Verantwoordelijkheid huurwoning na relatiebreuk

Verantwoordelijkheid huurwoning na relatiebreuk 

Onderwerp van Suzette

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef meeuw
    Ik zou het heel kort en neutraal brengen, dat jullie er na 12 jaar achter kwamen dat je ton had moeten zorgen van het contract te komen en wat er voor nodig is om het alsnog officieel te maken dat je er niet meer woont.

    Geen slapnde honden wakker maken door het over allerlei scenario?s te hebben. Soms werkt ?beetje dom geweest? beter.

    Pleiten, uitleggen, vervangende toestemming kan allemaal nog als ze wel van alles gaan eisen


    Ow, maar de overwegingen in mijn hoofd zijn niet dezelfde als dat ik naar de verhuurder zal zeggen hoor 😉 Hier benoem ik de dingen die mee kunnen spelen en wat dat eventueel voor gevolgen kan hebben. Misschien had ik dat duidelijker moeten stellen.
  2. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    quote:
    Dit schreef ikke71



    Inderdaad is dat het verstandigste. Het is helemaal niet interessant voor een verhuurder of hij 12 jaar geleden gewelddadig is geweest tegen zijn ex, zwart werkt of wat dan ook. Er zijn genoeg criminelen en zwartwerkers die een huis huren. Zolang de huur Mar betaald wordt en er geen illegale dingen gebeuren.

    voor Suzette is het niet belangrijk hoe hij betaald. Is allemaal info wat er eigenlijk niet toe doet. het enige belangrijke is dat Suzzettd niet de huur heeft opgezegd en dat is alleen aan haar te wijten. Dus nu snel doen en welke gevolgen dat voor hem heeft is eigenlijk niet ter zake doende. Dat had ook hij kunnen weten hij heeft alleen dankbaar gebruik gemaakt van de situatie dat er geen vragen gesteld werden door de verhuurder. gelukkig is er in die twaalf jaar een huurachterstand geweest anders had ze dat ook nog betalen. Snel regelen zonder veel extra info.Is het slimst


    Als je goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik 13 jaar geleden ben weggegaan. Je had ook kunnen lezen dat de verhuurder de veroordelingen wil als bewijs waarom ik in mijn geval geen twee handtekeningen op ??n formulier ga krijgen ?n omdat ze mij dan ook vrijpleiten van eventuele schade aan de woning. Het doet er dus wel degelijk toe, dat geweld.
    Je had ook kunnen lezen dat er wettelijke gronden zijn om hem eruit te kunnen zetten (samenhuur en inkomenstoets) evenals dat dat voor mij wel degelijk een punt is ivm het veiligheidsaspect. Niemand is gebaat bij nog meer geweld, ook mijn ex niet.

    Ik weet dat ik nu fel reageer, maar nadat je in de loop der jaren meerdere keren mijn verhaal onderuit hebt geprobeerd te halen en openlijk hier op OA het meerdere malen voor hem opgenomen hebt tijdens de zeldzame keren dat ik iets over mijn ex schrijf, gaan mijn nekharen overeind staan als ik een reactie van jou zie in een topic dat voor mij gevoelig ligt. Ik weet nu wel dat je het zo'n charmante en vriendelijke man vindt en hem op zijn blauwe ogen gelooft, dat heb je al meerdere keren laten blijken. Ik kan het je niet eens kwalijk nemen, dat heb ik ook ooit gedaan. Maar echt, je hebt geen idee...laat ik het zo zeggen, de veroordelingen spreken voor zich. Het zou je sieren als je je er niet mee bemoeit, net zoals ik mij niet met jou bemoei. Ik heb mij tot nu toe altijd inhouden, maar daar ben ik bij deze klaar mee.

    Ik zou je dan bij deze ook vriendelijk doch dringend willen vragen om vanaf hier niet meer te schrijven in dit draadje.
  3. ikke71
    it's me

    Toon alleen de berichten van ikke71
    quote:
    Dit schreef Suzette


    Als je goed had gelezen, dan had je kunnen lezen dat ik 13 jaar geleden ben weggegaan. Je had ook kunnen lezen dat de verhuurder de veroordelingen wil als bewijs waarom ik in mijn geval geen twee handtekeningen op ??n formulier ga krijgen ?n omdat ze mij dan ook vrijpleiten van eventuele schade aan de woning. Het doet er dus wel degelijk toe, dat geweld.
    Je had ook kunnen lezen dat er wettelijke gronden zijn om hem eruit te kunnen zetten (samenhuur en inkomenstoets) evenals dat dat voor mij wel degelijk een punt is ivm het veiligheidsaspect. Niemand is gebaat bij nog meer geweld, ook mijn ex niet.

    Ik weet dat ik nu fel reageer, maar nadat je in de loop der jaren meerdere keren mijn verhaal onderuit hebt geprobeerd te halen en openlijk hier op OA het meerdere malen voor hem opgenomen hebt tijdens de zeldzame keren dat ik iets over mijn ex schrijf, gaan mijn nekharen overeind staan als ik een reactie van jou zie in een topic dat voor mij gevoelig ligt. Ik weet nu wel dat je het zo'n charmante en vriendelijke man vindt en hem op zijn blauwe ogen gelooft, dat heb je al meerdere keren laten blijken. Ik kan het je niet eens kwalijk nemen, dat heb ik ook ooit gedaan. Maar echt, je hebt geen idee...laat ik het zo zeggen, de veroordelingen spreken voor zich. Het zou je sieren als je je er niet mee bemoeit, net zoals ik mij niet met jou bemoei. Ik heb mij tot nu toe altijd inhouden, maar daar ben ik bij deze klaar mee.

