Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen

Pan met puin #hoe bak je nou fatsoenlijk aardappelen  

Onderwerp van EmC

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik snap dat omgooien dat sommigen omschrijven niet.
    Zie dat niet zo zitten.
    Dan zit toch je hele keuken onder de olie?
    Je kunt toch moeilijk een pan met kokende olie gaan omgooien?
    En waar haal ik een deksel vandaan?
    Ik heb nog nooit een koekenpan met een deksel in een winkel zien hangen.


    Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van omgooien. Als ik dat doe beweegt mijn pan min of meer horizontaal heen en weer. In jouw beschrijving zie ik meer een soort tennisidee ofzo. Gaat heel goed als je gewoon met beleid de pan horizontaal beweegt. Er zijn vast filmpjes van op YouTube.

    Zo’n deksel koop je los bij de action, paar euro, past op meerdere pannen. Mijn koekenpan heeft trouwens gewoon een deksel, maar die gebruik ik zelden.

    Op 1.20 minuten, het omgooien van aardappels... overigens kook ik ze nooit voor, het zaakje gaat gewoon in de pan. Ik ben een luie kok.
    >>LINK<<
  2. Sanni66
    Vertel 💬

    Toon alleen de berichten van Sanni66
    quote:
    Dit schreef Zwembandje

    Blijft dat op de aardappel zitten ?


    Ja net als op een schnitzel, maar niet TE veel eroverheen strooien.
  3. marieke1971
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van marieke1971
    Voorgegaarde aardappelschijfjes of krieltjes in een zakje.... eerst een paar gaatjes in het zakje prikken, dan 3 min op vol vermogen in de magnetron.
    Voordeel is dat ze dan helemaal gaar zijn en er is weinig temperatuur verschil met de boter/olie waardoor het bakken meteen begint

    Schijfjes schud ik om en niet met spatel of andere manieren. Pan niet te vol.
    Zout toevoegen als het gas uit gaat, dan nog even een paar keer omschudden.

  4. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef Sanni66


    Ja net als op een schnitzel, maar niet TE veel eroverheen strooien.

    Wat is dan je uitgangspunt?
    Zelf gekookte en in plakjes gesneden vastkokers?

    Aardappelen eerst nog bevochtigen o.i.d. of de paneer gewoon op de "naturel" aardappel?

    Voordat ze in de pan gaan of aardappelen in de pan en dan paneer er overheen?
  5. EmC
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van EmC

    quote:
    Dit schreef nienkevb


    Ik denk dat je een verkeerd beeld hebt van omgooien. Als ik dat doe beweegt mijn pan min of meer horizontaal heen en weer. In jouw beschrijving zie ik meer een soort tennisidee ofzo. Gaat heel goed als je gewoon met beleid de pan horizontaal beweegt. Er zijn vast filmpjes van op YouTube.

    Zo’n deksel koop je los bij de action, paar euro, past op meerdere pannen. Mijn koekenpan heeft trouwens gewoon een deksel, maar die gebruik ik zelden.


    Ja, ik zie dingen lastig voor me. Je kunt mij ook niet aan de telefoon uitleggen hoe ik ergens heen moet rijden.
    Moet het ff zien. In mijn beleving gaan schijfjes niet op hun ander kant liggen met wat heen en weer schuiven.
    Heb een leuke website gevonden met mensen die kookles geven.
    Zitten er ook een paar in de buurt.
    Wil toch eens wat basic kennis opdoen. Als je niets van koken weet, mislukken recepten ook standaard, zelfs de meeste simpele.
  6. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    quote:
    Dit schreef EmC


    Ja, ik zie dingen lastig voor me. Je kunt mij ook niet aan de telefoon uitleggen hoe ik ergens heen moet rijden.
    Moet het ff zien.
    Heb een leuke website gevonden met mensen die kookles geven.
    Zitten er ook een paar in de buurt.
    Wil toch eens wat basic kennis opdoen. Als je niets van koken weet, mislukken recepten ook standaard, zelfs de meeste simpele.


    Ik heb bij mijn vorige bericht een linkje geplaatst.

    En als recepten mislukken wordt koken ook minder leuk, dat snap ik. Leuk, die kooklessen. Ik denk dat je aan wat filmpjes genoeg hebt om te beginnen hoor.
  7. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    ........... dacht ik de dingen een klein beetje op een rijtje te hebben, kom ik er achter dat koffie zetten eigenlijk best een hele kunst is.
    Nu aardappelen.
    What's next? Smile
  8. peter62
    ik-ben-ut!

    Toon alleen de berichten van peter62
    quote:
    Dit schreef EmC
    Ik snap dat omgooien dat sommigen omschrijven niet.
    Zie dat niet zo zitten.
    Dan zit toch je hele keuken onder de olie?
    Je kunt toch moeilijk een pan met kokende olie gaan omgooien?
    En waar haal ik een deksel vandaan?
    Ik heb nog nooit een koekenpan met een deksel in een winkel zien hangen.

    als je nog boter/olie ziet terwijl je aan het bakken bent, zit er sowiezo te veel olie/boter in.
    dus het 'omschudden " kan dan makkelijk zonder olie/boter te knoeien, omdat het alleen op de aardappelen zit en niet los in je pan.
    als je aardappelen zelf voorkookt, doe dit op tijd, want ze moeten eerst afkoelen, voor je ze gaat bakken.

  9. nienkevb
    natuurlijk

    Toon alleen de berichten van nienkevb
    Gooi maar in de groep, je krijgt een hoop nieuwe inzichtenSmile
  10. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    quote:
    Dit schreef nienkevb
    Gooi maar in de groep, je krijgt een hoop nieuwe inzichtenSmile

    Over het koffiezetten bedoel je?

  11. Zwembandje
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Zwembandje
    Verhip.

    Ik zie in deze rubriek zojuist een draadje "Airfryer", daar ga ik straks even doorheen neuzen.
  12. Bloem
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Bloem
    Ik zie een aardappeluitje aankomen.
Terug naar de lijst