het niet (hogere temperatuur is simpel gezegd niets anders dan moleculen die sneller bewegen/harder botsen).
  12. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    quote:
    Dit schreef jellehl


    Het is niet de bedoeling dat jij hier zinnige opmerkingen plaatst. Je bent de vrouw van de webmaster.






































    Smile



    quote:
    Dit schreef jellehl


    Het is niet de bedoeling dat jij hier zinnige opmerkingen plaatst. Je bent de vrouw van de webmaster.



    Ik wachtte al op haar bijdrage. In dit geval



































    Smile




    Ik wachtte al op haar bijdrage. In dit geval
Terug naar de lijst