Verantwoordelijkheid huurwoning na relatiebreuk

Verantwoordelijkheid huurwoning na relatiebreuk 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. acda
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van acda
    quote:
    Dit schreef scar
    Mensen worden hun huis niet uitgezet omdat hun inkomen te laag is voor de huur maar omdat ze hun huur niet betalen.


    Ja wel, zie antwoord juridisch loket.
  2. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Wij blijken samen op het huurcontract te staan: samenhuur dus. Ik vraag mij af in hoeverre de verhuurder mij gaat vertellen wat ze met het huurcontract gaat doen. Ivm het veiligheidsaspect wil ik het wel graag weten als hij eruit gezet zou gaan worden Smile


    Wat een ellendig dilemma.

    Maar op dat huurcontract blijven staan en medeverantwoordelijk blijven is denk ik ook geen optie.
  3. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef scar
    Ik denk dat ze niets doen als hij al twaalf jaar keurig de huur betaalt.


    Daar ga ik ook vanuit, maar mochten ze anders beslissen dan is het wel handig dat ik de politie hier kan inseinen dat hij mogelijk voor de deur gaat staan. Gelukkig is voor de deur komen hier onmogelijk zonder gezien te worden, ik heb alleen een stoep voor de deur. Met de auto kun je niet voor het huis komen.

    De eigenaar van het huurhuis blijkt pas sinds een jaar de eigenaar te zijn, de huizen zijn overgenomen net als de huurcontracten.
    Er schijnen nieuwe papieren overlegd te zijn. Mijn ex moet hebben geweten dat ik ook nog op het contract sta, dat heeft hij een jaar geleden nog kunnen lezen. Het is op zijn minst aannemelijk te maken dat hij mij dus doelbewust erop heeft laten staan.
    De nieuwe eigenaar is een partij dat huurhuizen opkoopt met het doel ze te verkopen zodra de zittende huurder eruit gaat. 2-1=0?

    Ik acht de kans re?el dat ze hem aan de wettelijke regels gaan houden en hem dus de huur opzeggen. Ik hoop van niet, ik weet hoe belangrijk deze woning voor hem was (en waarschijnlijk nog steeds is). Lang verhaal, maar het 'afpakken' van de woning is waarschijnlijk (als het nog steeds zo is) voor hem echt het ergste wat je hem aan zou kunnen doen.
    Niet dat ik dan medelijden met hem zou hebben, maar het zou hem heel onberekenbaar en gevaarlijk kunnen maken. Ik heb geen zin in tussen 6 plankjes eindigen door hem, zeg maar. Voor hem, voor mij en de mensen die ik lief heb, zou het dus fijner zijn als hij kan blijven zitten waar hij zit.

    Eerst dinsdag de gemeente maar.
    2 apr '18 - 13:03:58 / 2 apr '18 - 14:47:25
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef fleurie


    Wat een ellendig dilemma.

    Maar op dat huurcontract blijven staan en medeverantwoordelijk blijven is denk ik ook geen optie.


    Ik heb 13 jaar geleden besloten dat als hij mij (nog meer) geweld aan wil doen, hij het toch wel doet ongeacht wat ik ook doe of laat.
    Ik heb het allemaal netjes geregeld voor zoon, ook voor als ik zou overlijden. Dat was voor mij het meest belangrijke.
    Ik heb gekozen voor rust: ik woon op zo'n 160km afstand van het huurhuis en ik ben niet achter alimentatie voor zoon aangegaan toen mijn ex na 2 maanden betalen besloot om er weer mee te stoppen. We hadden een mondelinge afspraak.
    Als hij daadwerkelijk uit het huis zou moeten, dan zij het dus zo. Richt hij dan zijn woede op mij, dan zij het ook zo. Klinkt nogal fatalistisch, maar zo dramatisch is het niet. Ik weiger in angst te leven en ik heb toch geen invloed op zijn keuzes.
  5. Dayenne
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Dayenne
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Wij blijken samen op het huurcontract te staan: samenhuur dus. Ik vraag mij af in hoeverre de verhuurder mij gaat vertellen wat ze met het huurcontract gaat doen. Ivm het veiligheidsaspect wil ik het wel graag weten als hij eruit gezet zou gaan worden Smile

    Misschien kun je deze zwaarwegende reden met de verhuurder bespreken? Evt in combinatie met uitspraken van de rechter. Daarnaast heeft je ex geen achterstanden. Dat zouden redenen kunnen zijn waarom een verhuurder kan afwijken van de inkomens eisen.
  6. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef Dayenne

    Misschien kun je deze zwaarwegende reden met de verhuurder bespreken? Evt in combinatie met uitspraken van de rechter. Daarnaast heeft je ex geen achterstanden. Dat zouden redenen kunnen zijn waarom een verhuurder kan afwijken van de inkomens eisen.


