Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nibo
    Mensen met een vast contact gaan iig wel meer betalen.

    Maar ik klaag niet. Smile



    Ik ook niet, ik verbruik rond de 700 m3 per jaar.
    Ik heb ook nog uitgerekend hoe ik uit komen wanneer ik de huidige prijs blijf betalen, dan kom ik ook nog uit.

    Ik denk dat het probleem vnl bij de hoge tarieven van sommige energieleveranciers zit en niet bij de overheid.
  2. robinet
    niets is vanzelfsprekend

    Toon alleen de berichten van robinet
    Ook bij Vattenfall kan je wat je niet verbruikt hebt meenemen naar de volgende maand.

    Gewijzigd termijnbedrag bij de allereerst berekening €152,-- per maand. Dat is volgens mij gebaseerd op het verbruik van 2021
    Vanmorgen kijk ik op de app naar aanleiding van een mail. Zie ik in ene dat het advies is om het maandbedrag te verhogen naar €321,--.In mijn beleving is dit bedrag gebaseerd op het verbruik van nu. In december heb ik ipv de verwarming aangenaam te zetten de airco laten draaien. Veel stroom verbruikt dus. Blijf ik dit doen dan zit ik forsSmile over het plafond heen. Vanaf januari gaat de airco weer uit. Toch maar ff bellen met de energiemaatschappij.
  3. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik ook niet, ik verbruik rond de 700 m3 per jaar.
    Ik heb ook nog uitgerekend hoe ik uit komen wanneer ik de huidige prijs blijf betalen, dan kom ik ook nog uit.



    Het ligt er denk ik ook aan hoe streng een winter is en hoe goed je huis is geïsoleerd. Daar moet je ook een beetje geluk bij hebben. Ik zit nu nog niet aan 600m3 dit jaar. Dus ik maak me voor mezelf ook nog niet zo duk.
  4. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Begrijp ik goed dat het dus klopt dat de bedrijven bij vast meer kunnen gaan vragen?
    Betalen klanten met contact vaste prijs dit dan alsnog of betalen we dit met z’n allen? Dat eerste zou helemaal vreemd zijn.
  5. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Je kunt met je verbruik schuiven binnen de eerste periode tot aan je jaarnota. Na de jaarnota begint dan weer een nwe periode t/m december 2023 waarin je kan schuiven met verbruik tot eind prijsplafond.

    Dat word zeker even bellen voor duidelijkheid van termijnbedrag.

    Eneco komt pad in januari met nw termijnbedrag maar volgens is voor iedereen nog onduidelijk hoe dat gaat uitpakken want welje berekening ze gaan aanhouden lees ik no nergens.
  6. Piep
    Laat zich nakijken..

    Toon alleen de berichten van Piep
    Ik heb een vast contract, maar per 1 januari is mijn advies voorschot ineens verdubbeld. Nu betaal ik nog meer dan het advies, maar dat schijnt dus te komen door die btw verhoging en tariefstijging....

    Wat een waanzin die energie tarieven tegenwoordig.
  7. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    Het verneukeratieve zit hem erin dat we voor komend jaar eigenlijk niet meer zozeer naar jaarverbruik moeten kijken maar naar verbruik voor en na de jaarnota.

    Denkend aan hittegolf/ airco/ ventilatoren en dan winterperiode er nog bovenop.

    Als mensen dit niet goed bijhouden gaan er velen toch het schip in.
  8. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    quote:
    Dit schreef Singa
    Begrijp ik goed dat het dus klopt dat de bedrijven bij vast meer kunnen gaan vragen?
    Betalen klanten met contact vaste prijs dit dan alsnog of betalen we dit met z’n allen? Dat eerste zou helemaal vreemd zijn.


    Nee maar de verhoging van het BTW tarief en de energiebelasting betalen we natuurlijk wel.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef nibo


    Nee maar de verhoging van het BTW tarief en de energiebelasting betalen we natuurlijk wel.

    Ah, toch zo ja.
  10. nibo
    ik leef weer

    Toon alleen de berichten van nibo
    Mijn geschat maandbudget geeft ie wel aan op € 232,60 zie ik (ik heb nu een jaarverbruik tot nu toe toe van € 188,00, dus lachertje). Dat maandbudget zal vast wel berekenend zijn op huidige variabele prijzen.

    Ik heb even terug gekeken naar mijn verschil met vorig jaar (in september 2021 zonnepanelen gekregen) en dat scheelt dus zo'n € 800 op basis van oude prijzen. Ik ben dus super blij met die zonnepanelen en begrijp ook echt niet dat ik de enige in de straat ben die ze heeft genomen via de woningstichting. Ik hoor vd ws terug dat er nu veel mensen bellen dat ze ze toch willen. Helaas moeten ze nu achteraan sluiten en kampt ook de ws met leveringsproblemen.
  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Piep
    Ik heb een vast contract, maar per 1 januari is mijn advies voorschot ineens verdubbeld. Nu betaal ik nog meer dan het advies, maar dat schijnt dus te komen door die btw verhoging en tariefstijging....

    Wat een waanzin die energie tarieven tegenwoordig.



    Raar toch want je hebt een vast contract.
    De btw zal toch niet voor een verdubbeling van zorgen.
  12. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef nibo


    Nee maar de verhoging van het BTW tarief en de energiebelasting betalen we natuurlijk wel.



    Wat gaat bij jou de stijging van de belasting zijn?
    Bij mij stelt dat weinig voor
Terug naar de lijst