Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
    Bericht van Marry is op 17-12-2022 om 12:55:46 uur verwijderd door Marry.

    Reden: Voegt niks toe

     
  1. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Dat ligt aan je leverancier, ik ga dan 2,20 betalen.
    Heleboel mensen betalen nu al meer dan 3 euro per m3. Dus voor elke m3 dat je dat niet hoeft te betalen is al winst


    Betaal nu al 3,10 per m3
  2. Yaris
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van Yaris
    Mijn jaarcontract loopt tot 1 maart.

    Volgens die rekentool zou ik in de eerste 2 maanden zo'n 400 m3 gas mogen verbruiken. Ben ik dat aantal dan gewoon 'kwijt'? Ik hoop van harte dat de herfstmaanden en december redelijk zacht gaan zijn.

    En mijn huidige gasprijs ligt iets boven het prijsplafond. Heb ik daarmee gewoon pech of geldt het prijsplafond ook bij een jaarcontract?
  3. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Bij mij lees ik dat ze de prijzen nog aan het berekenen zijn.
    Advies is n u mijn maandbedrag te verlagen en dat is dan nog zonder prijsplafond.


    Budget was steeds al vlot, ook met verlagen van de maand bedragen.
    Verder hou ik het zelf ook bij, wat ik nu verbruikt heb en mijn voorschotten.
    Als we geen koude winter krijgen, krijg ik een aardig bedrag terug, anders wat minder
  4. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef mamavan2


    Betaal nu al 3,10 per m3



    Dan betaal je dat straks alleen nog wanneer je boven het plafond uitkomt. De rest is dus een ein goedkoper
  5. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Yaris
    Mijn jaarcontract loopt tot 1 maart.

    Volgens die rekentool zou ik in de eerste 2 maanden zo'n 400 m3 gas mogen verbruiken. Ben ik dat aantal dan gewoon 'kwijt'? Ik hoop van harte dat de herfstmaanden en december redelijk zacht gaan zijn.

    En mijn huidige gasprijs ligt iets boven het prijsplafond. Heb ik daarmee gewoon pech of geldt het prijsplafond ook bij een jaarcontract?


    Pech weet ik niet, misschien steeds mazzel gehad Smile
    Ja ook jij gaat gewoon het plafond bedrag betalen.
    In de rekentool wordt aangegeven hoeveel je de rest van het jaar kunt verbruiken zonder extra te betalen
  6. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Dion


    BTW en energiebelasting is bij elke leverancier hetzelfde en daarin zitten de grote prijsverhogingen.


    En dan deze zin uit de link van de NOS:

    "Het idee daarachter is dat mensen dan gestimuleerd worden om zuinig aan te doen, en met hun verbruik zoveel mogelijk onder het gebruiksplafond te blijven."

    En als je dan onder je plafond van voor de jaarnota zit mag je het bezuinigde verbruik niet een meenemen naar de periode na de jaarnota. Nog een extra prikkel om of in de kou te gaan zitten of de staatskas extra te spekken.Smile

  7. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Niet de staatskas volgens mij, Caty. Maar energiebedrijf spekken. Staatskas is dan juist wat minder kwijt. Maar nog steeds heel veel. Van daaruit worden energiebedrijven sowieso flink gespekt.
  8. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Singa
    Niet de staatskas volgens mij, Caty. Maar energiebedrijf spekken. Staatskas is dan juist wat minder kwijt. Maar nog steeds heel veel. Van daaruit worden energiebedrijven sowieso flink gespekt.


    Doelde meer op de extra btw inkomsten dan ook weer. Maar het blijft een vage deal met de energiebedrijven, kabinet neemt een grote gok met zoveel miljarden ergens instoppen.
  9. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    quote:
    Dit schreef -caty2


    Doelde meer op de extra btw inkomsten dan ook weer. Maar het blijft een vage deal met de energiebedrijven, kabinet neemt een grote gok met zoveel miljarden ergens instoppen.

    Ben ook wel bang dat we zo met z’n allen die hele markt verder verzieken. Maar ja. Voor komend jaar dan een soort van oplossing. De overheid laat energiebedrijven ook weer veel afdragen, schijnt.
    O ja, die btw is ook een goeie! Gaat dat tarief nu weer omhoog? En betaal je dat niet ook over afgenomen deel onder plafond.. mij nog niet duidelijk.
  10. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Singa

    Ben ook wel bang dat we zo met z’n allen die hele markt verder verzieken. Maar ja. Voor komend jaar dan een soort van oplossing. De overheid laat energiebedrijven ook weer veel afdragen, schijnt.
    O ja, die btw is ook een goeie! Gaat dat tarief nu weer omhoog? En betaal je dat niet ook over afgenomen deel onder plafond.. mij nog niet duidelijk.


    De prijzen van 1.45 gas en 0.40 elek van het prijsplafond zijn incl 21% btw en energiebelasting.



  11. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Singa

    Ben ook wel bang dat we zo met z’n allen die hele markt verder verzieken. Maar ja. Voor komend jaar dan een soort van oplossing. De overheid laat energiebedrijven ook weer veel afdragen, schijnt.
    O ja, die btw is ook een goeie! Gaat dat tarief nu weer omhoog? En betaal je dat niet ook over afgenomen deel onder plafond.. mij nog niet duidelijk.



    Nee het is inclusief alle belastingen, anders kwam er nog zo een 55 ct overheen.
    We hebben wel vaker een energiecrisis gehad denk aan de autoloze zondagen. Het komt vast weer goed uiteindelijk.
    De tegemoetkoming ben ik al erg blij mee.
Terug naar de lijst