    Ik wil dat wel overleggen. Hoe fout de weg er naartoe ook is gegaan, ik hoop dat de vader van mijn zoon lekker kan blijven zitten waar hij zit. Voor iedereen rustiger, behalve voor de verhuurder Smile
  7. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    Als jij kan aantonen dat je al twaalf jaar weg bent en hij kan aantonen dat hij al twaalf jaar zelf zijn huur betaald, lijkt het mij sterk dat ze de huur op zeggen. doen ze dit wel kan hij vervangende toestemming rechter vragen en als hij dan aantoont dat hij netjes heeft betaald zal de huurders bescherming ingaan.
  8. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef ikke71
    Als jij kan aantonen dat je al twaalf jaar weg bent en hij kan aantonen dat hij al twaalf jaar zelf zijn huur betaald, lijkt het mij sterk dat ze de huur op zeggen. doen ze dit wel kan hij vervangende toestemming rechter vragen en als hij dan aantoont dat hij netjes heeft betaald zal de huurders bescherming ingaan.


    Ik hoop voor hem dat het zo werkt. Ik heb mijn donkerbruine vermoedens dat hij de woning financiert met zwart geld. Ik weet uit betrouwbare bronnen waar hij werkt en in welke functie. De CAO verklapt zijn loon. No way dat hij met alleen zijn witte inkomen de woning kan finamcieren. Hij zal voor huurdersbescherming wel met een sluitende verklaring moeten kunnen komen hoe hij het al die tijd heeft kunnen betalen?

    Ik heb besloten dat ik morgen voor hem ga pleiten. Ik heb echt helemaal geen zin in gedoe. Maar het blijft ook wel een raar idee dat hij min of meer voor zijn foute gedrag beloond wordt op deze manier.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Suzette


    .. Ik heb echt helemaal geen zin in gedoe. ..


    Deze zin heb ik nogal eens gehoord als het gaat om de korte termijn.. maar zet voor jezelf goed op een rij wat de lange termijn effecten kunnen zijn en vrijwaar je daarvan... verder ... petje af hoe je de dingen aanpakt..
  10. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Ik zou het heel kort en neutraal brengen, dat jullie er na 12 jaar achter kwamen dat je ton had moeten zorgen van het contract te komen en wat er voor nodig is om het alsnog officieel te maken dat je er niet meer woont.

    Geen slapnde honden wakker maken door het over allerlei scenario?s te hebben. Soms werkt ?beetje dom geweest? beter.

    Pleiten, uitleggen, vervangende toestemming kan allemaal nog als ze wel van alles gaan eisen
  11. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ik zou het heel kort en neutraal brengen, dat jullie er na 12 jaar achter kwamen dat je ton had moeten zorgen van het contract te komen en wat er voor nodig is om het alsnog officieel te maken dat je er niet meer woont.

    Geen slapnde honden wakker maken door het over allerlei scenario?s te hebben. Soms werkt ?beetje dom geweest? beter.

    Pleiten, uitleggen, vervangende toestemming kan allemaal nog als ze wel van alles gaan eisen



    Inderdaad is dat het verstandigste. Het is helemaal niet interessant voor een verhuurder of hij 12 jaar geleden gewelddadig is geweest tegen zijn ex, zwart werkt of wat dan ook. Er zijn genoeg criminelen en zwartwerkers die een huis huren. Zolang de huur Mar betaald wordt en er geen illegale dingen gebeuren.

    voor Suzette is het niet belangrijk hoe hij betaald. Is allemaal info wat er eigenlijk niet toe doet. het enige belangrijke is dat Suzzettd niet de huur heeft opgezegd en dat is alleen aan haar te wijten. Dus nu snel doen en welke gevolgen dat voor hem heeft is eigenlijk niet ter zake doende. Dat had ook hij kunnen weten hij heeft alleen dankbaar gebruik gemaakt van de situatie dat er geen vragen gesteld werden door de verhuurder. gelukkig is er in die twaalf jaar een huurachterstand geweest anders had ze dat ook nog betalen. Snel regelen zonder veel extra info.Is het slimst
  12. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef jellehl


    Deze zin heb ik nogal eens gehoord als het gaat om de korte termijn.. maar zet voor jezelf goed op een rij wat de lange termijn effecten kunnen zijn en vrijwaar je daarvan... verder ... petje af hoe je de dingen aanpakt..


    Het simpelste is wat er al gezegd is, ik hou het zakelijk. Dat heb ik tot nu toe altijd gedaan en dat zal ik ook altijd blijven doen. Als ik met modder had willen smijten, dan had ik deze man volledig kapot kunnen maken. Maar dat is het mij niet waard, voor mezelf niet maar ook voor hem niet en zeker voor mijn zoon niet.

    Maar als ze van plan zijn de huur op te gaan zeggen, wat ze wettelijk schijnen te mogen doen, dan wil ik wel voor hem pleiten dat hij 13 jaar de huur is blijven betalen. Dat heeft hij ook gewoon gedaan, die credits heeft hij.

    Enne, dank je wel
Terug naar de lijst