Hoe zwaar mag een aanhanger zijn voor mijn auto

Hoe zwaar mag een aanhanger zijn voor mijn auto 

Onderwerp van Yvonne-

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van EmC is op 11-09-2019 om 07:25:40 uur verwijderd door Read.

    Reden: bcb v b

     
    Bericht van EmC is op 11-09-2019 om 07:25:31 uur verwijderd door Read.

    Reden: fcfcff

     
  1. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef Sissi


    Euh...nu ben ik weer in de war Smile


    Niet nodig
    Arjen berekent de gewichten met wat er daadwerkelijk meegenomen wordt. Dus als de aanhanger 100 kilo weegt dan denkt Arjen dat als je er max 250kilo indoet (als de aanhanger zelf geen remmen heeft) dat je dan nog goed zit.
    Maar die manier van rekenen mag niet.
    Je moet kijken naar wat de aanhanger zelf maximaal mee mag nemen. Bij diezelfde aanhanger van 100kilo bekijk je de papieren: er staat: laadvermogen: 400kilo. Dat betekend dus dat het gewicht van de aanhanger totaal 500 kilo mag zijn. Dat mag jouw auto niet trekken. Ook al zou je er maximaal 250 kilo in doen, dan nog mag jouw auto het niet trekken (vraag is of je er ooit voor wordt aangehouden, maar we hebben het nu puur over wat mag van de wet).

    Je moet dus altijd uitgaan van wat er in de papieren van de auto en van de aanhanger staat.
    Van jouw auto staat: maximaal 350 kilo ongeremd.
    In de papieren van de aanhanger moet dus staan dat het maximaal totaal gewicht van je aanhanger + laadvermogen niet hoger mag zijn dan 350 kilo (niet geremd).

    Voor de geremde aanhanger geldt hetzelfde, maar dan tot 650kilo.
  2. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    Zo een kleintje mag dus, maar hoe gaat zo een licht dingetje zich achter jouw auto gedragen. Ik reed liever met een zwaardere aanhanger dan zo een licht stuiter ding.
    Nu mocht achter onze auto gelukkig ook een zwaardere aanhanger, dat was prettig. Maar zo.en licht dingetje vond ik niets.
    Iets anders, kan een dakkoffer niet bij je auto? Met een aanhanger mag je vaak.ook niet harder dan 80 a.90 dus je reis duurt ook langer.
  3. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ik lees nu de openingspost pas.
    350 kg ongeremd? Smile
    Voor een auto van ruim 900 kg?!
    Das best beperkend zeg maar Smile


    Denk dat motorvermogen ook mee gaat spelen. Een lege aguila met een aanhanger van 750 kilo ongeremd? Daar gaat de aanhanger flink mee aan de haal. Zou ik niet fijn vinden. Geremd vind ik weer een ander verhaal.
  4. Bericht van EmC is op 11-09-2019 om 07:24:56 uur verwijderd door Read.

    Reden: gdxgddf

     
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef ArnoM


    Denk dat motorvermogen ook mee gaat spelen. Een lege aguila met een aanhanger van 750 kilo ongeremd? Daar gaat de aanhanger flink mee aan de haal. Zou ik niet fijn vinden. Geremd vind ik weer een ander verhaal.



    Ik heb even gegoogeld op Agila, bij de nieuwere geven ze geremd en ongeremd nog maar 200 kilo aan. Dus alleen maar minder.
    Zelfs geremd kan behoorlijk tegen de auto duwen/ trekken wanneer deze te zwaar is.
  6. Bericht van EmC is op 11-09-2019 om 07:25:18 uur verwijderd door Read.

    Reden: vhvhvh

     
  7. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    quote:
    Dit schreef Rose_s
    Zo een kleintje mag dus, maar hoe gaat zo een licht dingetje zich achter jouw auto gedragen. Ik reed liever met een zwaardere aanhanger dan zo een licht stuiter ding.
    Nu mocht achter onze auto gelukkig ook een zwaardere aanhanger, dat was prettig. Maar zo.en licht dingetje vond ik niets.
    Iets anders, kan een dakkoffer niet bij je auto? Met een aanhanger mag je vaak.ook niet harder dan 80 a.90 dus je reis duurt ook langer.


    Met een aanhangertje kan ik dan net iets meer meenemen ..295 kg ipv 30 kg....

    Als ik binnen Nederland blijf rijdt mijn vader van 78 jaar met alle plezier mee met zijn aanhanger en grotere auto. Maar ik wil ook wel eens de grens over.
    Plaatje
  8. ArnoM
    Ik ben ik, niet jij

    Toon alleen de berichten van ArnoM
    quote:
    Dit schreef EmC


    200 kg? Wat moet je dan in godsnaam nog met een trekhaak. Als kapstok gebruiken ofzo?


    Bijna goed. Fietsendrager is het enige wat dan nog aan gehangen kan worden.
  9. Yvonne-
    svp niet Quoten

    Toon alleen de berichten van Yvonne-

    quote:
    Dit schreef EmC


    200 kg? Wat moet je dan in godsnaam nog met een trekhaak. Als kapstok gebruiken ofzo?


    Haha...tja...iets met roeien met de riemen die je hebt. .. mijn tent weegt ongeveer 45 kg....en dan kampeer uitrusting er nog bij....
  10. Bericht van EmC is op 11-09-2019 om 07:24:45 uur verwijderd door Read.

    Reden: fdzffzf

     
Terug naar de lijst