Vakantie zoon geweigerd

Vakantie zoon geweigerd 

Onderwerp van Aicha

BEHEERD DOOR:
bart
Terug naar de lijst
  1. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Aicha
    Morgen komt zoon een dagje naar huis...even samen goed praten ipv appen en kort bellen.

    Samen uitzoeken wat nu het beste is om te doen met vooral het welzijn van zoon hoog in het vaandel te houden en zijn gevoel te volgen.

    Ik merk dat ik pislink ben en het liefste daar even de boel duidelijk maak hoe ik er persoonlijk over denk maar daar help ik zoon niet mee.....adem in adem uit....



    Goed zo!
  2. Aicha
    Just be

    Toon alleen de berichten van Aicha

    Het verdere verhaal:

    Vandaag komt er een mail binnen van het bedrijf met als eerste zin: Naar aanleiding van ons gesprek van afgelopen maandag 23 juli bevestig ik je hierbij dat je
    op eigen verzoek je ontslag indient per 1 september 2018.
    Dit betekent dat formeel gezien maandag 30 juli je offici?le laatste werkdag is.
    We willen je vragen om alle spullen die je van ons in bruikleen hebt gekregen op je laatste
    werkdag mee te nemen en over te dragen aan onze floormanager.

    De rest van de brief is hoe blij ze waren met zijn tomeloze inzet en flexibiliteit, dat ze hem een fijne vakantie en een goede toekomst wensen.
    Owja met het dringende verzoek om morgen dit document te ondertekenen.

    Zoon is teleurgesteld, zijn woorden zijn verdraaid en wil hiermee naar het buro voor rechtshulp. deze is morgen middag open onder werktijd. Hij heeft netjes gevraagd of hij om zijn rechten en plichten vast te stellen morgen vrij kan krijgen om hier naar toe te gaan en zicht te laten ondersteunen.

    Nu word er gezegd dat hij werk weigert en dus helemaal niet meer terug hoeft te komen, dit gebeurde telefonisch.

    Niet veel later komt er een app binnen van een eigenaar: Houw dingen regelen kan elke dag, jij weigert naar je werk te komen dit betekend dat niet naar je werk wilt komen en ontslag neemt! Jij geeft aan de rest van de week niet te willen komen dus bij deze heb je zelf ontslag genomen. Ga je schamen zo zit de wereld niet in elkaar.


    Zoon heeft besloten om wel te vechten voor zijn rechten zonder terug te willen naar dit bedrijf, er kloppen ineens meer dingen niet meer, zijn overuren staan ineens op 0 , niet uitbetaald , geen tijd voor tijd gehad.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Niet akkoord gaan en niets ondertekenen. Eerst advies vragen.
  4. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Aicha
    Het verdere verhaal:




    Niets dat mij verbaast , want het gaat om kantelen.. vooral de schuld bij de andere partij leggen... wat nu cruciaal is vooral niet de indruk wekken van instemmen.. dus zoon moet gewoon naar het werk en aan de slag.. niet wegblijven! En als daar moeilijk over wordt gedaan blijven persisteren tot de bereidheid om te blijven werken!
  5. Darlette
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Darlette
    quote:
    Hij werkt bij een restaurant in Hattem, hier werkt hij met behoud van Wajong al bijna 2 jaar.

    Mag hij die uitkering houden?
  6. fleurie
    so be easy and free...

    Toon alleen de berichten van fleurie
    quote:
    Dit schreef jellehl



    Niets dat mij verbaast , want het gaat om kantelen.. vooral de schuld bij de andere partij leggen... wat nu cruciaal is vooral niet de indruk wekken van instemmen.. dus zoon moet gewoon naar het werk en aan de slag.. niet wegblijven! En als daar moeilijk over wordt gedaan blijven persisteren tot de bereidheid om te blijven werken!



    Precies wat Jelle zegt! Ze gaan nu draaien en manipuleren. Bekend verschijnsel bij sommige werkgevers, helaas. Zoon moet nu sterk blijven! (maar dat is hij volgens mij ook wel).
  7. Caroline
    Kwijtruimer

    Toon alleen de berichten van Caroline
    Mikky bleef op haar handen zitten. Misschien nu niet meer? Dit is een bedrijf wat werkelijk compleet lak heeft aan alles.
  8. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Darlette
    Hij werkt bij een restaurant in Hattem, hier werkt hij met behoud van Wajong al bijna 2 jaar.

    Mag hij die uitkering houden?



    Elke uitkering kent een verdiscontering van andere inkomsten.
  9. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    Voor nu dus... naar het werk!

    dit is ook waarom ik doorvroeg naar zijn directe collega's en chef.. hij moet naar het werk!
  10. Joy
    We gaan het zien!

    Toon alleen de berichten van Joy
    Zegt meer over het bedrijf dan over jouw mooie zoon die zelf voor 1 keer ook eens iets wilt en daarvoor opkomt. Mooi hoe jouw zoon daar in staat. De vraag is nu (ook) of je zoon ?berhaupt voor zo'n baas wil werken en daar zijn ziel en zaligheid in wil leggen.

    Mijn mening: baas mag in zijn handen klappen met zo'n kracht (letterlijk en figuurlijk!).
  11. jellehl
    Geregisseerd...

    Toon alleen de berichten van jellehl
    quote:
    Dit schreef Joy
    ..
    Mijn mening: baas mag in zijn handen klappen met zo'n kracht (letterlijk en figuurlijk!).


    Ja maar dat doet hij niet en dat maakt het wat lastig..
  12. Batavus
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Batavus
    Was de jobcoach niet aanwezig bij het gesprek?

    Wat een smerige werkgever!
Terug naar de lijst