Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik heb nog steeds nergens een duidelijke uitleg gevonden waarom de btw weer naar 21% moet. Energie is toch een eerste levensbehoefte?


    Dat is het. Vermoedelijk om snel weer bij te vullen.
  2. Bericht van Singa is op 17-12-2022 om 16:49:43 uur verwijderd door Singa.

    Reden: Dubbel nu

     
  3. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef Singa
    Tja. Jetten zou nog gaan zorgen voor terugkeer contracten tegen vast tarief. Dat afdwingen bij de energiebedrijven (mijne zegt nog altijd: oeps.. kan niet, niet voor 1 jaar, voor 2 jaar). We gaan het allemaal zien.

    Intussen doen we het met volksvertegenwoordigers zoals deze eenmansfractie die zich zeer inspannen maar slechts twee dagen krijgen voor dit en ook nog eens die omvangrijke nieuwe pensioenwet

  4. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Singa



    Ja, viezerikken. En dan zeg ik ook nog netjes....
  5. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Debat is natuurlijk uitgebreider terug te kijken via verschillende you tube filmpjes. Zo nu en dan de moeite. (zoekterm bv energiewet + omtzigt voor zijn inbreng en interrupties)
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Er is - of hopelijk was - bv. ook een risico dat de bedrijven de eerder afgesloten vaste contracten met nog looptijd gedurende die tijd gecompenseerd gaan krijgen
    (wie is hier weer gek..)
  7. Erik010
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Erik010
    Tip: Bij enelogic.com >>LINK<< kun je je gratis aanmelden. Na opgeven van je meternummer kun je dagelijks het verbruik inzien. Smile

    Tip2: Met een p1-meter van 35,00 op je meter kan dit ook met een app op je mobiel.
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Ja heel vervelend. Slim om geld apart te zetten. Ik hoop dat ik eind Januari nog iets terug krijg bij de jaarafrekening. Zoja dan zet ik dat ook apart ik probeer ook op te letten, maar mer deze kou valt dat niet mee.
    Jij zet hem op 16gr, is dat te doen?
    Ben ook wel benieuwd wat nu een normaal verbruik is per dag met deze kou. Gisteren heb ik 6 verbruikt.


    Ik heb het gemiddelde verbruik van de tabel wat vanaf januari telt voor het prijsplafond gebruikt in een lijstje, hoeveel kuub je dan per dag mag verbruiken om onder dat plafond te blijven. ( van elek moet ik het nog uitrekenen)

    Jan. 7.1
    febr 6.7
    mrt 5.1
    apr 2.8
    mei 1.1
    juni 0.6
    juli 0.5
    aug 0.5
    sept 0.8
    okt 2.6
    nov 4.8
    dec 6.6
  9. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Singa
    Debat is natuurlijk uitgebreider terug te kijken via verschillende you tube filmpjes. Zo nu en dan de moeite. (zoekterm bv energiewet + omtzigt voor zijn inbreng en interrupties)


    Ik heb het debat gezien. Inbreng Leijten, Omzigt helder en duidelijk, grote zorgen. Bij de PVV trouwens ook.
    Wat Omzigt nog aankaarte over de meterstanden van niet slimme meters vond ik ook een goed punt, landelijke actie "neem uw meterstanden op op 31 december". Gaat er niet komen net als de 3 meetmomenten voor de energieleveranciers.

    Jetten: kan niet, moeilijk moeilijk moeilijk.

    Mensen met een "domme" meter weten straks helemaal niet met welke meterstand begonnen word en word er weer geschat.

    Ikzelf had al contact gehad met Eneco en die gaat ook geen meterstand opvragen op 31 dec. Ik moet maar een foto doorsturen met de meterstanden van 31 dec maar er zal geen extra aandacht voor komen voor mensen om dat te gaan doen. Mensen moeten er zelf maar aan denken.

  10. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Ik heb ook geen slimme meter. Heb eind februari, voordat jaarcontract in ging, doorgegeven. 31/12 geef ik ze weer door én maak ik foto. Datzelfde doe ik 28/2 weer.

    Ik ga er al vanuit dat ik straks niks wijs zal worden uit de jaarafrekening en eindafrekening. Heb al bubs geld opzij gezet Smile
  11. Carla-S
    🗿🗿🗿🗿

    Toon alleen de berichten van Carla-S
    Het was even terugzoeken, maar ik heb het draadje over de ‘slimme meter’ teruggevonden.
    Over het algemeen was men er niet positief over, iets met privacy en zo.
    >>LINK<<

    Nu in de energiecrisis zijn ze niet aan te slepen Smile
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Carla-S
    Het was even terugzoeken, maar ik heb het draadje over de ‘slimme meter’ teruggevonden.
    Over het algemeen was men er niet positief over, iets met privacy en zo.
    >>LINK<<

    Nu in de energiecrisis zijn ze niet aan te slepen Smile



    Ik heb hem al jaren, vind het prima werken.
Terug naar de lijst