    Ik zou je dan bij deze ook vriendelijk doch dringend willen vragen om vanaf hier niet meer te schrijven in dit draadje.



    Jammer dat je het zo leest. ik neem het totaal niet voor hem op. Ik heb het drie keer na gelezen en kan dat niet terug vinden. Ik noemde juist dat je het zO snel mogelijk moet regelen met zo min mogelijk info naar de woningbouw. Juist ivm geweld hoe meer info jij de woningbouw geeft hoe bozer hij gaat worden. Ik bedoelde alleen te zeggen dat de woningbouw jou gewoon van het huurcontract af moet halen alle reden erom heen is niet belangrijk. Je moet van dat contract af en dat mogen ze jou niet weigeren. Desnoods per datum vandaag maar ze kunnen je niet dwingen wen huurcontract aan te houden.

    AIk snap gezien de situatie dat je fel reageerd. Ik ben je vijand niet Suzette. Dat ik hem toevallig een paar jaar naast hem gewoond heb betekend niet dat ik het voor hem opneem. Ik snap je angst maar ik spreek hem niet zie en niet en heb daar geen belang bij. En dat is al vanaf 2003 ofzo....Ik heb totaal geen belang bij die man en dat weet je wel. maar ik snap je angst. Ik zal niet meer reageren als dat prettiger voor je is. Veel succes en ik hoop oprecht dat je snel en zonder veel gedoe dit geregeld hebt,.
  4. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Bijzonder hoe je nu ineens een enorme draai maakt. Maar goed, ik ga er geen welles-nietes spelletje van maken. Ik ben blij dat je mijn verzoek om niet meer te reageren lijkt te gaan respecteren.
    3 apr '18 - 12:43:45 / 3 apr '18 - 12:53:46
  5. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Zo, bij de gemeente geweest en daar mijn woonhistorie gekregen. Dat samen met de gevraagde veroordelingen ingescand en gemaild. Daarna gebeld, de verhuurder zegt alle papieren nu te hebben om mij van het huurcontract af te krijgen, fijn!

    Ik heb wel gevraagd of de vader van zoon nu het huis alleen mag blijven huren, omdat hij zich al die jaren een goed huurder getoond heeft. Ze zijn er nog niet uit, het moet eerst een commissie door. Wordt vervolgd dus nog.
  6. Inge65
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Inge65
    quote:
    Dit schreef Suzette
    Zo, bij de gemeente geweest en daar mijn woonhistorie gekregen. Dat samen met de gevraagde veroordelingen ingescand en gemaild. Daarna gebeld, de verhuurder zegt alle papieren nu te hebben om mij van het huurcontract af te krijgen, fijn!

    Ik heb wel gevraagd of de vader van zoon nu het huis alleen mag blijven huren, omdat hij zich al die jaren een goed huurder getoond heeft. Ze zijn er nog niet uit, het moet eerst een commissie door. Wordt vervolgd dus nog.

    Goed gedaan! En ik bewonder je hoe je hiermee omgaat!
  7. Yvonne48
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Yvonne48
    Goed gedaan !
  8. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    quote:
    Dit schreef Inge65

    Goed gedaan! En ik bewonder je hoe je hiermee omgaat!

    +1
  9. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    Dank jullie wel Smile
  10. Suzette
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Suzette

    SmileSmileSmile

    Ik ben van het huurcontract af!

    In verband met het veiligheidsaspect hebben ze besloten om mij stilzwijgend van het contract te halen. Vader van zoon mag dus blijven zitten ?n hij wordt dus niet ge?nformeerd. Alleen als hij achterstanden gaat oplopen of schade moet gaan betalen en mij er dan voor verantwoordelijk wil gaan stellen, zal hij erachter komen. Dan gaat hij te horen krijgen dat de verhuurder op de hoogte is van dat ik al heel lang weg ben, waarom en dat ze mij daarom niet verantwoordelijk achten voor welke achterstand of schade dan ook.

    Helemaal top van de verhuurder, ik ben blij Smile
  11. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Suzette
    SmileSmileSmile

    Ik ben van het huurcontract af!

    In verband met het veiligheidsaspect hebben ze besloten om mij stilzwijgend van het contract te halen. Vader van zoon mag dus blijven zitten ?n hij wordt dus niet ge?nformeerd. Alleen als hij achterstanden gaat oplopen of schade moet gaan betalen en mij er dan voor verantwoordelijk wil gaan stellen, zal hij erachter komen. Dan gaat hij te horen krijgen dat de verhuurder op de hoogte is van dat ik al heel lang weg ben, waarom en dat ze mij daarom niet verantwoordelijk achten voor welke achterstand of schade dan ook.

    Helemaal top van de verhuurder, ik ben blij Smile

    Da's zeker keurig en goed meegedacht. Top!
  12. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    Wat fijn! Voel je je opgelucht nu?
Terug naar de lijst