Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)

Prijsplafond geldt lang niet altijd tot 1200 kuub gas (?)  

Onderwerp van Fri1974

BEHEERD DOOR:
leeuwin70
Terug naar de lijst
  1. -caty2
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van -caty2
    quote:
    Dit schreef Rose_s


    Ik heb even snel gekeken wat ik voor juni betaalde, ik zat toen laag omdat ik voor 3 jaar vast contract had en zat rond 1,25 per m3. Dus 70ct zal van lang geleden zijn en niet echt een recent tarief dat mensen betalen

    Nee mijn redenering is niet uit de lucht gegrepen.


    Rose het is toch geen wedstrijdje? Het gaat niet specifiek om jouw of mijn verbruik of wat ik betaalde of betaal Er zitten echt mensen in de kou en in betalingsproblemen door de hoge energie prijzen en de titel van dit draadje is ook de werkelijkheid.

  2. meeuw
    druk met leven

    Toon alleen de berichten van meeuw
    Voor mij, met een jaarnota eind okt. is het ook ongunstig. Twee dure maanden waarin je relatief veel stookt. Ondanks dat we de kachel op 16 hebben en overal gordijnen voor deuren dn bubbeltjes plastic voor tochtende ramen, komt mijn verbruik bij deze kou al hoger uit. Ik heb me voorgenomen om te gaan sparen voor die laatste maanden en daarna.
  3. mamavan2
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van mamavan2
    quote:
    Dit schreef meeuw
    Voor mij, met een jaarnota eind okt. is het ook ongunstig. Twee dure maanden waarin je relatief veel stookt. Ondanks dat we de kachel op 16 hebben en overal gordijnen voor deuren dn bubbeltjes plastic voor tochtende ramen, komt mijn verbruik bij deze kou al hoger uit. Ik heb me voorgenomen om te gaan sparen voor die laatste maanden en daarna.


    Ja heel vervelend. Slim om geld apart te zetten. Ik hoop dat ik eind Januari nog iets terug krijg bij de jaarafrekening. Zoja dan zet ik dat ook apart ik probeer ook op te letten, maar mer deze kou valt dat niet mee.
    Jij zet hem op 16gr, is dat te doen?
    Ben ook wel benieuwd wat nu een normaal verbruik is per dag met deze kou. Gisteren heb ik 6 verbruikt.
  4. leeuwin70
    Dans maar mee met de wind

    Toon alleen de berichten van leeuwin70
    Blij dat het warmer wordt volgende week.

    Ik zit gemiddeld per dag rond de 7
    Soms naar 8 en soms naar 5. Ligt er natuurlijk aan
    of ik die dag thuis ben.

    Savonds rond 6/7 gaat die uit dan pak ik een kruik en een plaid
    Aangenaam is het niet maar lig er toch op tijd in.
  5. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Rose_s



    Ik zag gisteren een zanger op tv, vond bezuinigen onzin en zonnepanelen ook.
    Nu ging hij toch maar overstag omdat zijn maandnota zo hoog was.

    Ik denk dat deze crisis een wakeup call is voor ons allemaal. Om te bezuinigen, eens eraan te denken dat de energie voorraad beperkt is.

    En het andere punt is dat de overheid niet alles voor ons kan oplossen en vergoeden. Dat het geen bodemloos vat is en dat we dit allemaal gaan betalen.


    Deze overheid heeft er ook voor gezorgd dat we hier inzitten. Energiebedrijven mogen nog steeds net zoveel winst maken als de afgelopen jaren. De afhankelijkheid van Rusland namen ze voor lief want daar verdienden we aan. Verhuurders ontkwamen aan isolatiemaatregelen. Enzenz.

    Lang leve het doorschieten van de privatisering vwb de basisbehoeften.

    De overheid verdient via de belasting weer terug trouwens.
  6. Singa
    BLYe eenouder

    Toon alleen de berichten van Singa
    Het blijft inderdaad een sigaar uit eigen doos. Of misschien alweer een sigaar uit de doos van de volgende generatie.
    Nu maar hopen dat het vanaf 2024 weer enigszins zelf-betaalbaar wordt. Moet het allemaal nog zien
    (Note: Natuurlijk zit je sowieso al op minstens het dubbele van de prijzen 2021 en begin 2022)
  7. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef daro


    Deze overheid heeft er ook voor gezorgd dat we hier inzitten. Energiebedrijven mogen nog steeds net zoveel winst maken als de afgelopen jaren. De afhankelijkheid van Rusland namen ze voor lief want daar verdienden we aan. Verhuurders ontkwamen aan isolatiemaatregelen. Enzenz.

    Lang leve het doorschieten van de privatisering vwb de basisbehoeften.

    De overheid verdient via de belasting weer terug trouwens.


    Denk je dan dat in landen waar niet geprivatiseerd is de energieprijzen niet zijn gestegen?
  8. quote:
    Dit schreef daro

    De overheid verdient via de belasting weer terug trouwens.

    Ik heb nog steeds nergens een duidelijke uitleg gevonden waarom de btw weer naar 21% moet. Energie is toch een eerste levensbehoefte?
  9. Rose_s
    Geregistreerd

    Toon alleen de berichten van Rose_s
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik heb nog steeds nergens een duidelijke uitleg gevonden waarom de btw weer naar 21% moet. Energie is toch een eerste levensbehoefte?



    Die snap ik ook niet helemaal.
  10. Dion
    Scribo ergo sum

    Toon alleen de berichten van Dion
    quote:
    Dit schreef Marlies

    Ik heb nog steeds nergens een duidelijke uitleg gevonden waarom de btw weer naar 21% moet. Energie is toch een eerste levensbehoefte?


    Verlaging naar 9% was een tijdelijke maatregel.
    Voorheen vielen gas en stroom ook onder het hoge tarief.

    Blijkbaar is het verlengen van deze maatregel in combi met het prijsplafond te duur.
    Of probeert men zo te stimuleren dat huishoudens onder het prijsplafond blijven.

    Persoonlijk had ik liever een structurele (blijvende) verlaging van BTW en energiebelasting gezien i.p.v. het prijsplafond, maar daar heeft dit D66-kabinet niet voor gekozen.
  11. quote:
    Dit schreef Dion

    Persoonlijk had ik liever een structurele (blijvende) verlaging van BTW en energiebelasting gezien i.p.v. het prijsplafond, maar daar heeft dit D66-kabinet niet voor gekozen.

    Ik dus ook, daar heeft iedereen in de toekomst ook meer aan.
  12. daro
    Abonnee

    Toon alleen de berichten van daro
    quote:
    Dit schreef Dion


    Denk je dan dat in landen waar niet geprivatiseerd is de energieprijzen niet zijn gestegen?


    Nee, dat denk ik niet. Winst verdwijnt dan niet in andere zakken iig. Geeft ook meer controle.

    Maar ik schreef meer dan dat.
Terug naar de lijst