Hoe zwaar mag een aanhanger zijn voor mijn auto

Hoe zwaar mag een aanhanger zijn voor mijn auto 

Onderwerp van Yvonne-

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Marc-030
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Marc-030
    quote:
    Dit schreef EmC


    Waarom zou ze die niet mogen trekken?
    Tot bruto 750 kg is er sowieso niks aan de hand.


    Rekenen met Maximaal laadvermogen ipv werkelijk gewicht speelt pas boven de 750 kg. Daaronder (tot 750 kg dus) mag je elke aanhanger aankoppelen en hier mee rijden (met rijbewijs B).

    Waarbij het eigen gewicht van aanhanger plus aanwezige lading (= werkelijk aanhangergewicht) onder het max. trekgewicht van de auto moet blijven.
    Beetje op het gewicht letten (lichte aanhanger en voldoende druk op de kogel!) dan rijdt dat prima. En een dakkoffer voor lichte spulletjes kan natuurlijk ook als alternatieve oplossing.
    Succes!
  2. Edwin1967
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Edwin1967
    Het maxiaal gewicht van de aanhanger (wat je volgens de auto papieren mag trekken) is niet helemaal afhankelijk van het motorvermogen en het remvermogen van de auto.
    De constuctie van de auto speelt ook een rol mee.
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    200 kg? Wat moet je dan in godsnaam nog met een trekhaak. Als kapstok gebruiken ofzo?



    wat dacht je van een fietsendrager? Daarvoor hebben veel kleine auto's een trekhaak
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    [QUOTE]Dit schreef Marc-030
    [B]

    Rekenen met Maximaal laadvermogen ipv werkelijk gewicht speelt pas boven de 750 kg. Daaronder (tot 750 kg dus) mag je elke aanhanger aankoppelen en hier mee rijden (met rijbewijs B).

    Waarbij het eigen gewicht van aanhanger plus aanwezige lading (= werkelijk aanhangergewicht) onder het max. trekgewicht van de auto moet blijven.
    Beetje op het gewicht letten (lichte aanhanger en voldoende druk op de kogel!) dan rijdt dat prima. En een dakkoffer voor lichte spulletjes kan natuurlijk ook als alternatieve oplossing.
    Succes!



    gewicht aanhanger plus laadvermogen, mag niet boven gewicht en laadvermogen van de auto komen, Trekgewicht staat er dan nog los van. Deze auto kan aanhanger(gewicht met laadvermogen) max 350 trekken bij ongeremde aanhanger. Dus wat je schrijft klopt niet geheel dacht ik zo
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef EmC


    Lieve help. Dakkoffer kan dus ook niet met goed fatsoen Smile
    Ik bedoel dit niet rottig maar voor mij nooit een Agila Smile
    Ik vond de naam Agila altijd al verdacht veel lijken op een afkorting van achilleshiel....
    Gelukkig heeft jouw oudere versie dan nog wel de mogelijkheid om te roeien met een klein riempje Smile



    Ik denk dat mijn auto nog lager trekgewicht heeft, ik ga er nieteens op zoeken. Niet iedereen heeft het geld zo ff liggen om een duurdere auto te kopen.
  6. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    >>LINK<<

    Is zoiets niet wat? Koffer op trekhaak?
  7. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik denk dat mijn auto nog lager trekgewicht heeft, ik ga er nieteens op zoeken. Niet iedereen heeft het geld zo ff liggen om een duurdere auto te kopen.


    Nee inderdaad. Verder ben ik gewoon super gelukkig met mijn Agila. Alleen dan die ene keer per jaar dat ik op vakantie wil met de tent...

    Andere opties ook bekeken...vliegvakantie....auto huren...camperbusje huren..busreis..maar dat is allemaal duur en dat geld zou ik dan liever besteden aan een andere auto...

    En dan is thuisblijven uiteraard nog een optie...;-)
  8. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    quote:
    Dit schreef kaatje
    >>LINK<<

    Is zoiets niet wat? Koffer op trekhaak?


    Wauw...ik wist niet dat dit bestond ...ik vind zeker iets om over na te denken 😀😀:-) :-)

    Maximum voor zo'n koffer is 50 kg en dan 30 op het dak...80 kg....aanhangertje is 295 kg..hmmm
  9. kaatje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van kaatje
    Zat ooit in zelfde situatie en ging op zoek naar alternatieven. Geen gebruik gemaakt van zo'n koffer trouwens. Bleef uiteindelijk in NL en mijn vader reed mee Smile
  10. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    quote:
    Dit schreef kaatje
    Zat ooit in zelfde situatie en ging op zoek naar alternatieven. Geen gebruik gemaakt van zo'n koffer trouwens. Bleef uiteindelijk in NL en mijn vader reed mee Smile


    Zo gaat het bij mij nu ook Smile
  11. Erna
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Erna
    Als je alleen voor de vakantie een aanhanger nodig hebt, kun je ook overwegen een goedkope (kleine) 2ehands vouwwagen te kopen. Heb je gelijk je tent en bed erbij. En kun je veel spullen in kwijt.
    Bovendien zijn vouwwagens geremd en de kleinere meestal maximaal bruto laadvermogen van 650 kg. Ben ik jaren mee op vakantie geweest.
  12. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    quote:
    Dit schreef Erna
    Als je alleen voor de vakantie een aanhanger nodig hebt, kun je ook overwegen een goedkope (kleine) 2ehands vouwwagen te kopen. Heb je gelijk je tent en bed erbij. En kun je veel spullen in kwijt.
    Bovendien zijn vouwwagens geremd en de kleinere meestal maximaal bruto laadvermogen van 650 kg. Ben ik jaren mee op vakantie geweest.


    Dat is ook nog goed idee :-) Ik heb nu echter een goede tent gekocht een paar weken geleden. Toen had ik hier nog niet over nagedacht.
Terug naar de lijst