Verantwoordelijkheid huurwoning na relatiebreuk

Verantwoordelijkheid huurwoning na relatiebreuk 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik ga zo maar eens beginnen met bellen.

    Het is gewoon stom van mij dat ik er nooit aan gedacht heb. Ik wilde maar ??n ding en dat was weg. Ik heb 13 jaar geleden letterlijk zoon op de arm genomen en ben met zoons knuffels, mijn paspoort en wat noodkleding weggegaan en ben buiten het bereik van de losse handen van vader van zoon gaan wonen.

    We hadden geen samenlevingscontract, waren niet getrouwd en vader heeft nooit financieel bijgedragen. Het was ook voor de tijd van een ouderschapsplan, dus ook dat is er niet.
    De enige offici?le papieren die ik heb, zijn de veroordeling van vader voor geweld tegen zoon en mij en de gezagswijziging (van gezamenlijk gezag naar eenhoofdig gezag ivm datzelfde geweld). Ik hoop toch dat ik daarmee kan aantonen dat ik er toch echt al lang weg ben en waarom overleg geen optie is, mocht de verhuurder moeilijk gaan doen?


    Weet je wel zeker dat hij er zelf nog woont dan?
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef EmC


    Weet je wel zeker dat hij er zelf nog woont dan?


    Ja, dat weet ik zeker. De nepplanten (zeg maar niets) en andere decoratie in de vensterbank zijn, net als de rolgordijnen en luxaflex voor de verschillende ramen, nog steeds dezelfde als die ik daar zo'n 15 jaar geleden voor heb gekocht. Inmiddels hopeloos verbleekt en uit de tijd, ik mag toch hopen dat een nieuwe bewoner dat niet heeft overgenomen Smile

    Hij staat in het telefoonboek ook nog op dat adres trouwens.
  3. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Ja, dat weet ik zeker. De nepplanten (zeg maar niets) en andere decoratie in de vensterbank zijn, net als de rolgordijnen en luxaflex voor de verschillende ramen, nog steeds dezelfde als die ik daar zo'n 15 jaar geleden voor heb gekocht. Inmiddels hopeloos verbleekt en uit de tijd, ik mag toch hopen dat een nieuwe bewoner dat niet heeft overgenomen Smile

    Hij staat in het telefoonboek ook nog op dat adres trouwens.


    Oke :-)
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Nou, tot nu toe was het makkelijk. De makelaar die het huis een aantal deuren verderop verkocht had, wist de eigenaar te benoemen. De eigenaar kon mij vertellen dat ik idd nog steeds op het huurcontract sta.

    Ze gaan nu overleggen of en hoe ik van het contract af kom, omdat in normale gevallen twee handtekeningen nodig zijn en dat nu geen optie is. Ik word terug gebeld, wordt vervolgd dus.
  5. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Nou, tot nu toe was het makkelijk. De makelaar die het huis een aantal deuren verderop verkocht had, wist de eigenaar te benoemen. De eigenaar kon mij vertellen dat ik idd nog steeds op het huurcontract sta.

    Ze gaan nu overleggen of en hoe ik van het contract af kom, omdat in normale gevallen twee handtekeningen nodig zijn en dat nu geen optie is. Ik word terug gebeld, wordt vervolgd dus.

    Verstandig van je.
  6. Yvonne48
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne48
    Kun je niet langs de gemeente gaan ?? Daar staat aangegeven sinds wanneer je op je huidige adres woont !
  7. ila4
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van ila4
    Blijkbaar betaald hij al 13 jaar lang gewoon de huur.
    Niks aan het handje.
    Ik zou mezelf wel uitschrijven op dat huurcontract.
    30 mrt '18 - 12:07:13 / 30 mrt '18 - 12:22:12
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Inmiddels terug gebeld.

    Ik heb zoals Yvonne al noemde, de gemeente nodig. Ik heb een uittreksel van de woongeschiedenis van zoon en mij nodig. Daarnaast wil de verhuurder het vonnis van de rechtbank hebben waarin staat dat hij is veroordeeld voor geweld tegen ons, omdat ze dat accepteren als reden waarom ik er niet eerder aan gedacht heb. Dan kan ik ook niet met terugwerkende kracht alsnog aansprakelijk gesteld worden voor schade waarvan aan te tonen is dat het al van langer geleden is.

    Ik ga dus maar even de benodigde papieren uit de kast trekken en dinsdag heb ik een afspraak met de gemeente. Het valt me tot nu toe mee, vooralsnog zit iedereen in de meewerkstand.
  9. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Ik las net dat als bij een relatiebreuk een partner van het huurcontract wil, er een nieuwe inkomenstoets komt om te bepalen of de achterblijvende partij kan betalen. Stel nou dat hij die toets niet doorkomt, wat dan? Of ik kom niet van het contract af, of hij moet eruit?


    Ik neem aan dat de verhuurder op grond van de huurbescherming je ex niet zomaar uit het huis kan zetten, ook al zou hij niet voldoen aan de inkomenstoets.
    Zolang er geen huurachterstand is, is er voor de verhuurder geen reden om moeilijk te doen, lijkt me.
  10. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Inmiddels terug gebeld.


    Ik ga dus maar even de benodigde papieren uit de kast trekken en dinsdag heb ik een afspraak met de gemeente. Het valt me tot nu toe mee, vooralsnog zit iedereen in de meewerkstand.


    Dat is al heel fijn,,,succes..Smile
  11. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dion


    Ik neem aan dat de verhuurder op grond van de huurbescherming je ex niet zomaar uit het huis kan zetten, ook al zou hij niet voldoen aan de inkomenstoets.
    Zolang er geen huurachterstand is, is er voor de verhuurder geen reden om moeilijk te doen, lijkt me.


    Ik ga er vanuit dat hij gewoon kan blijven zitten. En zo niet omdat ze die huizen heel graag willen verkopen en dit een mooie aanleiding kan zijn om hem eruit te krijgen, dan is dat zijn probleem. Klinkt hard, maar ik voel me absoluut niet verantwoordelijk meer voor zijn welzijn.
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Bedankt voor het meedenken allemaal! Dinsdag de gemeente en daarna weer verder regelen. Zoals het er nu uit ziet, gaat het allemaal soepeltjes en sta ik binnenkort niet meer op het contract Smile
Terug naar de lijst