Hoe slecht is een magnetron?

Hoe slecht is een magnetron? 

Onderwerp van Bloem

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Tinus
    Wees jezelf!!

    Toon alleen de berichten van Tinus
    quote:
    Dit schreef Bloem

    Het is toch ook algemeen bekend dat een magnetron niet de beste optie is en de moleculen in je voedsel aantast?

    Bakken, dat tast pas moleculen aan! >>LINK<<
  2. Pascal
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Pascal
    quote:
    Dit schreef Deedee



    Dat, dus


    Niet verder gelezen he.. Smile
  3. Deedee
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Deedee
    Dat dan weer wel, alleen niet meer gereageerd Smile
  4. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    Oke... Toch blijft het knagen. Ik heb een lading baby-prut-zooi gemaakt en au bain Marie opwarmen duurt me te lang. Maar toch twijfel ik over die magnetron.
  5. quote:
    Dit schreef Bloem
    Oke... Toch blijft het knagen. Ik heb een lading baby-prut-zooi gemaakt en au bain Marie opwarmen duurt me te lang. Maar toch twijfel ik over die magnetron.



    Helpt het als ik zeg dat ik voor mijn kinderen altijd alles (flessen melk, zelgemaakte baby prut zooi, bekers melk) in de magnetron heb opgewarmd en het gewoon twee gezonde jongemannen van 16 en 20 zijn? En wat Tinus zegt: bij bakken vinden veel meer chemische reacties plaats (waarbij moleculen dus echt veranderen) dan bij verwarmen in de magnetron. Ik neem aan dat je je kinderen wel gewoon brood te eten geeft?
  6. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    deed ik ook maar de vorige eeuw. Had wel een opwarm ding van mijn zus gekregen maar duurde me te lang. nooit gebruikt Heb ook veel bij macdonalds gegeten met peuter. Toen had je nog die ballenbak
  7. Loeki
    al sinds de oprichting

    Toon alleen de berichten van Loeki
    quote:
    Dit schreef Pascal
    hij schud de moleculen waardoor er warmte ontstaat, alleen vind ik eten lekerderstigster uit een pan of oven.. Gebruik de magnetron alleen om drinken op te warmen, soep en ontdooien.. Verder gaat hij op combi of gewoon hete lucht..

    Maar, als je in een pannetje kookt en het eten wordt verwarmd, dan worden die moleculen toch ook door elkaar geschud?
    Alleen is dat dan het gevolg van het verwarmen zelf, en niet van de straling.

    Of zeg ik nou iets heel doms... ? Smile
  8. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Oke... Toch blijft het knagen. Ik heb een lading baby-prut-zooi gemaakt en au bain Marie opwarmen duurt me te lang. Maar toch twijfel ik over die magnetron.


    Ik heb het ook altijd in de magnetron verwarmd..maar ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen hierin. Ik ben bang dat er net zoals je al aangaf voor- en tegen argumenten te vinden zijn.
  9. DaniellaJ
    Zweven is leven

    Toon alleen de berichten van DaniellaJ
    quote:
    Dit schreef Bloem
    Oke... Toch blijft het knagen. Ik heb een lading baby-prut-zooi gemaakt en au bain Marie opwarmen duurt me te lang. Maar toch twijfel ik over die magnetron.

    Ik zou me meer zorgen maken over chronische blootstelling aan straling ( wifi, telefoon) dan over een eventueel effect van de magnetron op het eten.
    Goed letten op houdbaarheid/bewaar methode vanwege bacterie groei, snel opwarmen in de magnetron en even doorroeren ivm mogelijke hotspots ( hete stukjes aardappel of zo).
    Klaar.
  10. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Solar

    Niet? Pfff begon mij net een beetje Lara Croft te voelen met mijn magnetron. ...


    Jammer h?, ik voelde me eindelijk stoer enzo
  11. geest
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van geest
    ik zou me zorgen maken om een derde wereldoorlog
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem

    quote:
    Dit schreef frida_m
    Ik neem aan dat je je kinderen wel gewoon brood te eten geeft?

    Wat is de link tussen brood en magnetron?
Terug naar de lijst